„Van egy nagyon fontos üzenetünk a számodra: továbbra is számíthatsz a Blackberryre.”

A kanadai BlackBerry a lehető legrosszabb helyzetbe került az elmúlt hónapokban, ami még akkor is így van, ha a vállalatnak nincs adóssága és a pénzügyi háttere egyelőre stabil. Aki viszont kizárólag cég körüli negatív hírverést figyeli, annak úgy tűnhet, hogy a BlackBerrynek annyi, a gyártót hamarosan - egyben, vagy darabjaiban - felvásárolják, a készülékek eltűnnek a piacról, és úgy általában megszűnik létezni.

Nyugodtság van!

Éppen ezért a költségek leszorítása, a gyártási folyamatok optimalizálása, a végfelhasználói piac elhagyása mellett a vállalat kommunikátorai előtt az a hatalmas feladat is ott tornyosul, hogy megnyugtassák az üzleti partnereket, a beszállítókat és legfőképpen a vásárlókat. Ehhez a nyílt levél formátumát választották, amit egyrészt a közösségi oldalakon, másrészt a sajtóban, köztük olyan fontosabb lapokban, mint a Washington Post, a Wall Street Journal, vagy a kanadai National Post, tettek közzé.

A vásárlóknak, partnereknek, rajongóknak címzett és a „BlackBerry Csapata” aláírással ellátott levél első felében a szerző azt veti fel, hogy a felhasználókban bizonyára felvetődött már, hogy számukra mit jelentenek a gyártó körüli változások. A legfontosabb üzenet is itt hangzik el: „Van egy nagyon fontos üzenetünk a számodra: továbbra is számíthatsz a BlackBerryre. És hogy honnan tudjuk ezt? Van elegendő készpénzünk, nincs adósságunk. Azon munkálkodunk, hogy a költségeinket 50 százalékkal csökkentsük annak érdekében, hogy egy rendkívül hatékony, ügyfélközpontú vállalatot tudhassunk a magunkénak.”

A következőkben a kihívásokról, az azokra való reagálásról van szó, aminek keretében a levél röviden bemutatja azt a négy területet, amiben a legerősebbnek gondolja magát, illetve ahol komolyabb eredményeket tudott felmutatni az utóbbi időben. A sort a készülékekkel kezdik (ahol egyébként a legnagyobbat bukta a cég), utána a biztonság, az üzleti szolgáltatások, majd a közösségi alkalmazás méltatása (BBM) következi, ami az ígéretek ellenére a mai napig nem érhető el Androidra és iOS-re.

A BlackBerry más, mint a többi

Végül egy meghökkentő megállapítás jön, amelyben a cég leszögezi, hogy a BB nem való mindenkinek: „Igen, rengeteg kihívónk van, és tisztában vagyunk vele, hogy a BlackBerry nem mindenkinek szól. Ez így rendben is van! Ti is mindig tudtátok, hogy a BlackBerry más, hogy ez a márka megkülönböztet benneteket a többiektől....Ha megbízol abban, hogy a BlackBerry mobilod célba juttassa a legfontosabb üzeneteidet, akkor abban az egyben is bízhatsz, amit mi küldünk most neked: Továbbra is számíthatsz ránk.”

Egyelőre kiszámíthatatlan, hogy milyen hatása lesz, lehet egy ilyen üzenetnek, az viszont biztos, hogy a kedélyek lenyugtatásához a cég sorsát szüksége elsősorban rendezni. A legutóbbi hírek szerint a korábbi részvényesi vételi ajánlat után az merült fel lehetőségként, hogy a társalapítók veszik magánkézbe a vállalatot, a levél pedig a végső döntés elhúzása miatt kialakult bizonytalanságot hivatott csillapítani.

Mobilitás

Még nem nőtt az égig, de az EU-nak máris gondja támadt a Bluesky működésével

Az X-ről politikai okokból távozó tömegek kedvelt célpontja a Twitter-alapító gründolta platform. A Bluesky egyelőre nem elég nagy ahhoz, hogy a legszigorúbb EU-s szabályozás alá essen, de így sem ússza meg Brüsszel piszkálódását.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.