A két nagyvállalat közös projektjét tavaly nyáron jelentették be, de a tervezettnél később, csak 2014 végére érkeztek meg az első dedikált alkalmazások. A különböző iparágakra és munkakörökre fókuszáló MobileFirst appok első teljes évét a százas nagyságrend elérésével ünnepelték a felek.
Sikeresnek értékelik
Egyértelműen pozitívan ítéli meg mind az Apple, mind az IBM, hogy belevágtak a projektbe, melynek célja a vállalati szegmens közös meghódítása. A héten bejelentett mérföldkő, az immár több mint száz appot számláló portfólió egyben az is jelenti, hogy folyamatosan szélesedik a lefedett szegmensek köre. Jelenleg 14 iparág 65 munkakörében tudnak olyan mobil alkalmazással előállni, amely az Apple táblagépein és telefonjain hasznosítja az IBM biztonsági, analitikai és cloud szolgáltatásait.
A megcélzott kör a biztosítási ügynököktől a légiutas-kísérőkön át a kórházi ápolóig terjed. Iparági bontásban pedig a kiskereskedelemtől az építőiparon át a telekommunikációig találhatunk példákat. A megszerzett ügyfelek között található a kanadai nemzeti légitársaság, a Vodafone holland leányvállalata, az AXA, vagy éppen a japán posta.
Bevetik a csodafegyvert
A jövőt illetően természetesen a további terjeszkedés és a finomhangolás van terítéken. Az IBM a több komoly felvásárlással megtámogatott Watson-platformot is bevetné az appok prediktív képességeinek fejlesztésére. A nagy tömegben és formátumban elérhető adatok elemzésében jeleskedő megoldás öntanuló mechanizmussal vértezheti fel az alkalmazásokat, amelyek így a tervek szerint a használatuk során egyre pontosabb, relevánsabb információkkal láthatnák el a felhasználókat.
A másik fejlesztési irány az Apple új termékeinek kihasználását célozza. Ennek megfelelően a nemrégiben piacra dobott iPad Pro nagyobb kijelzőméretében, illetve a cég stylusában, az Apple Pencilben rejlő potenciált is igyekeznek kiaknázni. Az iOS 9 multitaskjára építve például kényelmesen elfér egymás mellett két párhuzamosan futó app is, vagy bekerülhet a rajzolás, kézi jegyzetelés funkciója is egyik-másik alkalmazásba.
Ha egyedül nem megy, szövetkezz!
A korábban alapvetően a végfelhasználókra fókuszáló Apple az utóbbi időben egy sor hasonló lépéssel és megállapodással igyekszik hídfőállást kialakítani a céges ügyfeleknél. Legutóbb például a hálózati piac óriásával, a Ciscóval sikerült tető alá hozni egy közös konstrukciót.
Ugyan az iPhone-ok eladásai sosem látott rekordokat döntenek, ám az almás táblagép immár bő másfél éve szenved, és negyedévről negyedévre rosszabb eredményeket produkál. Többek között ennek a folyamatnak a megállítását, majd megfordítását remélik Cupertinóban a céges letámadástól.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak