A streamingalapú szolgáltatást ingyenes és fizetős verzióban is elérhetővé tennék.

A Spotify-hoz, illetve Deezerhez hasonló zenei on-demand szolgáltatás bevezetését tervezi a YouTube, tudta meg a Billboard. A magukat megnevezni nem kívánó források szerint még idén elindulhat a videómegosztó által életre hívott rendszer, ami ingyenes és fizetős verzióval próbálná felvenni a harcot a riválisokkal.

Fiatalok a célkeresztben

Ami nem lesz könnyű, hiszen az emlegetett szolgáltatók már évek óta jelen vannak a piacon, így a YouTube azzal képes kitűnni, amije van, ez pedig a videótartalom. Az alapvetően mobileszközökön történő zenehallgatásra tervezett szolgáltatás egyik fontos pillére a videók megtekintésének lehetősége lesz, amire a többiek valóban nem koncentrálnak különösebben, viszont a kérdés az, hogy ez mennyiben lesz több annál, amit a YouTube eddig is nyújtott.

Az ingyenes csomag korlátlan zenehallgatást nyújt, amit minden platformon elérhetnek az előfizetők. A havi 10 dolláros díjért igénybe vehető fizetős lehetőség annyiban ad többet, hogy a zeneszámok offline módban is elérhetők és meghallgathatók maradnak, illetve ezért a pénzért nem jelennek meg hirdetések az alkalmazás használata közben. A licencelt zenei kínálattal sem lesz különösebb gond, hiszen a YouTube rendelkezésére áll az anyavállalat (Google) katalógusa, ami azt a kérdést is felveti, hogy nem üti-e majd egymást házon belül a két szolgáltatás.

A válasz a YouTube-ot aktív zenehallgatásra használó közönség összetételében rejlik, ami elsősorban a fiatalabb korosztályt, a tinédzsereket jelenti. Az ő számukra a videómegosztó oldal nem megosztásra, hanem inkább tartalomfogyasztásra szolgál, aminek legvonzóbb tulajdonsága az, hogy ingyenes, és hogy a kedvenceik legújabb klipjei mindig megtalálhatók rajta.

Hátha ez bejön

Eddig is több startup és alkalmazás alakult már a YouTube videók szerkesztett, bulimódban történő használatára, a tervezett fizetős szolgáltatás egyik titkos fegyvere az lehet, hogy havi 10 dollárért nem csak az előadók legfontosabb slágereit, hanem azok teljes albumait is elérhetővé tennék az előfizetők számára. Ez persze azonnal felveti azt a kérdést is, hogy a fiatalok hajlandóak-e azért fizetni, hogy a slágereken kívül az előadók egyéb felvételeihez is hozzájuthassanak.

A "Hogyan csináljunk pénzt a felületünkön megjelenő videókból?" kérdéskör már évek óta foglalkoztatja a vezetőket, azóta pedig kiemelten, hogy a Google 2006-ban felvásárolta a YouTube-ot. A pénzcsinálási kísérlet első, kézzelfogható jele a májusban bejelentette fizetős csatornák elindítása, aminek keretében a felhasználók már havi 1 dollárért előfizethetnek az őket érdeklő csatornákra.

A YouTube a Billboard on-demand zenei szolgáltatással kapcsolatos értesüléseit nem kommentálta, a cég által kiadott közleményben csak annyi áll, hogy „Folyamatosan azon dolgozunk, hogy a felhasználóink új és egyre jobb módokon élvezhessék a tartalmainkat, amivel párhuzamosan a partnereinknek is egyre több lehetőséget nyújtunk ahhoz, hogy elérjék a rajongóikat. Jelen pillanatban azonban nincs bejelenteni való újdonságunk.”

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.