A WhatsApp, a Viber, az iMessage, vagy a SnapChat (és akkor a távol-keleti, Európában kevésbé ismert appokat még nem is említettük) sikereit ismerve nem lehet csodálkozni azon, hogy a Google annak ellenére részese szeretne lenni ennek a területnek, hogy már van saját csevegő alkalmazása. A Hangouts azonban egy egészen más célú, jellegű chat rendszer, ami egyrészt rengeteg szálon kötődik a Google-höz, másrészt nehézkes, bonyolult a használata.
Független a Hangoutstól
Az indiai The Economic Times arról számolt be, hogy a keresőcég a WhatsApp elszalasztása után arra jutott, hogy szükség van egy saját fejlesztésű, de a szolgáltatásaitól teljesen független üzenetküldő alkalmazásra, amit első körben Indiában tenne elérhetővé. Ennek érdekében a cég e területért felelős termékmenedzsere, Nikhyl Singhal el is utazott Indiába, hogy felderítse a chat appok helyzetét, részesedését az országban, valamint a térségben.
A Google üzenő alkalmazása egyelőre a fejlesztés korai szakaszában van, azt azonban már most lehet tudni, hogy teljesen ingyenes lesz és a használatához nem kell bejelentkezni a google-ös adatokkal. A közvetlen versenytársnak egyértelműen a WhatsApp számít, ami a freemium modellt követi, azaz az első évben ingyenes az alkalmazás, de ennek letelte után egy elenyésző, 1 dollár körüli éves díjat kell fizetni.
A második legnagyobb piac lesz Kína után az indiai
A készülő app több, a helyi szokásokhoz, körülményekhez igazodó funkciót, képességet fog tartalmazni – ilyen lesz pl. a hindi nyelv beépítése, vagy a szövegfelismerésen alapuló, hanggal történő üzenetírás lehetősége. India kiemelt fontossággal bír a Google tervei között, itt indult el elsőként az Android One készülékprojekt, de a cég vezetői is többször úgy nyilatkoztak, hogy Indiát egyfajta tesztlaborként kezelik és több, a fejlődő piacokra szánt terméket itt fognak elsőként bevezetni, kipróbálni.
India: nagy jövő előtt áll
Indiai hatalmas növekedési potenciállal bír, egyes becslések szerint 2019-re ez az ország lesz a világ második legnagyobb mobilos piaca Kína után. A 2015-ös belépés az üzenetküldő piacra egy kicsit elkésettnek tűnik, mivel a riválisok már most komoly felhasználói bázist építettek ki az elmúlt évek alatt. A WhatsApp jelenleg 60 millió aktív, indiai felhasználóval rendelkezik, a Viber 25 milliót tud felmutatni, de még az itthon kevésbé ismert Line-t is 18 millióan használják itt.
India mobilos ellátottsága félelmetes tempóban növekszik: a Gartner még februárban közzétett jelentése szerint 2013 negyedik negyedévére eladott készülékek tekintetében 163 százalékos növekedést produkált az előző év hasonló időszakához képest. Ahogy a mobilok jelenléte nő, úgy az IT beruházások is felgyorsulnak, amivel kapcsolatban a Gartner azt jósolja, hogy 2015-ben a vállalatok, szolgáltatók 2 milliárd dollár értékű beruházást fordítanak majd adatközpontok kiépítésére.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak