Az Amazon reményei szerint az iparágak szélesebb körében is érdeklődést kelt az a technológia, amelyet a hagyományos üzletekben történő, pénztáros nélküli fizetéshez fejlesztett ki. Az e-kereskedelmi vállalat az elmúlt években több olyan üzletet nyitott, amelyben kamerák és érzékelők segítségével egy intelligens rendszer értékeli, hogy a vásárlók mit vettek el a polcokról, és boltból való távozás után pedig egyszerűen kiszámlázzák nekik a bevásárlást. Az Amazon már 2020 óta értékesíti ezeket a rendszereket az élelmiszer- és más kiskereskedelmi egységeknek a reptereken, sportlétesítményekben vagy rendezvényközpontokban is.
A Reuters a társaság illetékes alelnökét idézi, aki szerdán közölte: az Amazon célja a technológia értékesítésének további bővítése, mivel augusztusban a pénztáros nélküli fizetési rendszerekért felelős csapatot a felhőalapú számítástechnikai részleghez, az Amazon Web Serviceshez (AWS) helyezték át. Szerinte az AWS részeként ez a részleg is definíció szerint az ügyfelek széles körének van kitéve, ahol senkinek sem lenne oka például kórházakkal tárgyalni, ha teljes mértékben a kiskereskedelemre vagy az élelmiszervásárlásra koncentrálna.
Ha otthon nem megy, majd menni fog Indiában
A hírügynökség riportja alapjén az Amazon számos technikai kihívással szembesült, miközben igyekezett csökkenteni a fizikai vásárlások során tapasztalható várakozási időt. Azóta, hogy 2016-ban először tárták a közönség elé a koncepciót, még mindig nem sikerült felforgatniuk a fizikai boltok megszokott működését, mint ahogy azt egyesek már akkor előre jelezték. Ez úgy is igaz, hogy a bevezetéseknek a vállalat szerint már vannak pozitív tapasztalatai, amikor az eladások kétszer-háromszoros növekedését érték el a korábbi megoldásokhoz viszonyítva.
Ilyen lenne állítólag a seattle-i T-Mobile Park baseballstadion vagy a Climate Pledge Arena, ahol a Just Walk Out több mint száz helyen működő, pénztáros nélküli bolti platformjátől függetlenül, önállóan telepítették az Amazon One tenyérfelismerő fizetési eszközöket. A riportban kitérnek rá, hogy szeptemberben a vállalat Indiában, egyik legfontosabb növekedési területén felvásárolta a Watasale nevű céget és annak ugyancsak pénztárosok nélküli fizetést megvalósító technológiáját, a Watasale alapítói pedig az Amazonnál folytatják a munkájukat.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak