A hashtagek megjelenésével sokkal könnyebb lesz keresni a bennünket érdeklő információk között.
Akinek 50-nél több ismerőse van Facebookon, az valószínűleg csak nagy nehézségek árán képes követni a megosztott információtömeget. Az üzenőfalon megjelenő cikkek, hírek, képek kizárólag a visszakeresgéléssel, lapozgatással dolgozhatók fel, ha pedig egy bizonyos témára vagyunk kíváncsiak, akkor végleg meg vagyunk lőve. Ennek részleges megoldására született
a még januárban bejelentett Graph Search, ami inkább az ismerőseink által megosztott adatok, kedvelt oldalak, illetve azok kombinációja alapján képes keresni.
Ez egy #hashtag ■ A mostani újítás a Twitterből, illetve Instagramból már jól ismert hashtag intézményét emeli be a köztudatba, aminek magyarításával meg sem próbálkozunk, inkább körbeírjuk. A hashtag egy olyan, kettős kereszt szimbólummal kísért kulcsszó, aminek használatával egy-egy téma követhetővé, kereshetővé válik. Amennyiben az áradó Dunáról osztunk meg egy fotót pl. a Facebook falunkon, és a bejegyzés szöveges részéhez hozzáírjuk az
#arviz #árvíz #flood hashtageket, akkor a téma iránt érdeklődők azokra kattintva megkapják az összes olyan bejegyzést, amely hasonló hashtaggel láttak el.
A funkció megjelenésével végre értelmet nyernek a Twitterrel, Tumblr-rel, vagy Instagrammal összekötött Facebook fiókok léte, hiszen az azokon a felületeken kiválóan használható hashtagek eddig céltalanul jelentek meg automatikusan az illető FB falán. De nemcsak mi helyezhetjük kontextusba, vagy címkézhetjük fel bejegyzésünket, vagy fotónkat, hanem a keresőmezőbe is beírhatunk bármilyen kifejezést hashtag formában, még több információt kapva így a Facebbook többi felhasználójától. Ehhez is persze az kell, hogy a kettős kereszt szimbólumot minél többen használják, és helyesen használják: vagyis a szöveg elé, szóköz kihagyása nélkül illesszék be a # jelet.
Van ott még, ahonnan ez jött ■ Az új lehetőséget egyedül a felhasználók adatvédelmi beállításai korlátozhatják, hiszen aki a posztjait csak ismerőseinek engedi láttatni, az hiába is gyártja a hashtageket, azok nem fognak megjelenni a mindenki más által indított keresési találatokban. A nagy márkák, vállalatok azonban profitálhatnak mindebből, mivel a jól tagelt kulcsszavak, üzenetek könnyebben terjedhetnek, és a rajongók, érdeklődők is könnyebben fognak rájuk találni.
A hashtagek egyelőre csak néhány felhasználónál jelentek meg, a funkció bevezetése szokásos módon, hullámokban történik meg, ami akár hetekig is eltarthat.
A Facebook szerint ez az újítás csak az első lépés volt, amit további olyan funkciók követnek majd, amelyek még átláthatóbbá és kezelhetőbbé teszik a közösségi oldalon megosztott információkat.