A közösségi hálózat online videószolgáltatásra vonatkozó tervei miatt adott kéretlen tanácsot a YouTube CEO-ja.

Susan Wojcicki egyáltalán nem fél a Facebookkal való versengéstől, sőt, adott néhány ingyenes tanácsot a közösségi hálózatot üzemeltető vállalatnak. A Youtube CEO-ja Mark Zuckerberg online videózásra irányuló tervei miatt kezdett cicaharcba.

Két kakas egy udvarban

"Vissza kellene, hogy térjenek a babás képekhez" – nyilatkozta Wojcicki a Kaliforniában tartott Code Media konferencián. "Mindig komolyan kell venni a versenyhelyzetet. Visszatekintéssel nem lehet győzni, csak úgy, ha figyelembe veszed az ügyfeleid igényét és előre nézel."

A Facebook jó ideje ugyanazon dolgozik, mint amin a YouTube: a tévézéstől elforduló, de videós tartalmakat továbbra is fogyasztó internetezők révén minél több reklámbevételre szert tenni. Ezzel pedig közvetlenül egymás konkurense lett a két szolgáltató.

Ennek jegyében a Facebook agresszíven igyekszik növelni a közösségi médiában megjelenő videoklipek és élő közvetítések számát a felhasználók hírfolyamában. Szintén ennek a törekvésnek köszönhető a tévészerű műsort nyújtó központi hub bejelentése. A Watch hangsúlyosabbá teszi majd – egyelőre nem tudni, mikor – a helyi híreket, egyfajta folyamatos híradóként szolgálva a közösségi hálózatba regisztráltak számára. A külön fülre kiemelt szolgáltatással több legyet üthet le egy csapással Zuckerberg cége: nem csak a bevételekre lehet jó hatással a Watch, hanem például hatékonyabbá teheti az álhírekkel szembeni küzdelmet is.

Van teendő bőven

Visszatérve Wojcicki előadásához – melyet a Facebook nem kívánt hivatalosan kommentálni –, a Youtube CEO-ja ebben árulta el, hogy kibővítik a Red szolgáltatás előfizetői körét. Jelenleg ugyanis mindössze öt országban érhető el a lehetőség, de a jövőben nagyjából 100 országból lehet majd igénybe venni. A Red egyébként 2015 októberében indult és 9,99 dolláros havi díjért reklámmentes videónézést és zenehallgatást kínál az érdeklődők számára.

Emellett szót ejtett a nagy vitákat generáló Logan Paulról is. A youtuber sokak számára sértő, de különösen egy öngyilkosság áldozatát bemutató videói miatt lett kegyvesztett. Ugyanakkor Wojcicki megjegyezte, hogy a YouTube három csapás szabálya szerint még nem kellett véglegesen eltiltani Pault a videoszolgáltatás használatól. A vállalat CEO-ja kihangsúlyozta, hogy mennyire fontos cége számára a vállalati szabályok konzekvens betartása.

Az internet legnagyobb videós forrásaként szolgáló YouTube a tavalyi évben sok energiát volt kénytelen a Paulhoz hasonló kihívások kezelésére fordítani. A sértőnek tartott tartalmak mellett megjelenő reklámok miatt még egy hirdetői bojkottal is szembe kellett néznie. Emiatt végül szigorított videomegosztási feltételein a vállalat. A trend legújabb fejleményeként egyébként nemrég a Unilever élelmiszeripari vállalat fenyegette meg a Google-t és a Facebookot, hogy nem fog hirdetni online platformjaikon, ha nem tudják garantálni, hogy hirdetéseik mellett nem jelennek meg uszító tartalmak.

Wojcickinek erről a jelenségről is volt pár gondolata. A CEO szerint nagyon ingoványos a talaj, ahol járnak, nehéz sziklaszilárd vonalat húzni abban a tekintetben, hogy mi minősül elfogadható tartalomnak, és mi nem. "Egyik oldalról cenzúráról beszélünk, a másik oldalról viszont túl naggyá válik a szólásszabadság" – nyilatkozta a Youtube vezérigazgatója, aki szerint idén megpróbálják a korábbinál is jobban, mindenki számára elfogadható módon szabályozni ezt a területet.

Közösség & HR

E-kereskedelem: naponta egymilliárd forintot költöttünk

A hazai online kiskereskedelem növekedése még mindig háromszor akkora, mint a hagyományosé, de a bővülés üteme már lassul. Azért így is sikerült 365 milliárd forintos forgalmat összehoznia a mintegy 5 ezer webáruháznak.
 
Hirdetés

Ezért vannak biztonságban személyes adataink a felhőben

Nyakunkon az új európai adatvédelmi rendelet bevezetésének határideje, ami minden, adatkezelést végző vállalatra vonatkozik. A felhőszolgáltatók azonban elébe mentek a GDPR-nak.

A GDPR miatt elvileg változik az adatok életciklusa, de a gyakorlatban nem feltétlenül. Aminek viszont kellene változnia, az a hazai szabályozás. Ezen a téren viszont nem állunk jól.

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A koncentrált erőforrások kockázatai is koncentráltan jelentkeznek. Az informatikai szolgáltatóknak, felhős cégeknek érdemes lenne körülnézniük a közműszolgáltatóknál, hogyan kezelik ezt a problémát.

Sikeremberektől is tanultak a CIO-k

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.