A közösségi hálózat online videószolgáltatásra vonatkozó tervei miatt adott kéretlen tanácsot a YouTube CEO-ja.

Susan Wojcicki egyáltalán nem fél a Facebookkal való versengéstől, sőt, adott néhány ingyenes tanácsot a közösségi hálózatot üzemeltető vállalatnak. A Youtube CEO-ja Mark Zuckerberg online videózásra irányuló tervei miatt kezdett cicaharcba.

Két kakas egy udvarban

"Vissza kellene, hogy térjenek a babás képekhez" – nyilatkozta Wojcicki a Kaliforniában tartott Code Media konferencián. "Mindig komolyan kell venni a versenyhelyzetet. Visszatekintéssel nem lehet győzni, csak úgy, ha figyelembe veszed az ügyfeleid igényét és előre nézel."

A Facebook jó ideje ugyanazon dolgozik, mint amin a YouTube: a tévézéstől elforduló, de videós tartalmakat továbbra is fogyasztó internetezők révén minél több reklámbevételre szert tenni. Ezzel pedig közvetlenül egymás konkurense lett a két szolgáltató.

Ennek jegyében a Facebook agresszíven igyekszik növelni a közösségi médiában megjelenő videoklipek és élő közvetítések számát a felhasználók hírfolyamában. Szintén ennek a törekvésnek köszönhető a tévészerű műsort nyújtó központi hub bejelentése. A Watch hangsúlyosabbá teszi majd – egyelőre nem tudni, mikor – a helyi híreket, egyfajta folyamatos híradóként szolgálva a közösségi hálózatba regisztráltak számára. A külön fülre kiemelt szolgáltatással több legyet üthet le egy csapással Zuckerberg cége: nem csak a bevételekre lehet jó hatással a Watch, hanem például hatékonyabbá teheti az álhírekkel szembeni küzdelmet is.

Van teendő bőven

Visszatérve Wojcicki előadásához – melyet a Facebook nem kívánt hivatalosan kommentálni –, a Youtube CEO-ja ebben árulta el, hogy kibővítik a Red szolgáltatás előfizetői körét. Jelenleg ugyanis mindössze öt országban érhető el a lehetőség, de a jövőben nagyjából 100 országból lehet majd igénybe venni. A Red egyébként 2015 októberében indult és 9,99 dolláros havi díjért reklámmentes videónézést és zenehallgatást kínál az érdeklődők számára.

Emellett szót ejtett a nagy vitákat generáló Logan Paulról is. A youtuber sokak számára sértő, de különösen egy öngyilkosság áldozatát bemutató videói miatt lett kegyvesztett. Ugyanakkor Wojcicki megjegyezte, hogy a YouTube három csapás szabálya szerint még nem kellett véglegesen eltiltani Pault a videoszolgáltatás használatól. A vállalat CEO-ja kihangsúlyozta, hogy mennyire fontos cége számára a vállalati szabályok konzekvens betartása.

Az internet legnagyobb videós forrásaként szolgáló YouTube a tavalyi évben sok energiát volt kénytelen a Paulhoz hasonló kihívások kezelésére fordítani. A sértőnek tartott tartalmak mellett megjelenő reklámok miatt még egy hirdetői bojkottal is szembe kellett néznie. Emiatt végül szigorított videomegosztási feltételein a vállalat. A trend legújabb fejleményeként egyébként nemrég a Unilever élelmiszeripari vállalat fenyegette meg a Google-t és a Facebookot, hogy nem fog hirdetni online platformjaikon, ha nem tudják garantálni, hogy hirdetéseik mellett nem jelennek meg uszító tartalmak.

Wojcickinek erről a jelenségről is volt pár gondolata. A CEO szerint nagyon ingoványos a talaj, ahol járnak, nehéz sziklaszilárd vonalat húzni abban a tekintetben, hogy mi minősül elfogadható tartalomnak, és mi nem. "Egyik oldalról cenzúráról beszélünk, a másik oldalról viszont túl naggyá válik a szólásszabadság" – nyilatkozta a Youtube vezérigazgatója, aki szerint idén megpróbálják a korábbinál is jobban, mindenki számára elfogadható módon szabályozni ezt a területet.

Közösség & HR

Visszavonulót fújt Európában a TikTok

Az Európai Bizottságnak nagyon nem tetszett a kínai közösségi alkalmazás ösztönzőporgramja, amit olyan addiktívnak és károsnak jellemeztek, mint a dohányzást.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.