Már nem először fordul elő, hogy támadás áldozatává válnak a svéd cég ügyfelei.
Hirdetés
 

Elnézést kellett kérjen a skandináv, zeneszolgáltatást nyújtó vállalat ügyfeleitől, azt követően, hogy a rendszerében megjelenített reklámok egyike megpróbálta megfertőzni a dalokat hallgatók számítógépeit. A Spotify előfizetős szolgáltatásában nem jelennek meg reklámok, az ingyenesen igénybe vehető zenestreaming azonban azért lehet díjmentes, mert hirdetéseket jelenít/szólaltat meg a felhasználók számítógépén.

Ez utóbbit trükközte meg a Spotify egyik hirdetője, aki fű alatt malware-t csempészett az egyik reklám kódjába. Ezzel elérte, hogy a szolgáltatásban megjelenő hirdetés eltérítse a Mac OS-t és linuxos rendszereket használók böngészőit. Egészen pontosan az történt, hogy a kódot futtató reklámok a felhasználók alapértelmezett browserét ártó szándékú weboldalak megnyitására késztették, melyek megpróbáltak malware-t telepíteni az áldozat számítógépére vagy ellopni jelszavát.

Habár ez az eset természetesen nem hasonlítható annak hatásához, mintha Windows-os rendszeren történt volna, kétségtelenül nagy jelentősége van, ha a felhasználókat váratlanul éri a dolog” – mondta Pieter Arntz, a Malwarebytes Labs biztonsági kutatója.

A Twitter gyorsan jelezte egyébként a probléma felbukkanását: a zenerajongók hamar elárasztották a kommunikációs csatornát a Spotify-fertőzés hírével, és természetesen nehezményezték, hogy ilyesmi megtörténhetett. A szolgáltatás saját fórumán is többszörös fertőzésekről számoltak be az érintettek.

A hivatalos válasz

Mostanra megszűnt a probléma, jelentette be a Spotify.

Beazonosítottuk a felhasználóink egy kisebb táborát érintő esetet, melynek során megkérdőjelezhető biztonságú website-ok nyíltak meg alapértelmezett böngészőikben. Eszerint elszigetelt jelenségről van szó, mely ingyenes szolgáltatásunkat érintette. Megtaláltuk és elhárítottuk a probléma forrását, és folytatjuk a helyzet megfigyelését” – írta a vállalat.

Ez már nem az első ilyen helyzet, amibe a Spotify kerül. Nagyjából öt évvel ezelőtt hasonló probléma bukkant fel a skandinávok ingyenes szolgáltatásában: a cég egyik partnere malware-t juttatott a hirdetési funkcióba. Akkor a vállalat megígérte, hogy az egyszeri, meg nem ismétlődő eset volt.

A most történtek szerint mégsem így alakult. Úgy tűnik, hogy a Spotify nem (eléggé) szigorított streaming szolgáltatása reklámjainak előzetes átvizsgálása során. Felmerül tehát a kérdés, hogy vajon a jövőben történik-e hasonló esemény, és hogy a vállalat valóban megtesz-e mindent, hogy elkerülje a további arcvesztést.

Biztonság

A robotok újabb bűnözési hullámot indíthatnak az Europol szerint

A robotok, a drónok és a mesterséges intelligencia fejlődésével a fizikai világban is megjelenik minden, ami eddig a digitális világra volt jellemző, nem beszélve arról, ha az automatizálás miatt tényleg tömegek veszítik majd el a megélhetésüket.
 
Hirdetés

Az ötlettől az értékteremtésig – a gépi tanulási pipeline szerepe az adattudományi működésben

A jó adatok önmagukban még nem elegendők: a modellek csak akkor működnek megbízhatóan, ha egy átlátható, automatizált és reprodukálható környezetben futnak. A gépi tanulási pipeline-ok éppen ezt a technológiai hátteret teremtik meg.

Sok szervezet adatvezéreltnek tartja magát, mert van BI rendszere és heti dashboardja. A valóságban azonban ennél többről van szó; a kérdés ugyanis nem az, hogy van-e elég adat, hanem, hogy mennyire jól használják a döntések meghozatalához.

a melléklet támogatója a One Solutions

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.

2026.03.10. UP Rendezvénytér

RÉSZLETEK »

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.