Már év elején tudni lehetett, hogy valamire készül a Google. Most úgy tűnik, akár már ezen a héten elindulhat a videomegosztó fizetős szolgáltatása.
Meglehetősen hosszú projekt érhet révbe azzal, hogy akár már az elkövetkező napokban elindulnak a YouTube előfizetéses formátumban elérhető kiemelt csatornái. A
Financial Times jól értesült forrásokra hivatkozva azt közölte tegnap, hogy a Google már a héten megkezdheti a kalapozást a felhasználóknál.
Alapos előkészítés ■ A YouTube az utóbbi években mindent elkövetett, hogy a vicces házivideók nézegetése mellett egyre komolyabb, professzionálisabb tartalmak is elérhetővé váljanak a videomegosztó oldalon. A
fizetős modell ötlete már évekkel ezelőtt felbukkant a sajtóban, ám a konkrét megvalósításra egészen 2013-ig kellett várni. Idén januárban szintén a Financial Times
szellőztette meg annak a találkozónak a hírét, amelyen a Google tartalomelőállítókkal tárgyalt az előfizetéses megoldás bevezetéséről. Ezt követően februárban a YouTube kódjában is megjelentek olyan nyomok, amelyek a jelszóval védett tartalmak bevezetésére utaltak.
Ha igazak az értesülések, akkor pár napon belül 50 csatornával indul majd a fizetős YouTube. A felhasználóknak meglehetősen sokat, egy cent híjján 2 dollárt kell havonta leszurkolniuk egyetlen csatorna előfizetéséért. A cég egyelőre nem kívánta kommentálni az értesülést, így arról is maximum találgatni lehet, hogy első körben mely régiókban indulna a fizetett tartalom. A korábbi gyakorlatból kiindulva valószínűsíthető az Egyesült Államokra korlátozott start.
Egy ágyban az ellenséggel ■ A tartalomszolgáltatók, tévés csatornák jó ideig kifejezetten ellenségesen szemlélték a YouTube térnyerését. Nem véletlen, hiszen műsoraik a videomegosztóra felkerülve teljesen megkerülték az ő területüket, így természetesen bevételt sem tudtak realizálni. A jobb viszonynak a tartalomgazdáknak felkínált hirdetési jutalékkal próbált megágyazni a Google, ám a több mint egy éve
hazánkban is működő rendszer egyelőre nem képes
olyan mennyiségű pénzt termelni, amellyel a nagy csatornák is megelégednének.
Az előfizetéses modell most egy új bevételi forrást hozhat a Google és a tartalomszolgáltatók kapcsolatába, ami potenciálisan képes lehet értékelhető összbevételt szállítani mindkét fél számára.