A BBC nemrégiben jelentette be: 34 millió fontot (mintegy 44 millió dollárt) fordít a következő három évben gyerekeknek szóló tartalmak előállítására, hogy jobban bírja a versenyt az amerikai streaming óriásokkal, a YouTube-bal és a Netflix-szel.
A gyerekek sem a tévé előtt ülnek
Az összeg nagyobb részét a BBC két gyerekcsatornája, a 6 éves kor alattiaknak szóló CBeebies és a 6-12 éves korú gyerekeket megcélzó CBBC csatorna kapja. A fennmaradó részből a fiatal korosztályoknak szóló élő online programokat, online videoblogokat, interaktív digitális tartalmakat finanszíroznak.
Miért lett fontos ez a a BBC-nek? A BI Intelligence beszámolója szerint a tévénézés a szigetországi fiatalok körében is egyre inkább veszít a népszerűségéből. A legfrissebb felmérések szerint a brit gyerekek 2015-ben még heti 15 órát töltöttek a képernyők előtt, tavaly már csak alig 13,5 órát. Egy múlt év végi kutatás szerint az 5-15 év közötti korosztály már több időt tölt online tartalmak nézésével, mint televíziózással. Emiatt érezhetően csökkent a CBBC nézettségi mutatója.
A médiafogyasztási szokások ugyanis látványosan változnak. A nézők egyre jobban elszakadnak az élő műsoroktól, és olyan szolgáltatásokra fizetnek elő, amelyek lehetővé teszik, hogy akkor és azt a programot kövessék, amit és amikor szeretnének. Ennek egyik látványos jele a tanulmány szerint, hogy az USA-ban a hagyományos tévézésre fordított idő két év alatt napi 18 perccel, mintegy 6 százalékkal csökkent.
Egyre népszerűbbek a YouTube típusú videomegosztók és az olyan, internetes tévézés körébe tartozó SVOD (Streaming Video On Demand) szolgáltatások, mint a Netflix, valamint a közösségi oldalakon megjelenő live streaming tartalmak. Az amerikai háztartások fele már SVOD ügyfél. Az amerikai fogyasztók a Netflix mellett leginkább az Amazonra és a Hulura fizetnek elő.
Megállíthatatlanul nyomul a Netflix és a YouTube
A brit kultúrát befolyásoló online tartalmaknál is egyértelmű az amerikai streaming cégek a YouTube és a Netflix fölénye. Az 5-7 éves brit gyerekek körében különösen népszerű a YouTube, ennek a korosztálynak az 54 százaléka böngészi rendszeresen ezt a csatornát. Még ennél is nagyobb az elfogadottsága a 8-11 évesek között: közel a háromnegyedük választja rendszeresen a YouTube-ot.
A múlt év elején hatalmas nemzetközi terjeszkedést meghirdetető Netflix gyümölcse is beérni látszik. A brit háztartások közel a negyede fizetett elő tavaly márciusban az amerikai cég streaming szolgáltatására. Bár a CBeebies és a CBBC a szigetországban még mindig a két legnépszerűbb gyerek csatorna, a BBC mostani beruházása azt jelzi, hogy a brit csatorna tart a tengerentúli streaming platformok piaci befolyásának a növekedésétől, az ottani gyerekek körében.
Ugyanakkor a versenytársak is erősítik kínálatukata gyerekeknek szóló tartalmakban. A Netflix nemrégiben mutatta be a népszerű Csizmás Kandúr animációs sorozat interaktív epizódját, ahol a nézők menetközben befolyásolhatták a történet végkimenetelét. A YouTube gyerekorientált platformja, a YouTube Kids hetente 8 millió fiatal nézőt ültet videotartalmai elé, ugyancsak mostanában jelentette be, hogy négy új gyereksorozatot indít a YouTube Reden.
Nem véletlen a látványos verseny a gyerekek kegyeiért, hiszen a szolgáltatók szempontjából a figyelmüket érdemes minél előbb megragadni. Így lehet belőlük hosszú távon felnőtt előfizetőt csinálni. Az viszont kérdéses, hogy a BBC által erre szánt összeg elegendő lesz-e minőségi sorozatok előállítására, és valóban komoly ellenválasz lesz-e a versenytársak lépéseire.
Az év elején a Netflix például azt jelentette be, hogy az idén legalább 6 milliárd dollárt fordít tartalom előállításra, mi több, már a filmgyártásba is beszállt. Idén a cég a nagy hollywoodi stúdiókénál is több, legalább 36 film kizárólagos jogaival rendelkezik, amelyek mozikban nem, csak a neten lesznek elérhetők a Netflix applikáción vagy böngészőn keresztül.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak