Az amerikai óriáspolip tegnap újabb csápot növesztett: az Amazon Video Direct szolgáltatás a videomegosztók és a streamelt filmek szegmensét egyszerre szeretné felkavarni.
Hirdetés
 

Több frontos háborút indított kedden az Amazon azzal, hogy elindította az Amazon Video Direct (AVD) szolgáltatását. A tartalomelőállítók többféle üzleti modell szerint részesedhetnek a cég innen származó bevételeiből.

Amazónián innen és túl

Az AVD tulajdonképpen a klasszikus videomegosztás és az online televíziózás erényeit ötvözve próbál vonzónak mutatkozni. A vállalat közleménye szerint a rendszerbe feltöltött anyagok után a tulajdonos 50 százalékos fizetséget kap. A videókat az Amazon-felhasználók "kikölcsönözhetik", megvásárolhatják, illetve reklámokkal egybecsomagolva ingyen is megtekinthetik. Utóbbi esetében a risztelés alapját a megtekintések után befolyó hirdetési pénzek adják. Szintén lehetőség van a tartalmak összekapcsolására, hogy azokat különleges csomagajánlat formájában kínálják a nézőknek.

Az Amazon Prime havi előfizetőinek eddig is volt lehetőségük bizonyos tévés tartalmak, beleértve a saját gyártású sorozatok elérésére, illetve egyéb digitális szolgáltatások, mint például a Music használatára. Az éves szinten 99 dolláros csomag részeként immár az új rendszerben készült műsorok is megtekinthetővé válnak.

Az AVD indulását egy különleges akció is segíti. Az Amazon 1 millió dolláros díjalapot hoz létre, amelyet a száz legnézettebb műsor készítői között osztanak majd szét. Itthon ennek azonban kevés hatása lesz, hiszen a szolgáltatás egyelőre csak az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Japánban és Ausztráliában érhető el.

Vörös posztó

A Google-höz, illetve még egy szinttel feljebb az Alphabethez köthető YouTube szintén kínál bevételi forrást a videókat feltöltők számára, sőt tavaly elindult a Red szolgáltatás is, ami az Amazon ajánlatához hasonlóan reklámmentes megtekintést és prémium tartalmakhoz való hozzáférést ad havi 10 dollárért.

Ugyanakkor az Amazonnak van mit behoznia, hiszen a Prime-tábora nagyjából 50 millió főt tesz ki, miközben a YouTube körülbelül 2 milliárd embert ér el kisebb-nagyobb rendszerességgel. Ettől függetlenül a húzónevek sokat számíthatnak az AVD jó rajtjához. Ezt egy sor szépen csengő tartalombeszállítóval igyekszik biztosítani az Amazon. A partnerek között találjuk a Guardiant és a Mashable-t, illetve a játékgyártó óriás Mattelt.

Közösség & HR

Itt egy új eszköz a big tech platformoktól független közösségek építésére

Az ActivizyPub protokollra épülő Bonfire Social keretrendszer az eddigi megoldásoknál modulárisabb és testre szabhatóbb kialakításával támogatná az építkezést a közösségi weben.
 
A láthatatlan kitettségek feltérképezése nem a jövő biztonsági kérdése, hanem az első lépés, amit ma kell megtenni.

a melléklet támogatója a One Solutions

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.