Két amerikai szenátor közös levelet fogalmazott meg és küldött el 13, amerikai légitársaság vezérigazgatójának. A connecticuti Richard Blumenthal és a Massachusetts-i Edward Markey arra a kérdésre keresi a választ, hogy milyen állapotban van az amerikai légiközlekedési-ipar. Ennek közvetlen kiváltó oka az a két, az elmúlt hónapban történt meghibásodás, mely a Delta és a Southwest légitársaságok járatait érintette (bővebben lásd keretes írásunkat). A levélben a törvényhozást képviselő amerikai honatyák arra kíváncsiak, miért történhettek meg az esetek és mit lehet tenni annak érdekében, hogy a jövőben ne forduljanak elő.
„Aggódunk az elmúlt időszak beszámolói miatt, melyek azt jelzik, hogy a légitársaságok IT-rendszerei talán nem az elvártnak megfelelően működnek. Úgy véljük, ennek oka a tervezésben és a karbantartásban rejlik” – foglalta össze röviden a két szenátor a helyzetet. Blumenthal és Markey arra is felhívta a figyelmet, hogy az amerikai belföldi légiközlekedés mintegy 85 százaléka mindössze négy nagy légitársaság kezében van, így ha csak egynél is előfordul egy meghibásodás, az rögtön utasok tízezreit érintheti. Mindez kárt okoz a gazdaságnak; a lekésett üzleti találkozók mellett pedig a személyes események – esküvők, temetések stb. – is csúszást szenvedhetnek.
A jelenség a kritikusok szerint a piac főszereplői közül leginkább a Southwest és a Delta járatait érintette. Érezhetően kevesebbszer emelkedtek az amerikai légtérbe ennek a két cégnek a repülőgépei, a sok járattörlés következtében. Volt olyan hétfő, amikor egyedül a Delta ezer utat volt kénytelen lemondani. És, hogy kontextusban lássuk, mekkora nagy szám ez: a légitársaság napi szinten hatezer járatot indít. A törölt utak zömének hátterében - a feltételezések szerint – a fent említett problémák álltak.
Hivatalos reakciók
„Értékeljük a szenátorok üzletmenetünk ezen, kritikusan fontos területére irányuló figyelmét”, nyilatkozta a Southwest egyik szóvivője, Chris Mainz, a honatyák levelének nyilvánosságra kerülését követően. Mainz szerint cége technológiai jelentős befektetéseket eszközölt a közelmúltban. „Folyamatosan fejlesztjük IT-rendszerünket, hogy biztonságos, robosztus technológiai infrastruktúrával támogassuk összetett üzleti rendszerünket” – zárta a szóvivő a közleményt.
Hivatalosan tehát semmit nem ismertek el a vádakból, de a szenátorok levele minden bizonnyal nem fog válasz nélkül maradni (még ha annak tartalma nem is feltétlenül lesz nyilvános). A Delta, az American Airlines és az Alaska Airlines is elismerte, hogy megkapták a kérdéseket, és állításuk szerint jelenleg áttekintik annak tartalmát és fogalmazzák a rá adandó választ.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak