Miközben a világ legrangosabb elektronikai kiállításán dekantáló gép kap innovációs díjat, a vásárlók köszönik szépen, és kicsit visszavesznek a fogyasztásból. Legalábbis ilyen jelekre utalnak az Accenture nemrégiben nyilvánosságra hozott kutatásának számai.
Kösz, de kösz nem
A neves amerikai tanácsadócég 28 országban kérdezett meg mintegy 28 ezer végfelhasználót arról, hányadán áll az informatikai, szórakoztatóelektronikai eszközökkel. Az eredmények alapján a szállítóknak alaposan fel kell kötniük idén a felkötnivalót.
Okostelefonja például már ötből négy embernek van, így az új vásárlói kör már teljesen beszűkült. A meglévő mobiljukkal ráadásul sokan teljesen meg vannak elégedve, így nem érzik a késztetést a cserére. Ennek ellenére még így is majdnem minden második megkérdezett (48%) mondta azt, hogy idén vesz telefont. Igaz, ez 6 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor, és 9 százalékkal gyengébb a két évvel ezelőtti eredménynél.
Vásárlási szándék idénre, illetve éves változás termékkategóriák szerint
Forrás: Statista, Accenture
Ahogy a fenti grafikonból is jól látszik, a laptopok, tévék és táblagépek esetében hasonló mértékű a vásárlói "elkedvetlenedés". Ráadásul azok közül, akik szándékoznak költeni, nagyon kevés a vastagabb pénztárcával felvértezett egyén. Telefonra, számítógépre és tabletre összességében mindössze hétből egyetlen megkérdezett akar idén többet költeni, mint tavaly. Ugyanebben a témában 2014 elején még 33 százalék volt a pozitívan nyilatkozók aránya.
Nincs meg a hűha-érzés
A visszafogottságnak csak egyik tényezője a bizonyos piacokon tapasztalható telítettség, illetőleg az, hogy a termékek egyre kiforottabbá válnak, így nem késztetik gyors cserére gazdájukat. A kutatást végző szakértők szerint a visszaesésért a látványos innovációk megretkulása, a sokakat lázba hozó különlegességek elmaradása is okolható.
A helyzeten leginkább az új típusú okoseszközök, szórakoztatóelektronikai megoldások felfutása tudna némileg tompítani, de a fitnesszkarkötőktől a drónokig terjedő palettáról egyelőre csak nagyon kevesen mazsoláznak. Igaz, ezek a termékkategóriák (ellentétben az érettebb stádiumban lévő mobilokkal, tabletekkel) legalább magukban hordozzák a lehetőségét annak, hogy egyik pillanatról a másikra kilőjenek az eladási mutatóik.
A NIS2-megfelelőség néhány technológiai aspektusa
A legtöbb vállalatnál a megfeleléshez fejleszteni kell a védelmi rendszerek kulcselemeit is.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak