Egyszer volt Budán kutyavásár, avagy minden csoda három (hó)napig tart. Nagyjából így lehetne sommázni az IDC legfrissebb piaci jelentését a táblagépek globális értékesítéséről. Mint kiderült, a tabletes szegmens sem tudja függetleníteni magát a végtelenségig a világban jelenleg uralkodó, rendkívül negatív gazdasági tényezőktől.
Az amerikai piackutató szakemberei szerint az idei harmadik negyedévben összesen 38,6 millió készüléket értékesítettek globálisan, ami közel 9 százalékkal marad el az egy évvel ezelőtti teljesítménytől. Mindez ugyan még mindig sokkal szebb, mint a PC-piacon mért 15 százalékos zuhanás, ugyanakkor szabályt erősítő kívételt csinál a tabletek előző negyedévben mutatott nagyjából stagnálásból.
A nagy szállítók közül az éllovas Apple majdnem tudta hozni a 2021-es eladási számait, míg a második Samsungnál már markánsabb mínuszt hozott a legutóbbi negyedév. Az Amazon nagyjából a piaci átlagnak megfelelő bukóban van, a Lenovo viszont folytatta rossz sorozatát: a második negyedévben mért 25 százalék után ezúttal több mint 36 százalékkal maradt el az egy évvel ezelőtti forgalmától.
Üditő kivételként szerepelt viszont a Huawei, ahol éves összevetésben nőtt az értékesítés. Az amerikai szankcióktól nyögő kínai gyártó főleg a fejlődő piacokon tudott extra eladásokat generálni olcsóbb készülékeivel, de az IDC elemzői azt is megjegyzik, hogy jól jöttek az Oroszországot sújtó szankciók is, mivel a vállalat így könnyebben tudott érvényesülni a legtöbb nagy rivális által tavasz óta bojkottált régióban.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak