Pontosabban az irdatlan pénzért futatott reklámok versenyét. A cég olyasmit hirdetett, amivel soha nem fog komoly pénzt keresni, de PR-szempontból telitalálatnak tűnik.

Miközben az amerikaifutball ma hajnali döntőjében a két csapat vért izzadt néhány pont megszerzéséért is, a szünetekben intenzív háború folyt a hirdetők között. A Super Bowl a világ egyik legnézettebb sporteseménye, és mint ilyen, nagyon nem mindegy, mivel villantanak ilyenkor a csillagászati hirdetési árakat megfizetni képes vállalatok. A hagyományosan nagy költségvetésből leforgatott, vicces, kreatív reklámok dömpingjéből nehéz kitűnni, a Microsoftnak viszont mégis sikerült. Ráadásul egy csendes, szerény kisfilmmel, ami egy szűk kisebbségnek fontos témával foglalkozott.

Segítő kezet nyújtanak

Bár Redmondnak biztos nem jönne rosszul, ha egy célzott promóció hatására erősödne az Xbox játékkonzol pozíciója a rivális PlayStation ellenében, vagy éppen megugrana az értékesítése a Surface termékcsaládnak, ám a gyártó ezúttal más utat választott. A reflektorfénybe egy 100 dolláros eszközt állított, amelynek potenciális vásárlóközönsége - szerencsére - meglehetősen szűk.
 


Ahogy a fenti filmből kiderül, a kérdéses termék az Xbox Adaptive Controller, amit kifejezetten testi fogyatékossággal élő embereknek fejlesztettek ki, hogy ők is hasonló élményeket szerezhessenek játék közben, mint egészséges társaik. A gyermekeket és szüleiket megszólaltató alkotást persze könnyű lenne hatásvadásznak bélyegezni. Ám a helyzet az, hogy itt nem csak egy reklámról van szó. Ezt az eszközt jelentős ráfordítással kellett megalkotni a Microsoftnak, miközben az elejétől kezdve világos, hogy egy ilyen döntést üzletileg nagyjából lehetetlen számokkal megindokolni.

Az Xboxon kívül más termékekkel is használható, számos külön speciális beviteli eszközzel kombinálható, igény és lehetőség szerint testre szabható Adaptive Controller megalkotásában a cég egy sor érintett szervezet segítségét kérte és kapta meg. Így biztosítva azt, hogy olyasmi születhessen, ami ténylegesen képes javítani a valamilyen fogyatékossággal élők életminőségén. Hogy mennyire odafigyeltek a részletekre, azt jól mutatja, hogy a termék csomagolása sem megszokott, azt kifejezetten úgy szállítják, hogy könnyen kibontható legyen.

Van min kozmetikázni

Egy biztos, miközben azon aggódik a világ, hogy mikor veszik el a munkát, vagy akár ébrednek öntudatra a robotok, esetleg hogy a héten éppen melyik technológiai óriásnál robbant ki egy újabb adatkezelési mizéria, az Adaptive Controllerhez hasonló kezdeményezések nem csak az adott cég PR-jének tesznek jót, de úgy általában a technológiai fejlődésbe vetett hitet is segíthetnek visszaállítani.

Aki kíváncsi arra, más technológiai vállalatok mivel rukkoltak elő az idei Super Bowl alatt, az szemezgethet köztük például a TechCrunch összeállításában.

Piaci hírek

Japán lesz az OpenAI ázsiai főhadiszállása

Az amerikai és japán kormányközi megállapodásokat követően a ChatGPT fejlesztője is irodát nyit Tokióban.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.