Az IDC előzetes jelentése szerint a szegmens a tavalyi utolsó negyedévben történelmi mértékű csökkenést szenvedett el, ami kellően lerontotta az éves teljesítményt is.

A PC-k után az okostelefonok is megmutatták, hogy "mindig van lejjebb". A mobilpiac legutóbbi negyedévéről szóló IDC-jelentés alapján csapnivaló ünnepi szezont tudhatnak maguk mögött a gyártók.

Az amerikai piackutató előzetes adatai szerint 2022 utolsó három hónapjában éppen csak sikerült 300 millió darab készüléket leszállítani, ami bő 18 százalékkal marad el az egy évvel korábban elért szinttől. Mindez egyben azt jelenti, hogy ez a periódus lett a szektor történetének leggyengébb szezonja.

A gyenge zárás természetesen kihatott az egész tavalyi évre is, ami egyébként őszig sem rakétázott túlságosan. A kimutatott 1,21 milliárd darabos forgalom egyfelől két számjegyű, 11,3 százalékos recessziónak felel meg, másrészt ilyen alacsony globáis szállítási volumenre legutóbb 2013-ban volt példa.

Az IDC az okokkal kapcsolatban jobbára a már unalomig ismételt paneleket hozza: magas infláció, recessziós félelemek, általános gazdasági bizonytalanság, de a gyenge szállítások mögött a korábban felhalmozott készletekre való fokozott támaszkodás is megjelenik.

A piackutató a legfrissebb adatok ismeretében már kifejezetten pesszimista az idei évre várt, 2,8 százalékos bővüléssel kapcsolatban. (Persze az is igaz, hogy a katasztrofálisra sikeredett ünnepi szezon miatt a megugrandó bázis is alacsonyabbra került.)

Nyertesek helyett csak kevésbé szenvedők vannak

A kihívásokkal teli helyzetet jól szemlélteti, hogy a legnagyobb szállítók közül immár senki, még a válságnak eleinte ellenálló Apple sem úszta meg az utolsó negyedévet termetes bukta nélkül. Cupertino a második helyre befutó Samsunggal nagyjából megegyező, 15 százalékos csökkenést könyvelhetett el, míg az őket üldöző kínai hármas átlagban nagyjából 20 százaléknyi forgalmat bukott egy év alatt.

 

Globális okostelefon-piac, 2022/Q4 - IDC
Infogram

 

Konzumer tech

Egyre kevésbé férnek hozzá az MI-fejlesztők a létfontosságú adatokhoz

A tartalomszolgáltatók sorra vezetik be a korlátozásokat az általuk közölt anyagok felhasználására, miközben a mesterséges intelligencia egyre többet követelne magának.
 
Általános jelenség a hazai nagyvállalatok körében, hogy a szükségesnél jelentősen többet költenek nyilvánosfelhő-szolgáltatásokra. Utánajártunk, mi a pontos helyzet, és mit lehet tenni a költségek optimalizálásáért.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.