Susan Wojcicki egyáltalán nem fél a Facebookkal való versengéstől, sőt, adott néhány ingyenes tanácsot a közösségi hálózatot üzemeltető vállalatnak. A Youtube CEO-ja Mark Zuckerberg online videózásra irányuló tervei miatt kezdett cicaharcba.
Két kakas egy udvarban
"Vissza kellene, hogy térjenek a babás képekhez" – nyilatkozta Wojcicki a Kaliforniában tartott Code Media konferencián. "Mindig komolyan kell venni a versenyhelyzetet. Visszatekintéssel nem lehet győzni, csak úgy, ha figyelembe veszed az ügyfeleid igényét és előre nézel."
A Facebook jó ideje ugyanazon dolgozik, mint amin a YouTube: a tévézéstől elforduló, de videós tartalmakat továbbra is fogyasztó internetezők révén minél több reklámbevételre szert tenni. Ezzel pedig közvetlenül egymás konkurense lett a két szolgáltató.
Ennek jegyében a Facebook agresszíven igyekszik növelni a közösségi médiában megjelenő videoklipek és élő közvetítések számát a felhasználók hírfolyamában. Szintén ennek a törekvésnek köszönhető a tévészerű műsort nyújtó központi hub bejelentése. A Watch hangsúlyosabbá teszi majd – egyelőre nem tudni, mikor – a helyi híreket, egyfajta folyamatos híradóként szolgálva a közösségi hálózatba regisztráltak számára. A külön fülre kiemelt szolgáltatással több legyet üthet le egy csapással Zuckerberg cége: nem csak a bevételekre lehet jó hatással a Watch, hanem például hatékonyabbá teheti az álhírekkel szembeni küzdelmet is.
Van teendő bőven
Visszatérve Wojcicki előadásához – melyet a Facebook nem kívánt hivatalosan kommentálni –, a Youtube CEO-ja ebben árulta el, hogy kibővítik a Red szolgáltatás előfizetői körét. Jelenleg ugyanis mindössze öt országban érhető el a lehetőség, de a jövőben nagyjából 100 országból lehet majd igénybe venni. A Red egyébként 2015 októberében indult és 9,99 dolláros havi díjért reklámmentes videónézést és zenehallgatást kínál az érdeklődők számára.
Emellett szót ejtett a nagy vitákat generáló Logan Paulról is. A youtuber sokak számára sértő, de különösen egy öngyilkosság áldozatát bemutató videói miatt lett kegyvesztett. Ugyanakkor Wojcicki megjegyezte, hogy a YouTube három csapás szabálya szerint még nem kellett véglegesen eltiltani Pault a videoszolgáltatás használatól. A vállalat CEO-ja kihangsúlyozta, hogy mennyire fontos cége számára a vállalati szabályok konzekvens betartása.
Az internet legnagyobb videós forrásaként szolgáló YouTube a tavalyi évben sok energiát volt kénytelen a Paulhoz hasonló kihívások kezelésére fordítani. A sértőnek tartott tartalmak mellett megjelenő reklámok miatt még egy hirdetői bojkottal is szembe kellett néznie. Emiatt végül szigorított videomegosztási feltételein a vállalat. A trend legújabb fejleményeként egyébként nemrég a Unilever élelmiszeripari vállalat fenyegette meg a Google-t és a Facebookot, hogy nem fog hirdetni online platformjaikon, ha nem tudják garantálni, hogy hirdetéseik mellett nem jelennek meg uszító tartalmak.
Wojcickinek erről a jelenségről is volt pár gondolata. A CEO szerint nagyon ingoványos a talaj, ahol járnak, nehéz sziklaszilárd vonalat húzni abban a tekintetben, hogy mi minősül elfogadható tartalomnak, és mi nem. "Egyik oldalról cenzúráról beszélünk, a másik oldalról viszont túl naggyá válik a szólásszabadság" – nyilatkozta a Youtube vezérigazgatója, aki szerint idén megpróbálják a korábbinál is jobban, mindenki számára elfogadható módon szabályozni ezt a területet.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak