Bővítette oktatási díjainak körét a Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ). Idén első alkalommal az informatikai felsőoktatásban dolgozók mellett középiskolák tanárcsapatokat is díjazott a szövetség. A tizenhat éve alapított Év Informatikai Oktatója, valamint az első alkalommal meghirdetett Scientific Games – Az év tanári csapata a digitalizációért pályázat nyertesei a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen vehették át a magas pénzjutalommal is járó elismeréseket.
A VISZ évek óta kiemelt feladatának tartja az informatikusképzés színvonalának emelését, melyet 2002. óta segít az Év Informatikai Oktatója elismeréssel ösztöndíj formájában. Az ösztöndíjjal azokra a felsőoktatásban dolgozó oktatókra kívánják felhívni a figyelmet, akik folyamatosan kiemelkedő munkát végeznek intézményükben. A pályázatok értékelésének egyik kiemelt szempontja, hogy a jelölt hangsúlyt fektessen oktatási munkája során hallgatói és az ipar közti élő kapcsolat erősítésére, valamint a tehetséggondozásra.
A Pázmány adjunktusa lett a legjobb
Az Év Informatikai Oktatója díjra nem közvetlenül az oktatók, hanem az őket foglalkoztató intézmények pályázhattak. Minden olyan magyarországi felsőfokú oktatási intézmény javasolhatta oktatóját a díjra, melyben a rendszeresített informatikusképzés főállásban oktató tanárok közreműködésével valósul meg.
Idén a VISZ által felkért zsűri a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Információs Technológiai és Bionikai Kar adjunktusa, dr. Tornai Kálmán pályázatát ítélte a legjobbnak, így a szövetség neki ítélte a díjat és az azzal járó 500 000 forintos ösztöndíjat. A fiatal szakember az egyetemi munkája mellett nagy energiákat fektet arra is, hogy a középiskolás korosztályból minél több diákot nyerjen meg az informatikus szakmának.
Mintát adnak a középiskoláknak
A Szövetség idén első alkalommal a középiskoláknak is pályázatot hirdetett. A VISZ és a Scientific Games ezzel a középfokú oktatási intézményekben az oktatás digitalizációját, a korszerű oktatási formák és módszertanok bevezetését, terjesztését, új modellek kialakítását kívánja segíteni. A pályázaton olyan intézmények indulhattak, melyekben a digitalizációs szemlélet túllépett az informatikai oktatás keretein, és szerves részévé vált mind a humán, mind a természettudományos, mind a szakmai tárgyak oktatásának. Ezt az elvet a pályázó intézményeknek legalább három tantárgyban kellett érvényesíteniük az elmúlt két évben.
A VISZ által felkért zsűri a Hajdúböszörményi Bocskai István Főgimnázium pályázatát találta a legjobbnak, így ők nyerték el a Scientific Games által felajánlott 2 millió forintot is. A csapat tagjai: Oláh Tibor intézményvezető-helyettes, informatika tanár, Molnárné Kövér Ibolya, az Ember és Társadalom munkaközösség vezetője, történelem-földrajz tanár, Németi Edit, a Természettudományok munkaközösség vezetője, fizika-kémia tanár, Oláhné Flinta Marianna, az Informatika munkaközösség vezetője, matematika-informatika tanár, dr. Nagy Attila biológia-földrajz tanár, valamint Magi Csaba történelem- mozgóképismeret és média tanár.
A zsűri elsősorban az iskolai oktatás digitalizációjának átfogó koncepcióját, valamint a gimnáziumban folyó munka modellként való alkalmazhatóságát emelte ki a pályázat legfőbb erényeként.
Emellett a VISZ 1 millió forinttal járó különdíjjal ismerte el a Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Vásárhelyi Pál Kereskedelmi Szakgimnáziuma csapatának munkáját. A tanárcsapat tagjai: Csongrádi Tamás (informatika, történelem), Gacsó Viktória (történelem, társadalomismeret és etika, angol) és Pusztai Andrea (közgazdaságtan).
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak