A japán Nintendo első közvetlen dobása a mobil játékok világában meglehetősen erősre sikeredett. A Super Mario Run pillanatok alatt a listák élére ugrott.
Hirdetés
 

Bejött a premier alapos előkészítése a Nintendónak. Múlt hét csütörtökétől 151 ország felhasználói tölhetik le az App Store-ból a Super Mario Run című játékot. Az első eredmények finoman szólva is biztatóak.

Fogd a pénzt és fuss!

Super Mario, a képzeletbeli olasz származású vízvezeték-szerelő a japán vállalat, de talán a teljes videójátékos történelem legsikeresebb karaktere. Nem csoda, hogy az alapvetően kézi játékkonzoljaival felfutó vállalat eddig nem is engedte más platformokon garázdálkodni házi kedvencét. A világ azonban változik, és a Nintendónak is be kellett látnia, hogy ha életben akar maradni, akkor bizony nyitnia kell az okostelefonok felé. Az új irányvonal egyik első példája a mostani játék debütálása az Apple eszközein.

A Super Mario Run fontosságát jól mutatja, hogy már hónapokkal ezelőtt elindították a játék promócióját. Ennek is köszönhető, hogy a csütörtöki rajt előtt már több mint 20 millió előzetes regisztrációt sikerült összegyűjteni. Ezt a tábort valószínűleg a hőskorban nintendózó, immár idősebb korosztály adja, akik nosztalgiából, vagy éppen máig tartó lelkesedésből álltak be a sorba.

A jól előkészített debütálás aztán rögtön egy sor rekordot megdöntött: Super Mario mintegy tucatnyi országban pár óra leforgása alatt elhódította a legtöbbet hozó mobiljáték címét. Előzetes becslések szerint csak december 15-én több mint 10 millióan töltötték le a programot, ami összességében bő 4 millió dolláros forgalomnak felel meg.

Más pályán játszanak

Felmerülhet a kérdés, hogy mi a helyzet a szintén a Nintendóhoz kötődő, nyáron órási robbanást produkáló Pokémon Góval. Egyrészt utóbbi esetében a Nintendo "csak" a jogokat adta a játék elkészítéséhez, magát a terméket a Niantic jegyzi. Másrészt pénzügyi oldalról sem lehet közvetlenül összehasonlítani a két alkotást, hiszen a Pokémonok freemium modellben termelik a pénzt, azaz játék közben, folyamatosan lehet kisebb-nagyobb összegeket költeni a jobb, szebb, ritkább dolgokért.

Ezzel szemben Super Mario teljes futásához előre, egy összegben kell fizetni a felhasználóknak. A bemelegítő első három pálya után a rajngóknak 10 dollárt, illetve régiónkban ugyanennyi eurót kell fizetni. Az erős nyitást tehát nem csupán a jó bevezető kampány, de az üzleti modell is magyarázza. A hosszú távú sikert viszont csak azzal érhet el a játék, ha a nosztalgiázókon és a kemény magon kívül a hobbijátékosok egy részét is rá tudják venni a teljes verzió kifizetésére. Tartalék persze van a rendszerben, hiszen Androidra majd csak valamikor jövőre fut be Super Mario.

Mobilitás

Az EU rájött, hogy nem kellene törvényekbe fojtani az innovációt?

November 19-én érkezhet az uniós AI Act puhítását célzó bizottsági javaslatcsomag.
 
Hirdetés

Mi lesz a sötétszál sorsa?

A mindent behálózó dark fiber létjogosultsága megkérdőjeleződik a vezetékmentes technológiák megállíthatatlan terjedésével?

A vállalati IT-költések a hagyományos, tőkebefektetésen alapuló modellről egyre inkább a szolgáltatásalapú, üzemeltetési költségekre épülő megközelítés felé tolódnak el. Utóbbi rugalmasabb, azonban a teljes birtoklási költség sokszor csak utólag válik láthatóvá.

a melléklet támogatója a 4iG

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.