Kicsit megkopni látszik a Black Friday varázsa itthon, de ettől még komoly összegeket hagyhatunk az online és hagyományos boltokban, ha azok megfelelő ajánlattal állnak elő.
Hirdetés
 

Néhány nappal ezelőtt beszámoltunk arról, kereskedői oldalról milyen tervekkel, reményekkel vágnak neki az idei ünnepi szezont megnyitó novemberi akciós periódusnak. A GKI Digital előrejelzése szerint a 2018-as Black Friday idején nagyjából 40 milliárd forintos forgalomra számíthatnak a hazai webshopok üzemeltetői. Egy másik piackutató, az eNET viszont a vásárlók oldaláról közelítette meg a témát. Utóbbi kutatási eredményei alapján a fekete péntek említésére már nem villanyozódnak fel annyian, mint pár évvel ezelőtt, de ettől még egy komoly akció kedvéért ugyanúgy megnyílnak a pénztárcák.

A felét se érdekli

A hazai felnőtt internetezőket reprezentatív mintán szondázó felmérésre adott válaszokból az derült ki, hogy idén nincs csúcsra járatva a lelkesedés. A megkérdezettek valamivel kevesebb mint fele (47%) állította, hogy tervben van akciós vásárlás. Nagyjából 30 százalék bizonytalan volt a kérdésben, míg a többieket nem lehet ilyesmivel megmozgatni.

Az eNET korábbi kutatásai azt mutatják, hogy 2016 óta lejtmenetbe kezdett a korábban kiválóan teljesítő Black Friday. Ennek hátterében ott állhat a Magyar Posta két évvel ezelőtt bemutatott látványos összeomlása, hiszen a legóvatosabbaknak már túl késő a november végi bevásárlás. Az sem segít, hogy a kereskedők kicsit túlerőltetik az akcióikat, és néhány százaléknyi árengedménnyel kínált termékekre is rá akarják húzni a fekete péntek sapkát. Sőt olyan is előfordult, hogy egyes boltokban egész egyszerűen túlárazták a "leakciózott" cikket, hogy aztán "kedvezményesen" ugyanannyiért lehessen elvinni, mint amennyibe korábban került.

Ettől még csörög majd a kassza

Ami a szezont a kereskedők szempontjából megmenti, az a kemény mag költekezési hajlandósága. A vásárolni készülő tábor ugyanis a tavalyi 36 ezer forintos költési átlaghoz képest idén lényegesen többet, nagyjából 42 ezer forintot tervez különböző boltokban hagyni. Ez az átlagos költés a potenciális vásárlók számára kivetítve nagyságrendileg 110-112 milliárd forintos forgalmat eredményezhet, így ez a kisebb csoport is közel annyit tervez elkölteni, mint azok, akik egy évvel korábban tervezgették a vásárlásaikat (tavaly ugyanez 120 milliárd forint volt).

Ezeket a számokat azonban érdemes óvatosan kezelni, mert a múlt azt mutatja, hogy a kérdésekre szeretünk nagyot mondani, miközben a tényleges vásárlásaink ettől jócskán elmaradnak. 2017-ben például az eNET által előrejelzett potenciális költekezésnek csak a fele realizálódott a hazai kereskedőknél.

Átrendeződés

A kutatásban feltérképezték azt is, hogy mely boltok, webáruházak a legnépszerűbbek a hazai nezetők körében Black Friday alkalmával. Ezen a toplistán az eMAG áll az élen, amelyet a MediaMarkt, az Extreme Digital, az Euronics és a Tesco követ. A 2017-es válaszokhoz képest az eMAG, az Euronics és a Tesco tudta növelni népszerűségét, míg a Mall.hu a tavalyi negyedik helye után idén már nem került be a TOP5-be.

A szilárd vásárlási szándékról nyilatkozók közel fele online és offline is tervez vásárolni a fekete péntek köré épülő akciós napokon. Az online vásárlási kedv növekedését jelzi, hogy míg tavaly tízből három, most viszont már négy válaszadó jelezte, hogy kizárólag interneten keresztül tervez merényletet saját bankszámlája ellen.

Piaci hírek

Közel 2 milliárd euróból erősítik az uniós csipgyártást

Négy ország adja össze össze pénzt, hogy az internetre kapcsolt eszközökben használható csipek fejlesztését támogassák.
 
A nyilvános felhőmegoldással szembeni aggályok az elmúlt néhány évben folyamatosan fókuszban voltak, de az on-premise megoldások sem tökéletesek. Mit válasszunk?

a melléklet támogatója a Cisco Systems

Hirdetés

Így mond all-int a Cisco, ha infrastruktúrát készít

A hiperkonvergens infrastruktúrák úgy biztosítják a felhő gyorsaságát és rugalmasságát, hogy a bizalmas adatokat nem kell külső szolgáltatóra bízni. A Cisco Hyperflex all-in-one megoldásába pedig már multi-cloud platformok is integrálhatók.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.