A Baidu elektromos járműveket fejlesztő vállalata, a Jidu Auto már egy generációval megelőzi a Teslát az autonóm vezetési technológiák terén – nyilatkozta hétfőn a társaság vezérigazgatója, aki szerint a mostani versenyben az elektromos hajtás csak az elődöntőre jó, de a döntőben az intelligens képességek játszanak majd. A Jidu júniusban mutatta be a "robot autók" első koncepciómodelljét, amelyet már 2023-ban tömeggyártásba küldene. Ezt a tervek szerint 2024-ben egy második modell is követné, 2028-ban pedig összességében 800 ezer darab ilyen autót szállítana a kínai gyártó.
A szóban forgó koncepciómodell feltűnő tulajdonsága, hogy már nincs ajtókilincse, és teljes mértékben hangvezérléssel lenne irányítható. Amellett, hogy az autót Baidu autonóm vezetési szoftvertechnológiával szerelik fel, a Jidu "robot járművei" 12 kamerával és 2 lidarral rendelkeznek – az utóbbi, lézer alapú távérzékelő technológiát a Tesla egyébként nem használja. A Baidu ambiciózus gyártási terve még a világ minden táján zajló versenyben is elég látványos az intelligens autók fejlesztéséért, főleg, hogy eddig elsősorban a Tesla ért el komoly sikereket az elektromos járművek kereskedelmi forgalmazásában.
Nagyon sok múlik a szabályozáson
A konkurencia házon belül is megvan, hiszen az okostelefon-gyártóként ismert Xiaomi, a Didi Global és más kínai techcégek is komoly járműipari terveket próbálnak megvalósítani. A Reuters beszámolója szerint a kínai kormányzat megkezdte az önvezető járművek tömegközlekedési célú használatára vonatkozó szabályok kidolgozását is, amelynek kapcsán a közlekedési miniszter hangúlyozta a biztonságos működés prioritását. A Baidu ugyancsak hétfőn közölte, hogy két kínai városban is engedélyt kapott első, teljesen sofőr nélküli taxiszolgáltatásának közutakon való üzemeltetésére.
Ezt a vállalatnál mérföldkőnek tartják az autonóm járművekre vonatkozó kínai szabályozás alakulásában, miután önvezető taxikat már több nagyvárosban is üzemeltethetnek korlátozott területeken és feltételek mellett. Ahogy a hírügynökség írja, Kína és az Egyesült Államok egyre kiélezettebb versenyt folytat az autonóm vezetési technológiák kereskedelmi forgalomba hozataláért, amelynek különösen fontos eleme a fejlesztések és a biztonság között egyensúlyozó szabályozás kidolgozása. A tengerentúlon a GM (Cruise) önjáró taxiflottája a nyár elején kapta meg a hatóságoktól az engedélyt a fizetős szolgáltatásra.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak