Az Apple szolgáltatások tavalyi teljesítményéről szóló győzelmi jelentés szerint már ennyien fizetnek rendszeresen a cég szolgáltatásaiért.

Terjedelemes éves beszámolóval jelentkezett Eddy Cue, az Apple szolgáltatásokért felelős alelnöke. A 34 éve Cupertinóban dolgozó topmenedzser írása természetesen a 2022-ben elért legfontosabb eredményekre koncentrál, amelyekből bőven akad mit kitenni a kirakatba.

900 millió előfizető

Az egyik legkomolyabb mérföldkőnek egyértelműen az a bejelentés látszik, miszerint immár több mint 900 millió olyan felhasználója van a cég termékeinek, aki rendszeresen, előfizetés formájában gazdagítja az Apple kincstárát. A vállalat lendületét és ambícióit ismerve nem elképzelhetetlen, hogy idén már a bűvös 1 milliárdos lécet is megugorják.

Hogy ezek az előfizetők milyen arányban oszlanak meg a cég különböző szolgáltatásai között, arról nem osztott meg információkat Cue. Azaz nem tudni, ebből hányan nézik az Apple TV+, hallgatják az Apple Music palettájában megtalálható számokat, vagy éppen hányan lapozzák fel az Apple Books kínálatát. Mint ahogy egyelőre attól is elzárkózott a cég, hogy elárulja, mekkora azoknak a tábora, akik a különböző konstrukciókban elérhető, több szolgáltatást egy csomagban kínáló Apple One-ra fizetnek elő.
 

Dolgok, amikre büszke az Apple

 

A jól pörgő szolgáltatásokból jut a külső fejlesztőként bevont partnereknek is. Az Apple számításai szerint 2008 óta összesen 320 milliárd dollárt fizettek ki a velük együttműködő appkészítőknek, illetve az egyéb digitális termékeket és szolgáltatásokat az iOS-ökosziszémában értékesítő partnereknek. (És ez az összeg jóval nagyobb is lehetne, de az Apple csak mostanában kezdett rugalmasabb hozzáállást mutatni a rá nehezedő nyomás hatására.) 

Erre helyezik a hangsúlyt

A fenti számok abból a szempontból mindenképpen megnyugtatóan hathatnak Cupertinóra, hogy egyre inkább beérik az az évekkel ezelőtti döntés, miszerint a vállalat nagyobb hangsúlyt igyekszik fektetni a szolgáltatásokra. Ugyan még most is az eszközök, elsősorban és leginkább az iPhone értékesítése adja az Apple forgalmának tetemes részét, ám a hardverekkel ellentétben a digitális szolgáltatásokat sokkal rugalmasabban lehet értékesíteni.

Minderre nemrégiben kiváló példával is szolgált az élet, hiszen az almás csúcskészülékek előállítása szempontjából kulcsfontosságú kínai üzem működési problémái miatt sok millióval kevesebb új iPhone-t tudott értékesíteni az Apple. Ráadásul a legutóbbi negyedéves jelentés alapján a világgazdaságban tapasztalható általános problémák immár Cupertino hardveres portfóliójának forgalmát is elkezdték visszahúzni. Az iPadek már korábban érzékelhető gyengélkedése után a Macek eladásai például 2 százalékkal csökkentek az ünnepi szezonban. (Igaz, ez így is jóval kisebb, mint a PC-s szegmens átlagos visszaesése, ami bő 28 százalékot tett ki.)

Konzumer tech

Vért, verítéket és könnyeket ígér az év

A Gartner szerint a tavalyi súlyos mínuszok után túl sok jó idén sem vár a személyi infokommunikációs piac legfontosabb termékeire.
 
Az 5G-vel indul be igazán a precíziós mezőgazdaság forradalma. Ebben nagy az egyetértés a mezőgazdasági és a távközlési szakemberek között.

a melléklet támogatója a Yettel

Létezik egy ortodox irányzat, mely szerint a jelszavak legyenek minél hosszabbak és összetettebbek, valamint cseréljük azokat minél gyakrabban. Valóban ettől lesznek a rendszereink biztonságosabbak? Pfeiffer Szilárd (Balasys) írása.

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 2. rész

Miért ne becsüljük le a kisbetűs jelszavakat? 3. rész

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2023 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.