De azért enyhén zárult az olló a két platform jövedelemtermelő képessége között.
Hirdetés
 

Még mindig sokkal többet költenek az Apple-felhasználók appokra, mint az Adroidot választók. Bár a korábbi évekhez képest az olló picit zárult a Apple és Google alkalmazásboltjának a jövedelemtermelő képessége között, az App Store még mindig kétszer annyi bevételt termel harmad annyi letöltésből, mint a Play Store. Az olló zárulását mutatja, hogy App Store bevételei csak 13,2 százalékkal, míg míg a Play Store-é 19,6 százalékkal nőttek egy év alatt.

Sok lúd nem győz disznót

Az egész piac gyorsan nőtt, bár a tempó már közel sem olyan gyors, mint volt két éve. A Sensor Tower első félévre vonatkozó adatai szerint globálisan 39,7 milliárd dollárt költöttek a felhasználók appokra, ez 15 százalékkal több, mint a múlt év azonos időszakában.

Az Apple alkalmazásboltjának a teljesítményét a nagyon gyenge első negyedév befolyásolta, főleg a kínai piacon csökkenő letöltésszámok miatt, amit a jobb második negyedév sem tudott helyrerántani. Így az első félévben 1,4 százalékkal kevesebb appot töltöttek le onnan, mint egy éve.

A Play Store letöltésszáma viszont dinamikusan nőtt, 16,4 százalékkal több letöltést regisztráltak, mint tavaly ugyanezen időszak alatt.

 
Sensor Tower Global App market 1H 19
Infogram


Ennek ellenére az App Store sokkal többet keresett. A félév során 14,8 milliárd letöltés összesen 25,5 milliárd dollár bevételt generált (kb. 1,7 dollár/app), míg a Play Store-ból hiába töltöttek le 41,9 milliárd appot, összességében csak 14,2 milliárd dollárt (kb. 0,34 dollár/app) hozott. A Google-nek azonban jó hír, hogy a bevétel növekedése több mint 3 százalékponttal haladta meg a letöltésszám növekedését, azaz javult az áruház appra vetített jövedelmezősége. (Itt a Sensor Tower az ún. első telepítéseket vette figyelembe.) 2018 első félévében az App Store egy letöltött appjára 1,5 dollár, míg a Google platformján 0,33 dollár bevétel jutott.

A játékokkal és a Tiderrel nagyot lehetett szakítani

Az appok piacán továbbra is a mobiljátékokkal lehet a legjobban keresni. A szegmens bevétele 11,3 százalékos növekedéssel elérte a 29,6 milliárd dollárt. Az App Store ebből 7,8 százalékos növekedéssel 17,6 milliárdot tett zsebre, a Play Store viszont 16,8 százalékkal keresett többet, így forgalma a szegmensben elérte a 12 milliárdot.

A legtöbb bevételt a Honor of Kings hozta: a Tencent játéka egymaga 728 millió dollárt mozgatott meg. A második helyen a Sony játéka, a Fate/Grand Order 628 millió dollárral, míg a harmadik a Monster Strike 566 millió dollárral.

A nem játék appoknál a Tinder volt a legjövedelmezőbb, összesen a két platformon 497 millió dollárt hozott. A Netflix lett a második 399 millió dollárral, a harmadik helyre pedig a Tencent Video futott be 278 millió dollár bevétellel.

Ami a letöltésszámot illeti, ott óriási a Facebook fölénye: WhatsApp, Facebook Messenger, Facebook app a sorrend, és bár a negyedik helyre befurakodott a TikTok videós app, az ötödik helyen ismét facebookos alkalmazás, az Instagram áll.

Mobilitás

Álhíreknek járó figyelmeztetést kapott Trump tweetje

A fekete öves twitterezőnek számító amerikai elnök bejegyzését első ízben ítélte neccesnek a szolgáltató. Természetesen a felháborodott reakció sem maradt el.
 
A biztonság kiszervezéséhez komoly bizalmi tőke kell, ami lassan épül fel, de tartósabb is, mint a betyárbecsület.

a melléklet támogatója a Euro One

Hirdetés

Így érdemes kialakítani a biztonságfelügyeletet

A jó példákért nem kell messze menni. Az alábbiakban csupa magyarországi bevált gyakorlat következik.

Nem általában a távmunkáé, hanem a mostani tipikus távmunka-helyzeteké. A szervezetek arra nem voltak felkészülve, hogy mindenki otthonról dolgozik.

Alapjaiban kell megújítani a biztonságról kialakított felfogásunkat

Mi köze az IBM licencszerződések apró betűs kitételeinek ahhoz, hogy a Microsoft Windows Server 2008 életciklusának végéhez ér? Rogányi Dániel (IPR-Insights) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2020 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.