Kiderült, valóságos gigászok csatáját hozott a Fitbitért folyó felvásárlási küzdelem. Tűzhöz közeli források állítják, a tőzsdefelügyelethez benyújtott dokumentumban csak "Party A"-ként hivatkozott másik ajánlattevő nem más volt, mint a Facebook.
Nem fordult termőre a vacsora
A beadványban nevek említése nélkül ugyan, de részletesen kiderül, milyen pávatánc előzte meg a novemberi felvásárlást. A Fitbit vezérigazgatója még júniusban ült le vacsorázni az A csapat fejével, aki ezek szerint nem más volt, mint Mark Zuckerberg. A találkozó célja a leírás szerint a "viselhető eszközök piacának áttekintése" volt, ám úgy tűnik, hogy a Facebook-vezér étlapjára felkerült az órákat és fitneszkarkötőket gyártó vállalat is. A felek kicsit nagyobb körben júliusban ismét együtt vacsoráztak. Sőt a két CEO még szeptember elején is szakított időt egy megbeszélésre.
A fentiek folyományaként a Facebook ősszel több körben is ajánlatot tett a Fitbit megvásárlására. A végső ajánlat részvényenként 7 dollár 30 centről szólt, amit azonban a Google mögött álló Alphabet végül felüllicitált (7,35-ös ajánlattal). A források szerint a Facebooknál beletörődtek a vereségbe, és nem kívánják újranyitni az aktát azt követően, hogy a felvásárlást a felek november elején nyilvánosan bejelentették.
Értékes portfólió
A Fitbitért kiadott 2,1 milliárd dollár minden bizonnyal jó befektetésnek bizonyul majd, hiszen a viselhető eszközök piaca még viszonylag friss szegmens, ahol bőven van tér a bővülésre. A Fitbit ráadásul különösen erős az egészségmegőrzési vonalon, ami hagyományosan stabil jövedelemmel kecsegtető terület azoknak, akik versenyképes megoldásokkal tudnak előrukkolni. A Google mérete, szolgáltatási háttere, illetve a Fitbitben meglévő (gyártási) tapasztalat plusz a céggel érkező adatbázis együttesen alkalmas lehet arra, hogy a keresőóriás komoly tényezővé váljon.
Elemzők szerint a Google óriási értékhez jut a Fitbit-eszközök mintegy 28 millió felhasználójával és a tőlük érkező egészségügyi- és fitnesz-adatokkal. A Fitbit ugyanis széles körű partnerséget alakított ki egészségbiztosítókkal és az egészségügyi piac más szereplőivel. Idén októberben állapodott meg például a Bristol-Myers Squibb és a Pfizer gyógyszercégekkel, hogy együttműködnek bizonyos szívritmuszavarok korai felismerése érdekében. Ezek miatt a partnerségek miatt egyesek szerint nem is az eszközpiaci részesedése, hanem a felgyülemlett egészségügyi adatok jelentik a vállalat igazi értékét.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak