Még mindig sokkal többet költenek az Apple-felhasználók appokra, mint az Adroidot választók. Bár a korábbi évekhez képest az olló picit zárult a Apple és Google alkalmazásboltjának a jövedelemtermelő képessége között, az App Store még mindig kétszer annyi bevételt termel harmad annyi letöltésből, mint a Play Store. Az olló zárulását mutatja, hogy App Store bevételei csak 13,2 százalékkal, míg míg a Play Store-é 19,6 százalékkal nőttek egy év alatt.
Sok lúd nem győz disznót
Az egész piac gyorsan nőtt, bár a tempó már közel sem olyan gyors, mint volt két éve. A Sensor Tower első félévre vonatkozó adatai szerint globálisan 39,7 milliárd dollárt költöttek a felhasználók appokra, ez 15 százalékkal több, mint a múlt év azonos időszakában.
Az Apple alkalmazásboltjának a teljesítményét a nagyon gyenge első negyedév befolyásolta, főleg a kínai piacon csökkenő letöltésszámok miatt, amit a jobb második negyedév sem tudott helyrerántani. Így az első félévben 1,4 százalékkal kevesebb appot töltöttek le onnan, mint egy éve.
A Play Store letöltésszáma viszont dinamikusan nőtt, 16,4 százalékkal több letöltést regisztráltak, mint tavaly ugyanezen időszak alatt.
Ennek ellenére az App Store sokkal többet keresett. A félév során 14,8 milliárd letöltés összesen 25,5 milliárd dollár bevételt generált (kb. 1,7 dollár/app), míg a Play Store-ból hiába töltöttek le 41,9 milliárd appot, összességében csak 14,2 milliárd dollárt (kb. 0,34 dollár/app) hozott. A Google-nek azonban jó hír, hogy a bevétel növekedése több mint 3 százalékponttal haladta meg a letöltésszám növekedését, azaz javult az áruház appra vetített jövedelmezősége. (Itt a Sensor Tower az ún. első telepítéseket vette figyelembe.) 2018 első félévében az App Store egy letöltött appjára 1,5 dollár, míg a Google platformján 0,33 dollár bevétel jutott.
A játékokkal és a Tiderrel nagyot lehetett szakítani
Az appok piacán továbbra is a mobiljátékokkal lehet a legjobban keresni. A szegmens bevétele 11,3 százalékos növekedéssel elérte a 29,6 milliárd dollárt. Az App Store ebből 7,8 százalékos növekedéssel 17,6 milliárdot tett zsebre, a Play Store viszont 16,8 százalékkal keresett többet, így forgalma a szegmensben elérte a 12 milliárdot.
A legtöbb bevételt a Honor of Kings hozta: a Tencent játéka egymaga 728 millió dollárt mozgatott meg. A második helyen a Sony játéka, a Fate/Grand Order 628 millió dollárral, míg a harmadik a Monster Strike 566 millió dollárral.
A nem játék appoknál a Tinder volt a legjövedelmezőbb, összesen a két platformon 497 millió dollárt hozott. A Netflix lett a második 399 millió dollárral, a harmadik helyre pedig a Tencent Video futott be 278 millió dollár bevétellel.
Ami a letöltésszámot illeti, ott óriási a Facebook fölénye: WhatsApp, Facebook Messenger, Facebook app a sorrend, és bár a negyedik helyre befurakodott a TikTok videós app, az ötödik helyen ismét facebookos alkalmazás, az Instagram áll.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak