Már nem először fordul elő, hogy támadás áldozatává válnak a svéd cég ügyfelei.

Elnézést kellett kérjen a skandináv, zeneszolgáltatást nyújtó vállalat ügyfeleitől, azt követően, hogy a rendszerében megjelenített reklámok egyike megpróbálta megfertőzni a dalokat hallgatók számítógépeit. A Spotify előfizetős szolgáltatásában nem jelennek meg reklámok, az ingyenesen igénybe vehető zenestreaming azonban azért lehet díjmentes, mert hirdetéseket jelenít/szólaltat meg a felhasználók számítógépén.

Ez utóbbit trükközte meg a Spotify egyik hirdetője, aki fű alatt malware-t csempészett az egyik reklám kódjába. Ezzel elérte, hogy a szolgáltatásban megjelenő hirdetés eltérítse a Mac OS-t és linuxos rendszereket használók böngészőit. Egészen pontosan az történt, hogy a kódot futtató reklámok a felhasználók alapértelmezett browserét ártó szándékú weboldalak megnyitására késztették, melyek megpróbáltak malware-t telepíteni az áldozat számítógépére vagy ellopni jelszavát.

Habár ez az eset természetesen nem hasonlítható annak hatásához, mintha Windows-os rendszeren történt volna, kétségtelenül nagy jelentősége van, ha a felhasználókat váratlanul éri a dolog” – mondta Pieter Arntz, a Malwarebytes Labs biztonsági kutatója.

A Twitter gyorsan jelezte egyébként a probléma felbukkanását: a zenerajongók hamar elárasztották a kommunikációs csatornát a Spotify-fertőzés hírével, és természetesen nehezményezték, hogy ilyesmi megtörténhetett. A szolgáltatás saját fórumán is többszörös fertőzésekről számoltak be az érintettek.

A hivatalos válasz

Mostanra megszűnt a probléma, jelentette be a Spotify.

Beazonosítottuk a felhasználóink egy kisebb táborát érintő esetet, melynek során megkérdőjelezhető biztonságú website-ok nyíltak meg alapértelmezett böngészőikben. Eszerint elszigetelt jelenségről van szó, mely ingyenes szolgáltatásunkat érintette. Megtaláltuk és elhárítottuk a probléma forrását, és folytatjuk a helyzet megfigyelését” – írta a vállalat.

Ez már nem az első ilyen helyzet, amibe a Spotify kerül. Nagyjából öt évvel ezelőtt hasonló probléma bukkant fel a skandinávok ingyenes szolgáltatásában: a cég egyik partnere malware-t juttatott a hirdetési funkcióba. Akkor a vállalat megígérte, hogy az egyszeri, meg nem ismétlődő eset volt.

A most történtek szerint mégsem így alakult. Úgy tűnik, hogy a Spotify nem (eléggé) szigorított streaming szolgáltatása reklámjainak előzetes átvizsgálása során. Felmerül tehát a kérdés, hogy vajon a jövőben történik-e hasonló esemény, és hogy a vállalat valóban megtesz-e mindent, hogy elkerülje a további arcvesztést.

Biztonság

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.