Új üzleti területek révén állhat tartósabb növekedési pályára a Magyar Telekom. Pataki Pataki Róbert vezérigazgató-helyettes szerint a távközlés területén növekedést csak valami csoda hozhatna.

A távközlési szegmensben most az a fő feladat, hogy minőségi legyen a hálózati hozzáférés, és azt lehetőleg minél kevesebb költséggel lehessen a felhasználóhoz eljuttatni. Ebben a szegmensben a következő öt évet is a további egyszerűsítés és a költséghatékonyság jellemzi – mondta el egy mai háttérbeszélgetésén Pataki Róbert, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese.

Pataki szerint ezért is kellenek a társaságot ismét növekedési pályára állító új iparágak. Az új üzleti területek – az energetika, a média, a pénzügyi terület beleértve a biztosítást, az e-commerce, a mobiltárca – fajsúlyosan 2010-től jelentek meg a cégben. Az új üzleti területek jövőbeni jelentőségét mutatja, hogy a tervek szerint ez a szegmens, amely 2010-ben még a bevételek alig 1 százalékát adta, az idén ehhez már 7-8 százalékot hoz, 2016-ra pedig várhatóan a forgalom egyötöde származik majd belőlük. Az új iparágak, amelyek ma még alulhasznosítják a korszerű technológiákat, ennek ellenére általában nem igényelnek már jelentősebb beruházásokat, mert ráépülhetnek a meglévő invesztíciókra.

Az energiapiaci belépő okos hozadéka

Az egyes új területeket nézve az energiapiac egyik fontos hozadéka, hogy segít az ügyfélmegtartásban. Még ennél is fontosabb, hogy közelebb viheti a céget az ebben az iparágban várható digitális átálláshoz, vagyis az okosmérő rendszerekben (smart metering) való részvételhez. A Telekom már most több ezres ügyfélszámmal teszteli az okosmérőket intelligens város projektje keretében Szolnokon, bár egyelőre nem lehet tudni, mikor jelenhetnek meg ezek az eszközök országosan. A folyamat lassúsága Pataki szerint többféle tényezővel is magyarázható. Egyrészt az energiaiparban alig néhány éve hajtottak végre átfogó mérőóracserét, másrészt a terület digitalizáltsági foka sem kellően kielégítő még.

Pataki Róbert: a távközlés területén növekedést csak valami csoda hozhatna

Ami a mobiltárcát illeti, itt sem úgy haladnak a dolgok, ahogy a piaci szereplők korábban gondolták. Ennek oka ma már egyre kevésbé a szolgáltatáshoz technológiai oldalról szükséges mobileszközök, vagyis az NFC-vel felszerelt okostelefonok hiányával magyarázható. Ezekből már bőséges a kínálat. Az iparági egyeztetések azonban a vártnál lassabban haladnak. Pataki szerint azonban ahhoz, hogy valóban sikeres legyen a mobiltárca, bővíteni kell a rajta elérhető funkciók körét. "Csak fizetésre kevés a mobiltárca, legyen az egyben beléptető kártya, hűségkártya vagy akár közlekedési kártya is" – vélekedett.

Az új területek kapcsán szóba kerülhetnek egyéb ágazatok is, például az egészségügy, az oktatás vagy a játék- és szórakoztatóipar. Ezekben egyelőre dőleg a fejlesztések miatt akar jelen lenni a Telekom. Az egészségügyben a T-Systems révén ért már el meghatározó pozícióikat, az oktatás digitalizálását pedig ugyancsak Szolnokon tesztelik már.

Folytatni kell a CRM-fejlesztést

Az új területekkel összefüggő jövőbeni feladatok ellátásához a hálózaton, az értékesítési rendszeren és az emberi tudáson kívül negyedik pillérként szükség lesz további informatikai fejlesztésekre is, ezen belül is fontos a tavasszal megújított ügyfélkapcsolati rendszer (CRM) továbbfejlesztése.

Arra a kérdésre, hogy a növekedési területek meghatározása mennyire lehet a Magyar Telekom saját döntése, és kell-e igazodnia a német anyavállalat elvárásaihoz, Pataki Róbert így válaszolt: "egyensúlyozni kell. Van, ami úgymond felülről jön, és van, amit mi találunk ki. A készülékbiztosítás  például a mi ötletünk volt, tőlünk vette át a Deutsche Telekom. Az energiapiaci belépés is hungarikum a DT-n belül."

Jöhet az újabb kompetenciaközpont

Ami a további fejlesztési lehetőségeket illeti, Pataki Róbert a Bitport kérdésére elmondta, hogy elindult a DT által Magyarországra telepített nemzetközi TV-szolgáltató központ tevékenysége. Mint megírtuk, International TV Service Center néven nemzetközi tévés kompetencia hozott létre Budapesten a Deutsche Telekom. Az új szervezet a Magyar Telekom részeként működik majd. Magyarországra az itt dolgozó szakemberek helyi piacon szerzett tapasztalatai, a televíziós szolgáltatások fejlettsége és a kedvező földrajzi helyzet miatt esett a választás. Pataki Róbert ennek kapcsán jelezte, hamarosan újabb kompetenciaterület jön Magyarországra, de további részleteket ezzel kapcsolatban nem kívánt elárulni.

Közösség & HR

Kitessékelnék a gyerekeket a közösségi médiából a francia elnök szakértői

Az Emmanuel Macron által felkért szakértői bizottság egyáltalán nem adna okostelefont a 13 éven aluliak kezébe, a közösségi médiát pedig 18 pluszos szolgáltatásként kezelné.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.