A kínai gyártó a héten jelentette be: megkezdi első elektromos autója szállítását.

Megérkezett a Xiaomi első autómodellje, az SU7, azaz a Speed Ultra 7. A vállalat tegnap jelentette be, hogy megkezdte az autók szállítását – egyelőre Kínában, ahol 29 város 59 üzletében lehet megrendelni a modellt.

Az SU7 tavaly decemberi bemutatóján a Xiaomi Group alapítója, Lej Csun arról beszélt, hogy az autóiparba belépés léptékváltást is jelent az okostelefon-iparhoz képest, és fontos állomása annak, hogy a vállalat egy teljes ún. Human-Car-Home intelligens ökoszisztémát építsen ki. Ami pedig konkrétan az autós terveket illeti, ott sem aprózták el a célt: a világ öt legnagyobb autógyártója közé akarnak kerülni (a jelenlegi élcsapatba a Volkswagen, a Toyota, a Stellantis, a Mercedes-Benz és a Ford tartozik). A cél eléréséhez a következő egy évtizedben mintegy 10 milliárd dollárt költenek fejlesztésekre. Az SU7 kifejlesztése kb. 1,4 milliárd dollárt vitt el.

A Xiaomi üzletpolitikájának fontos elemét képezi, hogy autóinak, telefonjainak és más intelligens eszközeinek közös az operációs rendszere, ami reményeik szerint az összekapcsolhatóság miatt tetszik majd a felhasználóknak. Ezt a nemzetközi lapok idézte iparági elemzők is jó stratégiának tartják, amely különösen a meglévő Xiaomi-ügyfelek számára jelenthet előnyt.

Évi 200 ezer autót is le tudnak gyártani

Az autókat nem a Xiaomi, hanem egy partnercége, az állami tulajdonban lévő BAIC Group gyártja. A BAIC pekingi üzeme évente 200 ezer járművet tud legyártani. Úgy tűnik, a Xiaomi tanult az eddigi kudarcokból: a Google már 2016-ban feladta, hogy autógyártó legyen, az Apple pedig néhány héttel ezelőtt vetett végett a 10 milliárd dollárt elégető kísérletnek, de a Tesla története is szolgálhatott tanulsággal arra vonatkozóan, hogy autót gyártani nem is olyan egyszerű.

Ami a piacra lépést illeti, a Xiaominak még hazai pályán sem lesz könnyű dolga. Kínában – amely jelenleg az elektromos autók legnagyobb piaca – komoly árháborút vívnak egymással a gyártók. Csökkentette árait a legnagyobb hazai gyártó, a BYD, amikor a kereslet visszaesését érzékelte. Példáját szinte azonnal követte a Tesla, amely az elmúlt hónapokban több ezer dollárral vitte lejjebb autói árát. Ez az árverseny egyébként jót tett a piacnak: képes volt megállítani a kereslet gyengülését.

Az SU7-nek papíron kiválóak a paraméterei, például jobban gyorsul, mint a Teslák vagy az elektromos meghajtású Porschék, elméleti hatótávolsága pedig 1200 km.

A Nikkei beszámolója szerint a Xiaomi piacra lépése elé nem gördít akadályt a pekingi kormányzat sem, amely az utóbbi időben hatósági eszközökkel próbálja megakadályozni, hogy új szereplők özönöljék el a piacot.

(Fotó: Xiaomi)

Piaci hírek

Működőképes-e a magyar MI-stratégia?

Az IVSZ is véleményezte a Nagy Márton és Palkovics László jegyezte stratégiát.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.