A Sony a következő üzleti évben legalább 34 millió mobilt szeretne eladni.
Nem is olyan régen a PlayStation 4 bemutatójának kapcsán taglaltuk azt, hogy a Sony mely területeken szeretne erősíteni ahhoz, hogy újra egyenesbe jöjjön. Nagyjából egy évvel ezelőtt Kazuo Hirai, a Sony akkori CEO-ja négy pontban vázolta fel, hogy mit fog tenni a vállalat pénzügyi megerősítéséért. Az első pontban szerepelt a digitális képalkotás, a játék, valamint a mobil üzletágak felfuttatása, amiből egy, a PS4 kapcsán, talán már sínen is van.

Cél a dobogó harmadik foka  A folyamat további részeként ezúttal Kunimasa Suzuki, a Sony Mobile vezérigazgatója tett karakán ígéreteket egy tokiói kerekasztal beszélgetésen a sajtó képviselőinek. A CEO úgy nyilatkozott, hogy az április 1-jével kezdődő üzleti évben a Sony 34 millió darabnál is több mobilt és táblagépet szeretne értékesíteni, nyereségessé téve ezzel ezt a területet. A Bloomberg és a Reuters információi szerint Suzuki azt is egyértelművé tette, hogy az Apple és a Samsung mögött meg szeretnék szerezni a harmadik helyet az okostelefongyártók rangsorában, amihez a kínai Huawei megelőzésére van szükség. A legutóbbi (2012 Q4) negyedévet feldolgozó IDC jelentés szerint a Sony egymillió készülékkel volt lemaradva a Huawei mögött, ami darabszámban 10,8 millió mobilt jelent, részesedésben pedig 4,5 százalékot a Huawei 4,9%-ához képest.


Xperia Z és Tablet Z: csúcsmodellekkel operál a Sony 

A nagyra törő tervekhez meg is van a kiindulási alap, mégpedig a februárban bejelentett, full HD-kijelzővel rendelkező csúcsmodell, az Xperia Z személyében, amiből Japánban az értékesítést követő két hét alatt 160 ezer darabot adtak el. Sőt, a Keita Watch kutatócég szerint az Xperia Z volt Japán legkelendőbb okostelefonja a február negyedikét követő három héten keresztül.

Mobile first  A tendencia a közeljövőben is hasonló lesz: a gyártó a csúcskategóriás készülékekre fog koncentrálni, e stratégia része volt a legújabb táblagép, az Xperia Tablet Z bejelentése is a Mobile World Congress alatt. A Sony mindent a mobil üzletágnak rendel alá: a múlt hónapban visszavették a televíziók, a kompakt digitális fényképezőgépek, a kamerák és hordozható játékkonzolok tervezett értékesítési számait és 51 százalékkal akarják növelni a mobiltelefonok gyártási volumenét. 

A Sony talán még mindig időben van, hiszen az okostelefon eladások továbbra is felívelőben vannak. A korábban már idézett IDC adatok azt mutatják, hogy 2012 negyedik negyedévében 36 százalékkal nőtt az okostelefon eladásainak száma, ami összesítve 219,4 millió készüléket jelent ebben az időszakban. A mezőnyből kimagaslik a Samsung (29%) és az Apple (22%), és nagy leszakadással, a harmadik, negyedik, ötödik helyen következik a Huawei, a Sony és a ZTE, mindhárman 5 százalék alatti részesedéssel.

PlayStation 4: az új konzol lehet a Sony megmentője 
Vékony és brutális a Sony új táblagépe
Újrafókuszál a lendületét vesztett Sony

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.