A Dyson 15 millió dollárt fektetett egy akku fejlesztő vállalkozásba.

Valószínűleg minden túlzás nélkül kijelenthető, hogy az elmaradott akkumulátorok képezik a mobiltechnológia fejlődésének legnagyobb gátját. Hiába születnek meg az egyre nagyobb felbontású panelek, az egyre izmosabb hardverek, ha az energiaellátásuk nem megoldott és sok esetben még az egy napos töltési ciklus sem érvényesül.

Duplázzák a teljesítményt

Sok ígéretes fejlesztésről számoltunk már be, amihez most egy új csatlakozik az elsősorban porszívóiról ismert Dysonnak köszönhetően. A brit vállalat bejelentette, hogy 15 millió dollárral beszáll egy jelenleg is folyó akkumulátor fejlesztésbe, ami azzal kecsegtet, hogy ugyanabban a méretben kétszer akkora teljesítményre lesz képes, mint a jelenleg használt akkumulátorok.

A Michigani Egyetem szakemberei által kidolgozott termék, illetve eljárás Sakti3 névre hallgat, amin a mérnökök nyolcadik éve dolgoznak. A befektetéssel párhozamosan a Dyson üzletrészt kap a vállalkozásból, illetve jogot formálhat arra, hogy az elkészült terméket piacra vihesse.

A Sakti3 által kidolgozott új akkumulátor technológia lényege, hogy a megszokott és már évtizedek óta használt folyékony, szerves oldat alapú megoldás helyett szilárdtest-akkumulátort használ, ami kétszer akkora teljesítményre képes, mint a lítiumion. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy az akku kémiai oldat helyett lítium elektródákat használ az elektromosság előállítására, ami így kapacitás növeléshez vezet. Ez hatalmas lépést jelentene a különböző mobilkészülékek használatában, nem beszélve az elektromos autók használhatóságáról.

A teljesítménynövelés csak az egyik pozitív következménye az új akkunak: ez az energiaforrás olcsóbban állítható elő, lényegesen hosszabb üzemidő érhető el a használatával, illetve biztonságosabb is, mivel a szilárdtest-akkumulátor esetében nem áll fenn a folyadék alapú akkuknál ismert robbanás veszély.

Felpörgetné az elektromos autókat is

A két cég közötti megállapodás lehetővé teszi, hogy a Sakti3 terméke eljusson a piacra, ami azt is jelenti, hogy ezek az új akkuk elsőként a Dyson háztartási termékeiben jelennének meg. Nem a Dyson a Sakti3 egyedüli befektetője, rajta kívül több, jellemzően az autóiparban tevékenykedő cég lát fantáziát a fejlesztésben. Közéjük tartozik pl. a General Motors is, hiszen ez az új akku nem csak a mobileszközökre, hanem az elektromos autókra is óriási hatással lenne. A kapacitás megduplázása az autós akkumulátorok esetében is elérhető, így az egyszeri töltéssel eddig elérhető utazási távolság szintén a kétszeresére nőne.

Konzumer tech

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.