A mobil eszközökről indított kereskedelmi tranzakciók összértéke 2017-re meghaladja a 3,2 ezer milliárd dollárt, ami főként a mobil bankolás felfutásának köszönhető majd – jósolja a Juniper Research új jelentése.
A Juniper Research (JR) 2017-ig vizsgálja a mobil kereskedelmi piac várható tendenciáit. A kutató cég szerint addig több mint kétszeresére nő a mobilfizetés értéke: a 2012-ben regisztrált 1,5 ezer milliárd dollárról több mint 3,2 ezer milliárd dollárra.

Bankok, légitársaságok az élen
A mobilalapú pénzügyi tranzakciókban már eddig is számos ágazat játszott úttörő szerepet, elemzők szerint ide sorolható a kiskereskedelem, a légitársaságok, pénzintézetek, kártyakibocsátó társaságok. Utóbbiak sorában név szerint említik a Visát és a MasterCardot, amelyek elkötelezettek az érintés nélküli fizetési technológia, az NFC (Near Field Communication) mellett, az előbbiek közül pedig külön említést tesznek a légitársaságok elektronikus jegyrendszer kezdeményezéséről.

A feltörekvő térségek egyes országaiban, ahol a felnőtt lakosság több mint a fele nem áll kapcsolatban egyetlen bankkal sem, gyakran a mobiltárca szolgáltatások jelentik az első pénzügyi megoldást a számukra.



Az m-commerce-ben érdekeltek azonban még közel sem dőlhetnek hátra. A JR elemzői szerint ugyanis főleg a kiskereskedőknek van még mit tenniük azért, hogy mobil eszközökre optimalizálva tegyék még felhasználóbarátabbá a weboldalaikat. Ezt egyelőre az ágazat szereplőinek elenyésző hányada lépte meg.

A jelentés kitér arra is, hogy az értékesítési pontokon igencsak kitolódik a mobilfizetést támogató infrastruktúra korszerűbbre cserélése. A piaci szereplők ugyanis azért vonakodnak ettől, mert egyelőre nem nagyon látják mikorra fog megtérülni a beruházásuk.

Magyar m-commerce-sikerek
A mobilfizetési megoldások iránt ugyanakkor folyamatosan élénkül a kereslet. A legfrissebb hírek szerint a fejlesztői piac meghatározó magyar szereplője, a Cellum fél éve alapított bolgár leányvállalatán keresztül mostanában nyert megbízást a szófiai metró elektronikus jegyrendszerének a kiépítésére. A QR-kódos technológiára épülő mobilfizetési rendszert a következő 7-12 hónapban szeretnék bevezetni. Az e-ticketing elnevezésű szolgáltatást a CellumPay alkalmazásba integrálják, így az applikáción keresztül nyílik majd lehetőség metrójegyek vásárlására.

A CellumPay a mobiltelefont „okostárcává” változtatja. Az alkalmazás letöltését követően a felhasználók regisztrálhatják bankkártyáikat a rendszerben, amit használhatnak egyenlegfeltöltésre, közműszámlák befizetésére, interneten keresztüli vásárláshoz is.

Magyarországon két éve indította el a mobilfizetési szolgáltatását a Cellum. Mióta az alkalmazás elérhető a felhasználók számára, közel 150 ezren töltötték le okostelefonjukra (Android, iOS, Windows Phone együtt). Ezt az új fizetési módot elfogadják az ország legnagyobb mobilszolgáltatói, különböző kereskedők, web-áruházak, az egyik taxi társaság, és számos közműszolgáltató is.

Mobil NFC – ante portas!
Magyar startup és a mobil fizetés forradalma

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.