Nemrégiben számoltunk be arról, hogy miként alakult az okosóra-gyártók számára a 2018-as év. A Strategy Analytics számai szerint lendületben lévő szektor azonban csak egyik szeletét adja a wearablesként emlegetett, okos képességekkel rendelkező viselhető eszközöknek. A teljes piac globális alakulásáról most egy másik piackutató felmérése nyújt felvilágosítást.
Egyre több testre szabva
Az óráktól karkötőkön át fülhallgatókon keresztül egészen szemüvegekig és ruházatig terjedő, igen színes portfólió kifejezetten erős évet zárt az IDC szerint. A kutatócégnél például az utolsó negyedévben mért majdnem 60 millió darabos forgalom történelmi eredménynek számít. De nem lesz sokkal rondább a kép, ha a teljes évet nézzük: a több mint 172 millió értékesített eszköz bőven, egészen pontosan 27,5 százalékkal fejeli meg a 2017-ben elért 135 milliós szintet.
A jó évvégi hajrát a szakértők az ünnepi szezonra időzített új termékmegjelenéseknek, illetve azoknak az akcióknak tulajdonítják, ahol a szállítók okostelefonjuk mellé valamilyen kiegészítő okos eszközt kínáltak. Ezek láthatóan meghozták a kedvet egy sor új vásárlónak.
A termékkategóriák versenyét az év utolsó három hónapjában magabiztosan nyerték az órák. Az újragondolt időmérő szerkezetekből több mint másfélszer annyi talált gazdára, mint egy évvel korábban, ami 34,3 százalékos tortaszeletet jelent. Ezeket követik az egyszerűbb karkötők, amelyek nagyjából a 30 százalékát adják a teljes piacnak. Külön kiemelendő a fülben, fülön viselt megoldások előretörése: a kategória jelenléte megközelítette a 22 százalékos szintet, köszönhetően annak, hogy az értékesítés itt nőtt a legnagyobb mértékben, 66,4 százalékkal. A korábbinál sokkal nagyobb részesedés annak is köszönhető, hogy az IDC immár ide sorol minden, vezeték nélkül fejhallgatót is, amely egy gomb megnyomásával, vagy hangutasítással képes intelligensasszisztens-szolgáltatás használatára.
Az Alma meg a többiek
Ami a szállítók külön versenyét illeti, ott hasonlóan az okosórás szegmenshez, magabiztosan ül trónján az Apple. Cupertino a 10,4 millió Apple Watch mellett 5,8 millió egyéb eszközt (AirPod, Beats fülhallgató) is el tudott passzolni az év végén. Igaz, az éves növekedés valamivel elmaradt a piaci átlagtól, így már "csak" 27,4 százalékát birtokolja az eladási volumennek. A teljes évet nézve viszont még erősíteni is tudott a cég, hiszen a 46,2 millió értékesített terméknek köszönhetően 24,5-ről 26,8 százalékra hízott a részesedése
Az Apple-t egy kínai rivális követi. A Xiaomi egyenletes jó teljesítménnyel zárhatta 2018-at. Az egy év alatt eladott 23,3 millió darab készülék 13,5 százalékos jelenlétet biztosít. Az ünnepi szezonban különösen jól fogytak a Mi Band 3-ak, amelyek egymagukban 30 százalékát tették ki az összes okoskarkötős eladásnak.
Az IDC által még nevesített további három gyártó nagyjából azonos, 6-8 százalékos piaci jelenléttel bír. A Huawei, a Fitbit és a Samsung hármasából az év végi hajrá az elsőnek sikerült a leginkább. A kínai óriás az okostelefonos piacon mutatott kiváló teljesítményéből ide is át tudott menteni némi lendületet, hiszen az 5,7 millióra becsült értékesítés közel 250 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakának eredménye.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak