Nincs meglepetés: az Office és a felhő volt a két húzóágazat a Microsoft negyedévében.

A nettó bevétel 16 százalékkal, az üzemi eredmény 23 százalékkal, a nettó profit pedig 35 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képet – jelentette a Microsoft. Satya Nadella az eredményeket elsősorban a felhős szolgáltatások sikerének tulajdonította.

Az Azure negyedévről negyedévre kiemelkedően teljesít

A március 31-ével zárul negyedév (a Microsoft júliustól júniusig tartó pénzügyi évében ez volt a harmadik negyedév) nettó bevétele 26,8 milliárd dollár volt (tavaly 23,2 milliárd), a működési eredmény 8,3 milliárd dollár (tavaly 6,7 milliárd), a nettó profit pedig 7,4 milliárd (tavaly 5,5 milliárd).

Bár a részleteket nehéz kiszálazni, az adatokból az egyértelműen látszik, hogy a vállalati termékek nagyon sikeresek.

Ha az üzletágakat nézzük, a legerőteljesebben az "intelligens felhő" név alatt összegyűjtött részek nőttek. A tavalyi 6,7 milliárd dollárral szemben idén 7,9 milliárd volt a bevétel, ami 17,3 százalékos növekedés. Ebbe a termékcsoportba tartoznak a szervertermékek és a felhőszolgáltatások az Azure-ig bezárólag, valamint a különböző vállalati szolgáltatások (például a konzultáció).

Itt egyértelműen az Azure kiemelkedő teljesítménye segítette a növekedést. A szervertermékek és a felhőalapú szolgáltatások együttesen 20 százalékkal tudtak bővülni. Az Azure a leggyorsabb: egy év alatt 93 százalékkal tudta növelni a bevételeit.

Általános a növekedési kedv

A produktivitást és üzleti folyamatokat támogató eszközök csoportjának bevétele 7,7 milliárdról 9 milliárdra nőtt (16,8 százalék). Ebbe a csoportba tartozik az üzleti és a konzumer Office 365 (előfizetés és on-premise), az Exchange, a SharePoint, a Skype (as for Business) és a Teams. Ide sorolták be LinkedIn-t, valamint a Dynamicsot is.

Hiába igyekezett a Google a saját felhős megoldásait felnöveszteni a Microsoft kvázi szabvánnyá vált termékeihez, a Microsoft továbbra is nagyon erős a vállalati szegmensben. Jelenleg az Office 365-nak 135 millió aktív felhasználója van, ehhez képest a konzumer előfizetők száma elenyésző, mindössze 31 millió, de folyamatosan bővül. A vállalati Office-termékekből származó bevételek 14 százalékkal nőttek, ezen belül az Office 365 forgalma 42 százalékkal nőtt. A konzumer bevételek ennél valamivel kisebb mértékben, 12 százalékkal bővültek.

 
Microsoft Earnings Release FY18 Q3
Infogram


Nagyon jó negyedévet zárt a Dynamics, különösen a felhős Dynamics 365, amely 62 százalékkal hozott több bevételt, mint egy éve. A LinkedIn szintén jól áll, a negyedévben 1,3 milliárd dollárt termelt, ami 37 százalékkal növekedést jelent, és bővült az oldalhoz csatlakozók száma is. Ha sikerül tartani ezt a növekedési ütemet, még az sem kizárt, hogy megtérül a 26 milliárd dolláros felvásárlás.

Játszani is engedd...

A More Personal Computing címke alá sorolt termékek – többek között a Windows, a Surface, a gaming termékek (Xbox, Xbox Live) – csoportja bevételei 13 százalékkal bővültek 8,8 milliárdról 9,9 milliárdra. A termékcsoportban feltűnő a Surface-ek 32 százalékos, valamint a gaming termékek 18 százalékos bevételnövelése. Ennél egyelőre stratégiai szempontból fontosabb fegyvertény a Windows jó szereplése: a Windows Pro-bevételek 11 százalékkal nőttek, ami elsősorban az üzleti PC-k iránti kereslet növekedésének köszönhető.

Az üzletágnak a működési költségei egyébként 5 százalékkal emelkedtek a negyedévben, amit főleg a keresési technológiák, a mesterségesintelligencia-kutatások és a játékfejlesztések vittek el.

Cloud & big data

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.