A Sony a következő üzleti évben legalább 34 millió mobilt szeretne eladni.
Nem is olyan régen a PlayStation 4 bemutatójának kapcsán taglaltuk azt, hogy a Sony mely területeken szeretne erősíteni ahhoz, hogy újra egyenesbe jöjjön. Nagyjából egy évvel ezelőtt
Kazuo Hirai, a Sony akkori CEO-ja négy pontban vázolta fel, hogy mit fog tenni a vállalat pénzügyi megerősítéséért. Az első pontban szerepelt a digitális képalkotás, a játék, valamint a mobil üzletágak felfuttatása, amiből egy, a PS4 kapcsán, talán már sínen is van.
Cél a dobogó harmadik foka ■ A folyamat további részeként ezúttal
Kunimasa Suzuki, a Sony Mobile vezérigazgatója tett karakán ígéreteket egy tokiói kerekasztal beszélgetésen a sajtó képviselőinek. A CEO úgy nyilatkozott, hogy az április 1-jével kezdődő üzleti évben a Sony 34 millió darabnál is több mobilt és táblagépet szeretne értékesíteni, nyereségessé téve ezzel ezt a területet. A
Bloomberg és
a Reuters információi szerint Suzuki azt is egyértelművé tette, hogy az Apple és a Samsung mögött meg szeretnék szerezni a harmadik helyet az okostelefongyártók rangsorában, amihez a kínai Huawei megelőzésére van szükség. A legutóbbi (2012 Q4) negyedévet feldolgozó IDC jelentés szerint a Sony egymillió készülékkel volt lemaradva a Huawei mögött, ami darabszámban 10,8 millió mobilt jelent, részesedésben pedig 4,5 százalékot a Huawei 4,9%-ához képest.
Xperia Z és Tablet Z: csúcsmodellekkel operál a Sony
A nagyra törő tervekhez meg is van a kiindulási alap, mégpedig a februárban bejelentett, full HD-kijelzővel rendelkező csúcsmodell, az Xperia Z személyében, amiből Japánban az értékesítést követő két hét alatt 160 ezer darabot adtak el. Sőt, a Keita Watch kutatócég szerint az Xperia Z volt Japán legkelendőbb okostelefonja a február negyedikét követő három héten keresztül.
Mobile first ■ A tendencia a közeljövőben is hasonló lesz: a gyártó a csúcskategóriás készülékekre fog koncentrálni, e stratégia része volt a legújabb táblagép, az Xperia Tablet Z bejelentése is a Mobile World Congress alatt. A Sony mindent a mobil üzletágnak rendel alá: a múlt hónapban visszavették a televíziók, a kompakt digitális fényképezőgépek, a kamerák és hordozható játékkonzolok tervezett értékesítési számait és 51 százalékkal akarják növelni a mobiltelefonok gyártási volumenét.
A Sony talán még mindig időben van, hiszen az okostelefon eladások továbbra is felívelőben vannak. A korábban már idézett IDC adatok azt mutatják, hogy 2012 negyedik negyedévében 36 százalékkal nőtt az okostelefon eladásainak száma, ami összesítve 219,4 millió készüléket jelent ebben az időszakban. A mezőnyből kimagaslik a Samsung (29%) és az Apple (22%), és nagy leszakadással, a harmadik, negyedik, ötödik helyen következik a Huawei, a Sony és a ZTE, mindhárman 5 százalék alatti részesedéssel.