A Messenger teljes megújulásában fontos szerep jutott a magyar ClipDis csapatának.

Annak ellenére, hogy a Facebook óriási összegeket költött az Instagram és a WhatsApp felvásárlására, most mégis kiderült, hogy a Messenger lesz (marad) a cég legfontosabb terméke. Most nyert értelmet, hogy a csevegő alkalmazást miért választotta le Zuckerberg a Facebook appról, és mi a következő lépés az olyan plusz funkciók bevezetése után, mint a videó küldés, vagy a hanghívás.

Egy szép, új Messenger

A Facebook jelenleg is zajló, F8 elnevezésű fejlesztői konferenciájának legfontosabb bejelentése az volt, hogy a Messengerből egy teljes platformot szeretnének faragni, ami sokkal többet nyújt a jövőben, mint most. A Messenger erős, egyedülálló termékké való transzformálásának első lépése az, hogy a szolgáltatás felületén külső fejlesztésű appok is használhatók, amelyekből első körben 47 darabot ismerhettünk meg, de ez csak a kezdet.

A listát böngészve az derül ki, hogy továbbra is az üzenetküldés a fókusz, a jövőben azonban félelmetesen sokféle módon kommunikálhatunk barátainkkal a Messengeren belül a különböző appok használatával. Az ismert nevek mellett (Imgur, ESPN, Giphy) sok új szereplő is megtalálható a sorban, amelyek között akad animált gifet gyártó, széteffektezett videóüzeneteket létrehozó, fotómontázsokat készítő, vagy a rögzített hangot nevetéssé alakító applikáció.

A bejelentés hazai szempontból kellemes meglepetése, hogy a listában található egy magyar fejlesztésű alkalmazás, a ClipDis. A mindössze pár hónappal ezelőtt grundolt és egyébként mobilos verzióban (iOS, Android) is létező app lényege, hogy a beírt szöveget szavanként videóüzenetté alakítja át, aminek eredményeképpen a címzett egy speciális, videómontázst kap. A készítők által kiadott közlemény szerint jelenleg 50 ezer szót és kifejezést képes a ClipDis kezelni, és nem is a szokásos chat frázisok (WTF, OMG, LOL, XOXO), hanem magasan az „I love you” kifejezés a legnépszerűbb.

Kínai minta

A Facebook tehát új életet lehel a Messengerbe, aminek nem csak az átlagos Facebook felhasználók, hanem a cégek is a haszonélvezői lehetnek – ha akarnak. A vállalkozásoknak lehetőségük lesz ugyanis integrálni a Messengert a saját weboldalaikra, amelyen keresztül tarthatják a kapcsolatot a vevőikkel, megoszthatják a szállítási, vagy egyéb termékinformációkat, és persze adódik az ügyfélszolgálati tevékenység bonyolításának lehetősége is.

Nem kell sok lépésben tovább gondolni a Facebook stratégiáját, hogy kiderüljön: a Messenger egy komplett e-kereskedelmi, multimédiás, akár szolgáltatói platformmá szeretne válni, pontosan olyanná, mint a kínai Line, vagy WeChat. Az európai, vagy amerikai piacon egyelőre kevésbé ismert platformok pontosan azt tudják, amit a Messenger szeretne: egyetlen felületre, csatornára terelni a felhasználók beszélgetéseit, vásárlásait, és egy olyan alapot létrehozni, amely a későbbiekben egyre több célt képes kiszolgálni. 

Nyitókép: Robert Galbraith—Reuters

Piaci hírek

Egyre kevésbé férnek hozzá az MI-fejlesztők a létfontosságú adatokhoz

A tartalomszolgáltatók sorra vezetik be a korlátozásokat az általuk közölt anyagok felhasználására, miközben a mesterséges intelligencia egyre többet követelne magának.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.