Az Accenture felmérése szerint fogytán van a lelkesedés a konzumer piacon, már nem akarunk minden áron új telefont és más kütyüket.

Miközben a világ legrangosabb elektronikai kiállításán dekantáló gép kap innovációs díjat, a vásárlók köszönik szépen, és kicsit visszavesznek a fogyasztásból. Legalábbis ilyen jelekre utalnak az Accenture nemrégiben nyilvánosságra hozott kutatásának számai.

Kösz, de kösz nem

A neves amerikai tanácsadócég 28 országban kérdezett meg mintegy 28 ezer végfelhasználót arról, hányadán áll az informatikai, szórakoztatóelektronikai eszközökkel. Az eredmények alapján a szállítóknak alaposan fel kell kötniük idén a felkötnivalót.

Okostelefonja például már ötből négy embernek van, így az új vásárlói kör már teljesen beszűkült. A meglévő mobiljukkal ráadásul sokan teljesen meg vannak elégedve, így nem érzik a késztetést a cserére. Ennek ellenére még így is majdnem minden második megkérdezett (48%) mondta azt, hogy idén vesz telefont. Igaz, ez 6 százalékkal kevesebb, mint tavaly ilyenkor, és 9 százalékkal gyengébb a két évvel ezelőtti eredménynél.

Vásárlási szándék idénre, illetve éves változás termékkategóriák szerint
Forrás: Statista, Accenture

 

Ahogy a fenti grafikonból is jól látszik, a laptopok, tévék és táblagépek esetében hasonló mértékű a vásárlói "elkedvetlenedés". Ráadásul azok közül, akik szándékoznak költeni, nagyon kevés a vastagabb pénztárcával felvértezett egyén. Telefonra, számítógépre és tabletre összességében mindössze hétből egyetlen megkérdezett akar idén többet költeni, mint tavaly. Ugyanebben a témában 2014 elején még 33 százalék volt a pozitívan nyilatkozók aránya. 

Nincs meg a hűha-érzés

A visszafogottságnak csak egyik tényezője a bizonyos piacokon tapasztalható telítettség, illetőleg az, hogy a termékek egyre kiforottabbá válnak, így nem késztetik gyors cserére gazdájukat. A kutatást végző szakértők szerint a visszaesésért a látványos innovációk megretkulása, a sokakat lázba hozó különlegességek elmaradása is okolható.

A helyzeten leginkább az új típusú okoseszközök, szórakoztatóelektronikai megoldások felfutása tudna némileg tompítani, de a fitnesszkarkötőktől a drónokig terjedő palettáról egyelőre csak nagyon kevesen mazsoláznak. Igaz, ezek a termékkategóriák (ellentétben az érettebb stádiumban lévő mobilokkal, tabletekkel) legalább magukban hordozzák a lehetőségét annak, hogy egyik pillanatról a másikra kilőjenek az eladási mutatóik.

Konzumer tech

Egy utolsó elkeseredett mobilkísérlet

A Jolla annak ellenére nem adja fel, hogy eddig gyakorlatilag semmi sem sikerült nekik.
 
Hirdetés

Androidos okostelefon a karácsony slágere

Ingyenes Hipernetet és 80 százalék kedvezménnyel megvásárolható középkategóriás okostelefonokat is kínál a Telenor karácsonyra.

Az elmúlt fél évszázadban sorra érték a kihívások a platformot, népszerűsége azonban továbbra is töretlen. Utánajártunk az okoknak.

a melléklet támogatója az InterComputer

Hirdetés

Hogyan segíti a DCIM a CIO-k munkáját?

Az adatközponti infrastruktúramenedzsment (DCIM) rendszerek sokan szerint az üzemeltetéssel foglalkozó szakemberek munkáját könnyítik meg, pedig a CIO-k, közép- és felső vezetők számára is hasznos funkciókat és információkat kínálnak.

Minden eddiginél több szoftvergyártói audit vár rájuk. Az IPR-Insights felmérése a magyar piacról.
A két új csúcsmodell nem változtat, legfeljebb csiszol a bevált recepteken.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport ötödik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2016 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.