A kanadai BlackBerry a lehető legrosszabb helyzetbe került az elmúlt hónapokban, ami még akkor is így van, ha a vállalatnak nincs adóssága és a pénzügyi háttere egyelőre stabil. Aki viszont kizárólag cég körüli negatív hírverést figyeli, annak úgy tűnhet, hogy a BlackBerrynek annyi, a gyártót hamarosan - egyben, vagy darabjaiban - felvásárolják, a készülékek eltűnnek a piacról, és úgy általában megszűnik létezni.
Nyugodtság van!
Éppen ezért a költségek leszorítása, a gyártási folyamatok optimalizálása, a végfelhasználói piac elhagyása mellett a vállalat kommunikátorai előtt az a hatalmas feladat is ott tornyosul, hogy megnyugtassák az üzleti partnereket, a beszállítókat és legfőképpen a vásárlókat. Ehhez a nyílt levél formátumát választották, amit egyrészt a közösségi oldalakon, másrészt a sajtóban, köztük olyan fontosabb lapokban, mint a Washington Post, a Wall Street Journal, vagy a kanadai National Post, tettek közzé.
A vásárlóknak, partnereknek, rajongóknak címzett és a „BlackBerry Csapata” aláírással ellátott levél első felében a szerző azt veti fel, hogy a felhasználókban bizonyára felvetődött már, hogy számukra mit jelentenek a gyártó körüli változások. A legfontosabb üzenet is itt hangzik el: „Van egy nagyon fontos üzenetünk a számodra: továbbra is számíthatsz a BlackBerryre. És hogy honnan tudjuk ezt? Van elegendő készpénzünk, nincs adósságunk. Azon munkálkodunk, hogy a költségeinket 50 százalékkal csökkentsük annak érdekében, hogy egy rendkívül hatékony, ügyfélközpontú vállalatot tudhassunk a magunkénak.”
A következőkben a kihívásokról, az azokra való reagálásról van szó, aminek keretében a levél röviden bemutatja azt a négy területet, amiben a legerősebbnek gondolja magát, illetve ahol komolyabb eredményeket tudott felmutatni az utóbbi időben. A sort a készülékekkel kezdik (ahol egyébként a legnagyobbat bukta a cég), utána a biztonság, az üzleti szolgáltatások, majd a közösségi alkalmazás méltatása (BBM) következi, ami az ígéretek ellenére a mai napig nem érhető el Androidra és iOS-re.
A BlackBerry más, mint a többi
Végül egy meghökkentő megállapítás jön, amelyben a cég leszögezi, hogy a BB nem való mindenkinek: „Igen, rengeteg kihívónk van, és tisztában vagyunk vele, hogy a BlackBerry nem mindenkinek szól. Ez így rendben is van! Ti is mindig tudtátok, hogy a BlackBerry más, hogy ez a márka megkülönböztet benneteket a többiektől....Ha megbízol abban, hogy a BlackBerry mobilod célba juttassa a legfontosabb üzeneteidet, akkor abban az egyben is bízhatsz, amit mi küldünk most neked: Továbbra is számíthatsz ránk.”
Egyelőre kiszámíthatatlan, hogy milyen hatása lesz, lehet egy ilyen üzenetnek, az viszont biztos, hogy a kedélyek lenyugtatásához a cég sorsát szüksége elsősorban rendezni. A legutóbbi hírek szerint a korábbi részvényesi vételi ajánlat után az merült fel lehetőségként, hogy a társalapítók veszik magánkézbe a vállalatot, a levél pedig a végső döntés elhúzása miatt kialakult bizonytalanságot hivatott csillapítani.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak