A legfrissebb piackutatási adatok alapján jó döntés volt összeboronálni a Google és a Samsung hordozható eszközökre fejlesztett operációs rendszereit.
Hirdetés
 

Rövid idő alatt történt heves piaci mozgolódás az okosórák szegmensében. A folyamatok egyik nyertese a Samsung, amely hirtelen komoly piaci kihívója lett az Apple-nek. Míg a másik egyértelmű haszonélvező a Google, amelynek saját operációs rendszere egyetlen negyedév alatt 4 százalékról 17-re javította jelenlétét az egyre komolyabb tényezőként funkcionáló szegmensben.

Tizen túliak társasága

Az idei harmadik negyedévben a Counterpoint Research adatai alapján 16 százalékkal több okosórát adtak el a gyártók, mint egy évvel korábban. Ugyan az Apple elsőségéhez egyelőre nem férhet kétség, ám Cupertino a riválisokkal szemben lényegesen gyengébb szezont produkált, aminek következtében 28 százalékról beesett 22 alá. Ebben persze az is közrejátszott, hogy a vállalat új órájának debütálása átcsúszott az idei negyedik negyedévbe.

 

Az okostelefonos szegmens alakulása az idei harmadik negyedévben (forrás: Counterpoint Research)


Dél-Koreában viszont köszönték szépen, és megragadták a kínálkozó lehetőségeket. A Samsung még tavasszal jelentette be, hogy "összeköltözik" a Google-lel, legalábbis a hordozható eszközök operációs rendszerét illetően. A két cég minden bizonnyal rájött, hogy külön-külön nem tudják megtörni az Apple dominanciáját. A partnerség eredményeként a Samsung felhagyott saját linuxos megoldásával, a Tizen OS-szel, hogy eztán az androidos Wear OS-ből származó, új közös megoldásra fókuszáljanak a felek.

A friss számok az együttműködés sikerét mutatják. A Samsung nyáron debütált legújabb modelljei, a Galaxy Watch 4 és 4 Classic egyaránt betalált a közönségnél. A gyártó Exynos processzorával szerelt órai többek között képesek a pulzus, a véroxigén és a testösszetétel szintjét, de több más fejlett funkcióval is bírnak.

A Samsung az erős negyedévnek köszönhetően a tavalyi egyszámjegyű részesedését 15 százalék közelébe tornázta fel. Ne felejtsük, mindeközben az összpiaci növekedés is több mint szépen alakult.

 

Egyelőre nyugati játékszer

Régiós bontásban a piac egyelőre a világ nyugati felére koncentrálódik. A vizsgált három hónap során Észak-Amerika és Európa 60 százalékkal képviseltette magát az összértékesítésből. A minőségi modelleket szállítók számára pedig külön kihasználható lehetőség, hogy ezekben a régiókban átlagnál jóval magasabb kereslet mutatkozik a közép- és csúcskategóriás órák iránt.

Ettől függetlenül az olcsóbb régiókban is van mit keresni, csak éppen a Föld másik oldalán. Egyes ázsiai országokban jelentősen nagyobb a szegmens növekedése, mint az átlag. Indiában például a két éllovas (hazai) gyártó több mint duplájára tudta növelni az eladásait az előző év hasonló időszakához képest. Az alsó kategória megerősödését mutatja az is, hogy minden harmadik óra a világban 100 dollár alatt kelt el a negyedév során.

Konzumer tech

Ingyenes appal biztosít biztonságos forrásjelölést az Adobe

A gyártó bejelentette az Adobe Content Authenticity alkalmazás publikus bétáját, amelynek segítségével örök áron ellenőrizhetővé és kezelhetővé tennék a képek forrását igazoló metaadatokat.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.