A világ meghatározó cégei olyan számokat tettek közzé, amelyek óriás hatással vannak a világra.

Úgy alakult, hogy ez a mai nap több cég és szolgáltató életében is a mérföldkövekről szólt. A Facebook így az Oculus felvásárlása miatt ma másodjára kerül reflektorfénybe, de ha a népszerű képmegosztó alkalmazásról, az Instagramról beszélünk, akkor szintén a Zuckerberg birodalom gyarapodásáról beszélünk.

200 millió Instagrammer a világon

Az Instagram neve a Facebook tegnap este bejelentett, kétmilliárd dollár értékű bevásárlása kapcsán is több helyen felmerült, hiszen 2012 áprilisában sokan túlzónak találták a képek megosztására kitalált appért kifizetett 1 milliárd USD-t. Akkor 30 milliós felhasználói táborról számoltak be a statisztikák, és a növekedés irama a FB megjelenése után se nagyon esett vissza, sőt. 2013 februárjának végén már 100 millió aktív felhasználóról szóltak a statisztikák, és valamivel több mint egy év kellett hozzá, hogy ez a szám elérje a most bejelentett mérföldkövet, a 200 milliót.

Az Instagram még a nagy áttörés elérése előtt, pár hete újította meg teljesen az alkalmazás felületét, aminek felhasználó szempontból legszembeötlőbb jele az ikonok, a gombok és az egész dizájn átszabása. A felület a flat dizájnnyelv jegyében sokkal letisztultabbá, átláthatóbbá vált, de közben az összes funkció úgy és ott használható, ahol korábban. Az Instagram fejlesztői azonban a kódokat is alaposan átgyúrták, mivel a vezetőség felismerte, hogy a terjeszkedés akkor lehetséges, ha a világ összes okostelefonján gond nélkül elfut az alkalmazás.

A havi aktív felhasználó szám egyébként leegyszerűsítve azt jelenti, hogy az elmúlt 30 napban mennyi egyedi látogatója volt az adott alkalmazásnak, vagy weboldalnak. A „monthly active users”, vagy MAU vált az utóbbi években az online termékek legszélesebb körben elfogadott mérőszámává, és a nagy cégek is ezt használják a statisztikák bejelentésekor.

FB: 1 milliárd, iPhone: 500 millió

A Facebook MAU-ja az egyik legnagyobb figyelemmel kísért mutatószám, ami a várakozások és a konkurens szolgáltatások erősödése ellenére folyamatos növekedést mutat. Mark Zuckerberg az Oculus VR felvásárlása kapcsán adott befektetői konferenciabeszélgetés során kitért arra, hogy a Facebook mobilról érkező látogatóinak havi aktív felhasználói száma átlépte az 1 milliárdot. A MAU teljes értékéről nem eset szó, ezzel kapcsolatban a legutóbbi információ az, hogy 2013 végén 1,23 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezett a közösségi oldal, amiből 945 millióan használnak mobilt a szolgáltatás eléréséhez.

És végül következzen az Apple-höz köthető rekord, ami úgy rekord, hogy maga a vállalat nem erősítette meg és nem is adott ki a tényről közleményt. Az Forbes által összefoglalt elemzői vélekedések szerint az Apple valamikor március elején, valószínűleg 8-a körül, átlépte a mágikus 500 milliós határt az értékesített iPhone-ok terén. Ez azt jelenti, hogy az Apple mobiljának 2007-es debütálása óta összesen fél milliárd különböző iPhone talált gazdára szerte a világon és a számon kívül itt is a növekedés dinamikájának változása az érdekes.

Steve Jobs az első készülék piacra dobásakor azt ígérte, hogy egy év alatt 10 milliót értékesítenek belőle. A jóslatnak valószínűleg egyedül maga Jobs hitt, főleg azok után, hogy az első negyedévben az Apple történetének legrosszabb időszakát produkálta és csak 717 ezer készüléket adtak el. A kedélyek akkor nyugodtak meg csak, amikor kiderült, hogy 2008-ben 13,7 millió mobil eladásával sikerült túlteljesíteni a tervet. Az első 100 milliós limit átlépésére egészen 2011 februárjáig kellett várni, és a lendület itt jött meg csak igazán. A 200 millió egy év múlva jött el, a 300 milliót pedig az elemzők számításai szerint még ugyanabban az évben (2013) sikerült elérni.

Közösség & HR

Nem sok mindenkit érdekel az Apple szuperszemüvege

A beszámolók alapján elolvadt az érdeklődés a Vision Pro headsetek iránt, az Apple néhány üzletében szinte nem is keresik a gyártó legújabb hardveres termékét.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.