A legfrissebb értesülések szerint október közepéig egyetlen iPhone X-et sem fognak gyártani. Hosszú hónapokba telhet a kezdeti kereslet kielégítése.

A legújabb generációs Apple telefon gyártási nehézségeiről hónapok óta érkeznek pletykák, de a legújabb mind közül a legdurvább. A Raymond James pénzügyi szolgáltató egyik elemzője ázsiai körútján kapott fel érdekes információkat.

Ráérünk arra még?

A Barrons tudósítása szerint a chipgyártó szektorra specializálódó szakértő úgy értesült, hogy a fokozatosan formálódó fejlesztési ötletek miatt a gyártás még meg sem indulhatott. A tűzhöz közel lévőkkel folytatott beszélgetésekből az rajzolódott ki, hogy az iPhone X eladásra szánt példányainak gyártása legkorábban valamikor október közepén indulhat be. Ez természetesen jelentős csúszás, ráadásul igen rövid időn belül. Június végén még ennél két hónappal korábbi indulásra lehetett számítani, egy hónappal ezelőtt pedig úgy állt a helyzet, hogy mostanra már javában tartania kéne az összeszerelésnek.

Mondani sem kell, hogy ez igen rossz hír az Apple termékét azonnal kezükbe kaparintani akaróknak. Az iPhone X-re a múlt héten meghirdetett menetrend szerint október végétől lehet előrendeléseket leadni, az első vásárlók pedig november 3-án kezdhetik tesztelni például az új Face ID funkciót.

Már ugye az a néhány szerencsés, aki hozzájut a mobilhoz, hiszen ez a rövid intervallum aligha elég a kezdeti kereslet teljes körű kiszolgálására. Amennyiben tényleg csak október közepén indul be a termelés, úgy hosszú hónapokig, vélhetően valamikor 2018 tavaszáig, vagy akár tovább is elhúzódhat a készlethiányos állapot.

Nehéz szülés volt

Mint ahogy említettük, nem ez volt az első hír arról, hogy a legújabb szériánál komoly gyártási nehézségekbe ütközött az Apple. A hivatalos bejelentés előtt egy nappal például a KGI Securities elemzője nyilatkozta azt, hogy tudomása szerint naponta kevesebb mint 10 ezer példányt tudnak jelenleg az amerikai vállalat távol-keleti szerződéses partnerei előállítani. Az akkori értesülés látszólag üti a mostani információkat, ám még az is lehet, hogy mindkettő helytálló. A szűkös gyártói kapacitás ugyanis lehet, hogy a korábban, egészen pontosan ma debütáló, szerényebb képességű új modellre, a 8-as szériára vonatkozott.

Konzumer tech

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.