Várakozásokon felül teljesített az Alphabet a legutóbbi negyedévében. Jól hoztak az amerikai elnökválasztáshoz kapcsolódó hirdetések.

Erős, az elemzői várakozásokat jelentősen meghaladó negyedéves bevételekről számolt be tegnap tőzsdezárás után az Alphabet (PDF). A szeptember 30-án zárt negyedévben a nettó bevételek 15 százalékkal, 88,3 milliárd dollárra nőttek az előző pénzügyi év azonos időszakához viszonyítva. A vállalat minden fontos üzletága várakozásokon felül bővült. A bevételek zömét adó a szolgáltatások (hirdetések, Google Cloud stb.) 13 százalékkal nőttek, így a szegmens 76,5 milliárd dollár bevétellel zárta az időszakot. Jelentősen megugrott a profit is: éves összevetésben 19,7 milliárd dollárról 26,3 milliárdra.

A növekedés szempontjából különösen jól teljesített a Google Cloud, amely a tavalyi 8,4 milliárddal szemben most 35 százalékkal több, 11,4 milliárd dollár bevételre tett szert. Ezt a növekedést Sundar Pichai vezérigazgató elsősorban annak tulajdonította, hogy beértek a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztéseik mind a konzumer, mind a vállalati szegmensben. A vezérigazgató szerint az MI-alapú megoldásaikat már több milliárdan használják világszerte.

Mindent is a mesterséges intelligencia tol előre

A hirdetési üzletág összességében közel 65,9 milliárd dollárt hozott a cégnek a tavalyi 59,7 milliárddal szemben. A negyedévben elsősorban a YouTube teljesített jól, amely a tavalyi 8 milliárd közeli bevételét 8,9 milliárd fölé tornázta. Ez különösen azért figyelemre méltó, vélik elemzők, mert ezen a fronton egyre komolyabb konkurenciát jelent a TikTok vagy az Amazon, de még az olyan szereplők is, mint a Netflix.

Míg a piacelemzők elsősorban az amerikai elnökválasztási kampánynak tulajdonítják a YouTube kiemelkedő növekedését, a cég magyarázata az, hogy az MI-szolgáltatások révén jelentősen sikerült javítani a steraming oldal ajánlási algoritmusának hatékonyságát. A Gemini támogatásával relevánsabb, frissebb és személyre szabottabb tartalmakat tud ajánlani a nézőknek, mondta az elemzői konferenciahíváson Philipp Schindler, az Alphabet üzleti vezetője.

A legnagyobb üzlet továbbra is a Google Search, amely 12,3 százalékkal nőtt, és 49,4 milliárd dollár bevételt termelt. A Google Network (a partneroldalakon keresztüli értékesítés) némileg visszaesett: a tavalyi 7,7 milliárddal szemben most csak 7,5 milliárdot hozott.

Ahogy a hirdetési üzlet növekedését, úgy a felhőszolgáltatásokét, köztük a Google Workspace jó teljesítményét is az MI-fejlesztések beérésével magyarázta a menedzsment. Ezt bizonyítja szerintük, hogy a Google Cloud Platform adatmenedzsment- és MI-ajánlataiból származó bevételek nagyobb mértékben nőttek, mint a teljes felhős üzletág.

Bár cég élettudományi (Verily) és önvezetős (Waymo) leányvállalatát összefogó szegmens (Other Bets) jelentősen, 30 százalékkal, 388 millió dollárra nőtt, egyelőre periferikus a szerepe a cég eredményeiben.

Racionalizálni is akarnak

Bár a számok szépek, az Alphabet a nagy technológia vállalatok többségéhez hasonlóan folytatja a már megkezdett költségcsökkentési lépéseit, derült ki az elemzői konferenciahíváson. Az Alphabet nyáron kinevezett pénzügyi igazgatója, Anat Ashkenazi arról beszélt, hogy mesterséges intelligencia segítségével racionalizálják a munkafolyamatokat, váltanak ki jelenleg emberek végezte tevékenységet, de a vállalat fizikai lábnyomát is MI segítségével csökkentenék.

Az MI-hátszelű átszervezések egyébként már az év elején elkezdődtek, és érintik a felső vezetést is. A közelmúlt eseménye például, hogy összegyúrták a Gemini és DeepMind csapatát, valamint leváltották keresési és hirdetési területek korábbi vezetőjét.

Cloud & big data

Áttörést érhettek el a robotok tanításában az MIT kutatói

Az általuk kifejlesztett módszerrel nemcsak gyorsabbá és olcsóbbá tehető a folyamat, hanem a robotok alkalmazkodóképessége is javul az új feladatokhoz és új környezetekhez.
 
Hirdetés

Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében

"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.

Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.

a melléklet támogatója a Clico Hungary

Hirdetés

Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni

A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.