Akár két hétig is elhúzodhat és nagyjából 40 milliárd forintnyi forgalmat generálhat az idei Black Friday - derül ki egy frissen publikált kutatásból. Az Euronics megbízásából a GKI Digital által elvégzett reprezentatív felmérés szerint több mint 800 ezer honfitársunk fog kisebb, vagy inkább nagyobb összeget hagyni az internetes boltokban.
Két hétig tartó péntek
A tengerentúlon nagy hagyományokkal rendelkező, fizikai boltokban indult akciós napot itthon fél évtizede kezdték meghonosítani a helyi kereskedők. Az évről évre több áruházat megmozgató fekete péntek nálunk egyre inkább kinövi magát időtartam szempontjából is. A riválisokat megelőzni, elkerülni, túllicitálni akaró webshopok így akár két hétig is elnyújtják a Black Friday névvel hirdetett akcióikat.
A válaszok alapján az idei kedvezményes periódusban várhatóan 800-840 ezer vásárló fog online is rendelni. A jelentés szerint – az egy főre vetített, átlagosan 45-50 ezer forintos várható költés mellett – idén csak az online rendelések közel 40 milliárd forintos forgalmat eredményezhetnek a Black Friday időszak alatt. Ez az egész évre várható online kiskereskedelmi forgalom csaknem 9 százalékát jelenti. Tízből négy online vásárló várhatóan több alkalommal is vásárol, így összességében hozzávetőleg 1,1-1,2 millió internetes vásárlás realizálódhat a leértékelések során.
Személyes szempontok
A GKI Digital jelentése szerint a magyar internetezők 90 százaléka számára a webes vásárlás mellett fontos, hogy el tudjon menni egy üzletbe és meg tudja nézni, át tudja venni a kiválasztott terméket akár személyesen is. Ez leginkább a nagy értékű árucikkek esetén érthető óvatosság.
Az online vásárlók bő harmada rendszeresen használja a webáruházakat készletellenőrzésre, hogy aztán célirányosan vásároljon (offline) a kereskedés útba eső üzletében is. A kutatócég szerint 10-ből 6 esetben, amennyiben elérhető távolságban van egy szaküzlet vagy bolt, az online vásárlók inkább a személyes átvételt választják a kiszállítási díj megfizetése helyett.
A kereskedők nem csak árakkal, hanem hozzáadott értékes szolgáltatásokkal is tehetnek a vásárlók bevonzásáért – a hosszabbított garancia, a visszáru egyszerűsített, ünnepek utánra meghosszabbított visszaküldése ösztönzően hathat a vásárlási kedvre.
És hol van még karácsony?
A kutatás eredményei rávilágítanak arra, hogy a magyar vásárlók a Black Friday akciók során elsősorban még nem a karácsonyi ajándékokat keresnek, hanem saját, az akciós időszakra halasztott beszerzéseiket valósítják meg. Ennek megfelelően – bár az ünnepi szezon a fekete péntekkel indul – november végén leginkább a szórakoztató elektronikai cikkek, számítástechnikai eszközök, okostelefonok, játékkonzolok és háztartási gépek iránt mutatkozik kereslet.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak