A jelentősebb kereskedők között úttörő szerepet vállal a Tommy Hilfiger azzal, hogy fizikai boltjaiban a virtuális valóság technológiáját is igénybe veszi az érdeklődés felfokozására. Egy New York-i boltban lehet először kipróbálni a különleges promóciót, de a tervek szerint hamarosan a nagyobb európai üzleteket is felszerelhetik a sisakokkal.
Divatbemutató az első sorból
A divatcég még a héten üzembe állítja a Samsung Gear VR termékét használó virtuális mozit. A vásárlók az eszközt felvéve a Tommy Hilfiger őszi divatbemutatóján találhatják magukat, ráadásul természetesen a legjobb helyről, az első sorból szemlélve az eseményeket. A hét eleji sajtótájékoztatón részt vevők beszámolója szerint az élmény valóban nagyon közel van ahhoz, mintha ténylegesen ott ülne az ember a közönség között.
A menő eladásösztönző bemutatóhoz egy holland startup speciális 3D-s kameráját használták, amely 14 különleges lencsével rögzítette a divatshow-t. A WeMakeVR eszköze tökéletes, 360 fokos felvételt készít horizontálisan és vertikálisan is, amely egyáltalán nem tartalmaz vakfoltot. Így a reménybeli vásárló bármerre is fordítja fejét, a szeme előtt lévő kép valósághűen változik.
A Tommy Hilfiger vezérigazgatója, Daniel Grieder szerint ez az újítás olyanoknak is lehetőséget teremt a divatbemutatók világával testközelből megismerkedni, akik amúgy sosem mennének el személyesen egy ilyen eseményre. A tervek szerint a New York-i startot követően az üzletlánc a legjelentősebb egyesült államokbeli, illetve európai boltjaiban is bevezetik a virtuális nézelődést.
Sárkány ellen sárkányfű
A cégnél egyébként nem titkolják, hogy a jövőbemutató technológiával éppen a technológiai fejlődés miatt előnybe kerülő online boltokkal akarják felvenni a versenyt. A Grieder szerint az ilyen különlegességek segíthetnek abban, hogy sokaknak újra kedvük legyen betérni a fizikai üzletekbe ahelyett, hogy a számítógépen kattintgatva intéznék a vásárlást.
A Tommy Hilfiger első számú embere úgy látja, ma már a kiskereskedelemben nem az dönt, hogy négyzetméterre vetítve mekkora forgalmat tud generálni valaki, hanem az, hogy mekkora szórakoztatási faktort tud nyújtani ugyanezen a területen. Ha nincs különlegesség, újítás, akkor a vásárlások is elmaradnak, mert pusztán a tranzakciót gyorsan, kényelmesen, kockázat nélkül le lehet bonyolítani az interneten.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak