November elején vált hivatalossá, hogy az Alphabet 2,1 milliárd dollárért megveszi az okoskarkötőiről ismert Fitbitet. Egy friss dokumentumból most az is világossá vált, ki volt a másik komoly kérő.

Kiderült, valóságos gigászok csatáját hozott a Fitbitért folyó felvásárlási küzdelem. Tűzhöz közeli források állítják, a tőzsdefelügyelethez benyújtott dokumentumban csak "Party A"-ként hivatkozott másik ajánlattevő nem más volt, mint a Facebook.

Nem fordult termőre a vacsora

A beadványban nevek említése nélkül ugyan, de részletesen kiderül, milyen pávatánc előzte meg a novemberi felvásárlást. A Fitbit vezérigazgatója még júniusban ült le vacsorázni az A csapat fejével, aki ezek szerint nem más volt, mint Mark Zuckerberg. A találkozó célja a leírás szerint a "viselhető eszközök piacának áttekintése" volt, ám úgy tűnik, hogy a Facebook-vezér étlapjára felkerült az órákat és fitneszkarkötőket gyártó vállalat is. A felek kicsit nagyobb körben júliusban ismét együtt vacsoráztak. Sőt a két CEO még szeptember elején is szakított időt egy megbeszélésre.

A fentiek folyományaként a Facebook ősszel több körben is ajánlatot tett a Fitbit megvásárlására. A végső ajánlat részvényenként 7 dollár 30 centről szólt, amit azonban a Google mögött álló Alphabet végül felüllicitált (7,35-ös ajánlattal). A források szerint a Facebooknál beletörődtek a vereségbe, és nem kívánják újranyitni az aktát azt követően, hogy a felvásárlást a felek november elején nyilvánosan bejelentették.

Értékes portfólió

A Fitbitért kiadott 2,1 milliárd dollár minden bizonnyal jó befektetésnek bizonyul majd, hiszen a viselhető eszközök piaca még viszonylag friss szegmens, ahol bőven van tér a bővülésre. A Fitbit ráadásul különösen erős az egészségmegőrzési vonalon, ami hagyományosan stabil jövedelemmel kecsegtető terület azoknak, akik versenyképes megoldásokkal tudnak előrukkolni. A Google mérete, szolgáltatási háttere, illetve a Fitbitben meglévő (gyártási) tapasztalat plusz a céggel érkező adatbázis együttesen alkalmas lehet arra, hogy a keresőóriás komoly tényezővé váljon.

Elemzők szerint a Google óriási értékhez jut a Fitbit-eszközök mintegy 28 millió felhasználójával és a tőlük érkező egészségügyi- és fitnesz-adatokkal. A Fitbit ugyanis széles körű partnerséget alakított ki egészségbiztosítókkal és az egészségügyi piac más szereplőivel. Idén októberben állapodott meg például a Bristol-Myers Squibb és a Pfizer gyógyszercégekkel, hogy együttműködnek bizonyos szívritmuszavarok korai felismerése érdekében. Ezek miatt a partnerségek miatt egyesek szerint nem is az eszközpiaci részesedése, hanem a felgyülemlett egészségügyi adatok jelentik a vállalat igazi értékét.

Konzumer tech

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.