Legutóbb tavasszal számoltunk be róla, hogy a Meta Threads alkalmazása a napi szinten aktív amerikai felhasználók számában már stabilan lehagyta első számú vetélytársát, az X-et (korábban Twitter), bár a havi aktivitást tekintve még lemaradásban van. Ahogy a Business Insider által idézett adatokból kiderült, a DAU (daily active users) áprilisi mutatóját tekintve a Threads napi 28 millió aktív felhasználót számlált a két közösségi csatorna legfontosabb piacán, szemben az X 22 milliójával, de a MAU (monthly active users) 100 milliós értéke még nem közelítette meg az X 135-140 milliós szintjét.
A különbség egyelőre világszinten is stabilnak tűnik: az egy évvel ezelőtt, 2023. július 5-én indított szolgáltatást a Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg bejelentése alapján már 175 millió havonta aktív felhasználó látogatja, miközben az X még márciusban 550 milliós adatot közölt ebben az összefüggésben. Ráadásul az X tulajdonosa és irányítója, Elon Musk éppen szombaton dicsekedett el vele, hogy a felhasználóknak az oldalon eltöltött összes ideje csúcsot döntött az Egyesült Államokban – igaz, a harmadik felektől származó becslések pont ellenkező irányú trendet mutatnak.
A bevétel egy másik kérdés
Az Axios a Threads működésének első évfordulóján közölt összeállításából kiderül, hogy a Threads a kezdeti villámgyors felfutást és visszaesést követően már hosszú ideje egyenletesen növekszik, és az előző négy negyedévre rendre 100, 130, 150 és 175 milliós havi felhasználószámot jelentett. A lap szerint Zuckerberg a közelmúltban is arról tájékoztatta a befektetőket, hogy a Threads fejlődése az általa elképzelt pályán halad. Az általa korábban célul kitűzött 1 milliárd felhasználót egyelőre nehéz belelátni a szolgáltatásba, és a közösségi platformok sikere sem csak ilyen mutatókkal mérhető.
Ahogy a lap emlékeztet rá, az X vagy a TikTok a köztük lévő különbségek ellenére ugyanúgy a beszélgetések ösztönzésére koncentrál. Ezt bármilyen ellentmondásos módon is teszik, a lényeg mindkét esetben a tartalom ilyen irányú tálalása, ami a Threads esetében sokkal kevésbé nyilvánvaló. A "barátságosabb X-ként" reklámozott csatorna a jelek szerint nem kelt a versenytársakhoz hasonló szikrákat, főleg, hogy a felhasználók a Meta szerint is elsősorban szöveges posztokhoz használják – kérdés, hogy az ilyen elköteleződésből hogyan sikerül majd értelmezhető bevételt termelniük.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak