Az Olimpiai Parkban két évig éles üzemben tesztelik a járműveket, mielőtt kiengedik azokat az Új-Dél-Wales-i közutakra.

Az Új-Dél-Wales-i kormány közlekedési minisztere szerdán jelentette be, hogy a biztonsági előírások ellenőrzésével még ebben a hónapban megkezdődik az autonóm buszok tesztje a Sydney-i Olimpiai Parkban. A teszt jelentőségét az adja, hogy a fenti képen látható önvezető járműveket az utazóközönség rendelkezésére bocsátják, vagyis a 640 hektáros városrészben bárki felszállhat majd rájuk. Andrew Constance szerint igaz, hogy az önvezető járművek ma még futurisztikusak, ideje felkészülni a küszöbön álló változásokra, ha valaki meg akarja őrizni jelenlegi vezető szerepét.

Az ausztrál állami kormányzatok amúgy is beleállnak a hasonló kezdeményezésekbe, mi is több ízben írtunk mondjuk a dróntechnológiák állami ösztönzéssel való fejlesztésről, vagy a a világ legnagyobb lítium-ionos akkumulátortelepéről. Ilyen az Új-Dél-Wales-i "technológiára épülő közlekedési jövőképnek" fordítható koncepció is, amelynek értelmében nemrég megkérdőjelezték a négy-öt sávos autópályák építésének észszerűségét is, ami nem mindenki szerint jó befektetés közvetlenül az autonóm járművek konzumerizációjának a küszöbén.

Készülnek a nem kiszámítható jövőre

Ez nyilvánvalóan nem jelenti, hogy a jövőt bárki is annyira kiszámíthatónak tartaná, hogy teljesen lemondana a jelenleg szükséges infrastrukturális fejlesztésekről. Különösen, hogy Sydney népessége például dinamikusan növekszik, és a növekedést a megfelelő közlekedési rendszerekkel is ki kell szolgálni. Az Új-Dél-Wales-i kormány Future Transport Programjának vezetője azonban több ízben is világossá tette, hogy a (tömeg)közlekedés jövőjét a sofőr nélküli járművekben és a mesterséges intelligenciára épülő megoldásokban látják.

Jacinta Hargan még májusban vázolta fel azt a négy lehetséges forgatókönyvet, amire már most igyekeznek felkészülni. Az első lehetőség a magántulajdonban lévő autonóm járművek megjelenése; a második az ugynacsak önvezető, internetre csatlakozó járművek megosztott használati modelljének széleskörű elterjedése; a harmadik az autók bármilyen tulajdonlásának visszaszorulása és a fejlett tömegközlekedési szolgáltatásokra épülő életstílus kialakulása; a negyedik pedig az a szélsőség, hogy a technológia fejlődésével általában is csökken az utazások szükségessége.

A többi államban sem dőlnek hátra

Az első szcenárió nem érintené a közutak jelenlegi zsúfoltságát, a második és a harmadik lehetőség azonban éppen olyan helyzet lenne, amire az Olimpiai Parkban zajló kétéves teszt készítheti fel a közlekedési rendszereket. Az Új-Dél-Wales-i kormányzat egyébként azt valószínűsíti, hogy a személyes tulajdon helyett az autóflották és az Uber-szerű modellek terjednek majd el az autonóm járművek megjelenésével, amit nyilván szerencsés forgatókönyv lenne a városi közlekedési rendszerek szempontjából.

A vezető nélküli buszokat Ausztrálián belül sem csak Új-Dél-Walesben próbálgatják. Az ország területének harmadát elfoglaló Nyugat-Ausztráliában már tavaly elkezdődtek a hasonló kísérletek az ottani kormányzat és Perth egyik kerületi önkormányzatának támogatásával. Dél-Ausztrália vezetése az Adelaide-i repülőtérrel társult, hogy március óta a repteret és a reptéri parkolókat összekötő minibuszjáratokon tesztelje az új technológiákat. Darwin eközben már január óta turistajáratokon használja az autonóm buszokat, egyelőre sofőr felügyelete mellett.

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.