A munkahelyi mobilitás terjedése egyre nagyobb és összetettebb kihívások elé állítja a vállalatok informatikáért felelős részlegeit. Főleg azért, mert a mobil készülékek és a rajtuk futó alkalmazások használata látványosan bővül. Az IDC egy amerikai felmérése azt mutatja, hogy a vállalatoknél a legfőbb kérdés, hogy miként tudnak egyensúlyt teremteni az eszközök és az appok menedzsmentje, a biztonság, valamint az új mobil applikációk letöltésének a megkönnyítése között.
BYOD helyett jön a CYOD
Az amerikai nagyvállalatok háromnegyede részben vagy teljes egészében inkább külső szolgáltatóval szerződik ezeknek a problémáknak a megoldására. Mindezzel együtt nagyon sok a céges mobil eszközzel és applikációval kapcsolatbaqn merülnek fel biztonsági problémák és költségtúllépések.
Az IDC kutatása szerint a saját mobil eszközök céges használatára buzdító BYOD-kampányok (Bring Your Own Device) a tengerentúlon lecsengőben vannak. A szakértők ugyanis egyre inkább nehezen menedzselhetőnek és kevésbé megbízhatónak minősítik a saját eszközöket vállalati környezetben. Ráadásul a kutatás szerint a BYOD a cégek felénél egyáltalán nem csökkentette a céges költségeket, és harmaduknál merült fel valamilyen biztonsági probléma.
Ezért a BYOD helyett a vállalatok az ún. "Choose Your Own Device" (CYOD) programok felé indulnak el, amikor is az alkalmazottak a cég által ajánlott eszközökből választhatják ki a számukra leginkább tetszőt.
Minadonáltal a problémák sem térítik el az amerikai cégeket attól, hogy tovább növeljék a mobilitásra fordított kiadásaikat, beleértve az alkalmazottaknak vásárolt eszközöket, valamint a biztonsági és a tartalombiztonsági megoldások alkalmazását. A válaszadók több mint a háromnegyede úgy nyilatkozott, hogy várakozásait teljesítették sőt túlteljesítették a mobil üzleti megoldások – írja elemzésében az amerikai piackutató.
A magyar kkv-k még keveset költenek infokommunikációra
A hazai vállalkozásoknak nem okoz majd nagy gondot váltani a BYOD-ról, a CYOD-ra. Ennek azonban az az oka, hogy itthon a BYOD jóval kevésbé elterjedt, mint a tengerentúlon. Ez alól a mikro- és kisvállalkozások jelentik a kivételt, amelyeknek alkalmazottai költségtakarékossági célból általában ugyanazt a készüléket használják magán- és üzleti célra.
A magyarországi kis cégek többsége ma még általában is keveset költ a modern kommunikációhoz nélkülözhetetlen informatikára, jó esetben az árbevétel 1 százalékát fordítja ilyen célokra. Közel egyharmaduk egyáltalán nem tervez ilyen jellegű kiadással, és saját belső forrásból igyekszik a feladatokat megoldani. Ha pedig kommunikációs szolgáltatást akar igénybe venni, elsősorban átlátható díjszabást és könnyen kezelhető megoldásokat vár el a potenciális szolgáltatótól – derül ki a Magyar Telekom legutóbbi kutatásából.
Ennek ellenére a kisvállalkozások is tisztában vannak a fejlett IT-rendszerek előnyeivel. Közel 50 százalékuk belátja, hogy a jó informatikai háttér segítséget jelenthet az új ügyfelek szerzésében, a technikai lépéstartásban és a költséghatékonyság növelésében éppúgy, mint a versenyképesség javításában. A hazai cégek több mint a 15 százaléka használ ebből a célból már valamilyen fizetős felhőalapú informatikai megoldást.
A különféle szolgáltatásokra is elsősorban akkor nyitottak a kkv-k, ha azok kézzelfogható előnyt nyújtanak. A Telekom tapasztalatai szerint a kkv-k átlátható, egyszerű a díjszabást akarnak rejtett költségek nélkül. A felmérés azt is kimutatta, hogy a kkv-k is egyre nyitottabbak az összecsomagolt, integrált szolgáltatások iránt, itt viszont elsődleges elvárásuk a jó ár-érték arány mellett a rugalmasság, vagyis az egyes elemek variálhatósága, és persze számít az is, hogy az ajánlat kínál-e kedvezményeket.
"A Magyar Telekom ezeket a tapasztalatokat is felhasználta a céges ügyfeleinek szóló integrált csomagja a Magenta 1 Business kialakításánál" – nyilatkozta Lakatos Péter, a Magyar Telekom kis- és közepes vállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese. Hozzátette: a csomag egyik legfőbb előnye épp a nagyfokú rugalmasság és variálhatóság.
Adathelyreállítás pillanatok alatt
A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak