Szinte darabra ugyanannyi mobil fogyott az év első negyedében, mint tavaly. Ennek ellenére a piac mozgásban van, hiszen több új szereplő tűnt fel a legnagyobb gyártók listáján.

Semmi és rengeteg minden történt egyszerre az okostelefonok világpiacán. Az IDC legfrissebb jelentése szerint 2016 első negyedévében összességében szinte kimutathatatlan, 0,2 százalékos éves növekedésnek megfelelő növekedést könyvelhettek el a gyártók az eladott darabszám tekintetében.  

Dinamikus egyensúlyban

Míg egy évvel ezelőtt 334,4 millió készülék talált gazdára januártól március végéig, most 334,9 millió mobilt értékesítettek globálisan. Az amerikai piackutatónál ez volt a legkisebb növekedési ráta, amit valaha mértek az eddig folyamatosan rakétázó szegmensben. Az inkább stagnálásnak tekinthető eredmény mögött a legnagyobbak, de különösen az Apple gyengélkedése, illetve az eddig kevésbé ismert kínai gyártók látványos előretörése egyaránt megfigyelhető.
 

Copy: Okostelefon-piac 2015-ben
Create your own infographics


Ahogy a táblázatból is látszik, az éllovas Samsung egy nagyon enyhe visszaeséssel megúszta, ezze biztosan tartja vezető pozícióját. Ugyanez már nem mondható el a cupertinói vetélytársról. Az iPhone-ok iránt mutatkozó gyenge kereslet nem csak az elveszített piacrészesedésben, de a héten közzétett üzleti negyedév rendkívül rossz számaiban is megmutatkozott.

Új kínai trió

A két nagy mögötti további három helyezést eddig is kizárólag kínai gyártók foglalták el, ám a szereplők kétharmada hirtelen kicserélődőtt. A Huawei közel 60 százalékos eladásnövekedést produkálva "belátható távolságra" került az Apple-höz képest. Még érdekesebb a másik két név, hiszen sem az Oppo, sem a Vivo nem szerepelt még ilyen előkelő helyen. A két, egyaránt 2011-ben indult cég a szintén kínai, de tekintélyesebb múltú Lenovót, illetve a friss trónkövetelőknél alig egy évvel idősebb Xiaomit váltotta.

Az Oppo és a Vivo neve talán sokak számára idegenül hangzik, hiszen eddig jobbára a hazai piacukon voltak aktívak. Ez különösen a Vivóra igaz. Utóbbi csak 2014-ben kezdett kísérletezni Indiában és Dél-Kelet-Ázsiában. Tavaly eladásaik alig tizede származott külföldről. Az Oppo ehhez képest maga a globalizáció, hiszen már egy évvel az indulás után megkezdte a nemzetközi értékesítést. Termékeiket lapunk is évek óta figyelemmel kíséri. A régebbi és aktívabb térségi jelenlét az eladásokon is meglátszik: az Oppo telefonok ötöde külföldre megy.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.