A Cisco új pénzügyi évének első periódusán a körülményekhez képest igen jól teljesített. A várakozáson felüli eredmények mögött az ügyes menedzsment és az éledező amerikai piac áll. Európa továbbra is romokban.
Bár hurráoptimizmusra - különösen világszinten - még egyáltalán nem ad okot az egyik legnagyobb informatikai szállító friss jelentése, a Cisco eredményein annyi legalább látszik, hogy az Egyesült Államokban kicsit élénkült a kereslet. Az elsősorban hálózati eszközeiről ismert vállalat október végén zárult első negyedéve a visszafogott elemzői várakozásokra rálicitáló eredményeket hozott.
Profitábilis hónapok ■ A vállalat összbevétele a három hónap alatt elérte a 11,9 milliárd dollárt, ami 6 százalékos éves expanziót jelent, miközben az elemzők csak 11,77 milliárdos bevételt vártak. A növekedő bevételekkel párhuzamosan a költségszintjét is kordában tudta tartani a vállalat, köszönhetően a
korábban meglépett átszervezéseknek, részleges leépítésnek. A működési költségek most a bevételek 38,6 százalékát tették ki, ami három százékkal jobb a tavaly ilyenkori szintnél.
A fentiekből következik, hogy a Cisco a nettó profit tekintetében is előrébb tudott lépni. Egy évvel ezelőtt az első negyedév részvényenként 43 centes eredményt produkált, míg most ugyanez a mutató 48 centen áll. Ez egyébként szintén jobb a pénzügyi elemzők által vizionált 46 centes nettó profitnál.
A Cisco bevételi struktúrája (2013/Q1)
Team America ■ Régiós bontásban vizsgálva a számokat egyértelműen látszik, hogy az Americasnak titulált régió (élén az USA-val) tette hozzá a legtöbbet a negyedévhez. A bő 600 milliós éves bevételnövekedés háromnegyede ehhez a területhez köthető, köszönhetően a feléledő amerikai megrendeléseknek. A maradék bővülést az ázsiai régió hozta, miközben Európa még a tavalyi gyenge számokat sem volt képes megismételni, és enyhe visszaesést mutat.
Az öreg kontinens rövid távú kilátásai még rosszabbak, ugyanis a cégszinten átlagosan változatlan rendelésállomány az EMEA régióban 10 százalékos visszaesést mutat. John Chambers elnök-vezérigazgató a számokhoz fűzött kommentárjában nem is lát sok bizakodásra való okot ezen a területen. A Ciscónál abban reménykednek, hogy az amerikai élénkülés nem csupán egy rövid fellángolás, és a felfelé induló eladások segítségével a cég ki tudja bekkelni az európai gyengélkedést.
A megrendelők tekintetében is meglehetősen vegyes az összkép. Még a helyzethez képest kiemelkedően jól teljesítő Egyesült Államok piacán is csak a nagyvállalati, távközlési ügyleteknél látszik körülbelül kétszámjegyű keresletnövekedés, miközben az állami szféra megrendelései 15 százalékkal maradtak el a tavalyi állománytól.