A társaság két városban is engedélyt kapott teljesen sofőr nélküli taxiszolgáltatásához, 2028-ban már 800 ezer "robot autót" szállítana.
Hirdetés
 

A Baidu elektromos járműveket fejlesztő vállalata, a Jidu Auto már egy generációval megelőzi a Teslát az autonóm vezetési technológiák terén – nyilatkozta hétfőn a társaság vezérigazgatója, aki szerint a mostani versenyben az elektromos hajtás csak az elődöntőre jó, de a döntőben az intelligens képességek játszanak majd. A Jidu júniusban mutatta be a "robot autók" első koncepciómodelljét, amelyet már 2023-ban tömeggyártásba küldene. Ezt a tervek szerint 2024-ben egy második modell is követné, 2028-ban pedig összességében 800 ezer darab ilyen autót szállítana a kínai gyártó.

A szóban forgó koncepciómodell feltűnő tulajdonsága, hogy már nincs ajtókilincse, és teljes mértékben hangvezérléssel lenne irányítható. Amellett, hogy az autót Baidu autonóm vezetési szoftvertechnológiával szerelik fel, a Jidu "robot járművei" 12 kamerával és 2 lidarral rendelkeznek – az utóbbi, lézer alapú távérzékelő technológiát a Tesla egyébként nem használja. A Baidu ambiciózus gyártási terve még a világ minden táján zajló versenyben is elég látványos az intelligens autók fejlesztéséért, főleg, hogy eddig elsősorban a Tesla ért el komoly sikereket az elektromos járművek kereskedelmi forgalmazásában.

Nagyon sok múlik a szabályozáson

A konkurencia házon belül is megvan, hiszen az okostelefon-gyártóként ismert Xiaomi, a Didi Global és más kínai techcégek is komoly járműipari terveket próbálnak megvalósítani. A Reuters beszámolója szerint a kínai kormányzat megkezdte az önvezető járművek tömegközlekedési célú használatára vonatkozó szabályok kidolgozását is, amelynek kapcsán a közlekedési miniszter hangúlyozta a biztonságos működés prioritását. A Baidu ugyancsak hétfőn közölte, hogy két kínai városban is engedélyt kapott első, teljesen sofőr nélküli taxiszolgáltatásának közutakon való üzemeltetésére.

Ezt a vállalatnál mérföldkőnek tartják az autonóm járművekre vonatkozó kínai szabályozás alakulásában, miután önvezető taxikat már több nagyvárosban is üzemeltethetnek korlátozott területeken és feltételek mellett. Ahogy a hírügynökség írja, Kína és az Egyesült Államok egyre kiélezettebb versenyt folytat az autonóm vezetési technológiák kereskedelmi forgalomba hozataláért, amelynek különösen fontos eleme a fejlesztések és a biztonság között egyensúlyozó szabályozás kidolgozása. A tengerentúlon a GM (Cruise) önjáró taxiflottája a nyár elején kapta meg a hatóságoktól az engedélyt a fizetős szolgáltatásra.

Piaci hírek

A vízalatti robotflották kommunikációjában készül nagy dobásra egy izraeli startup

A Skana Robotics SeaSphere szoftvere egy régi problémát oldana meg a felszín alatt működő, pilóta nélküli járművek valós idejű adatmegosztásának biztosításával.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – egy jól működő adattudományi szervezet alapjai

Miért bukik el annyi adattudományi kezdeményezés már az indulás után? A válasz gyakran nem az algoritmusok összetettségében, hanem az adatok minőségében és kezelésében keresendő. Stabil adatforrások, következetes feature-kezelés és egy jól felépített Feature Store nélkül a gépi tanulás ritkán jut el a valódi üzleti értékteremtésig.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.