Ismét kiderült, hogy a "just-in-time" gyártásszervezési stratégia csak akkor olcsó és hatékony, ha nem történnek rendkívüli események.

A modern autógyárak jellemzően a nap minden órájában, a hét minden napján folyamatosan üzemelnek, így már egy rövidebb üzemzavarból származó veszteség is könnyen becsúszhat a millió dolláros nagyságrendbe. A múlt héten a Toyota szenvedett el egy látványos, és a beszámolók szerint egyáltalán nem jellemző kiesést, amikor augusztus végén mind a 14 Japánban működő összeszerelő üzeme váratlanul leállt, köszönhetően a járműalkatrész-rendeléseket feldolgozó szerverek meghibásodásának az előző napi karbantartást követően.

A Toyota szerdai közleménye szerint mindezt az okozta, hogy a jól ismert hibaüzenetnek megfelelően "elfogyott a hely a lemezen", vagyis a művelet során az adatbázisban felhalmozódott adatokat törölték vagy rendszerezték, és a lemezterület elégtelensége miatt olyan hiba lépett fel, amely miatt az egész rendszer leállt. A világ legnagyobb forgalmú autógyártója mindennek kapcsán azt is egyértelművé tette, hogy az esetet nem kibertámadás okozta, úgyhogy a fennakadásokért a vállalat most csak saját magát hibáztathatja.

Nem először fordul elő ilyesmi

A Guardian beszámolója alapján a rendszert azután állították helyre, hogy az adatokat átmásolták egy nagyobb kapacitású szerverre, így a termelés másnapra újraindulhatott az üzemekben, amelyek együttesen a társaság globális termelésének harmadát adják. A Toyota közölte, hogy felülvizsgálja karbantartási eljárásait, hogy a jövőben ne ismétlődhessen meg hasonló dolog. A cégnek egyébként tavaly februárban is be kellett zárnia egy napra ugyanezt a 14 gyárat egy beszállító fájlszerverének állítólagos fertőzöttsége miatt.

Ez utóbbi kérdéseket vetett fel a japán ellátási láncok kiberbiztonságával kapcsolatban, különös tekintettel a Toyota "just-in-time" gyártási rendszerére, amelynek során az összeszerelési folyamat különböző szakaszaiban csak kis mennyiségben szállítják a szükséges alkatrészeket. Ez lenyomja a költségeket és javítja a hatékonyságot, azonban láthatóan megvannak a maga kockázatai. Mivel már a Toyota is megégette magát ilyesmivel, a beszállítói láncok elemzésével igyekszik megjósolni, mikor kell bevásárolnia a problémás alkatrészekből.

Biztonság

Saját tartalmát operálja weboldalakba a Google

A keresőóriás természetesen csak a felhasználók minél teljesebb kiszolgálása miatt szúr be információs panelt aktiváló linkeket olyan oldalakba, amelyekhez amúgy semmi köze.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.