Rövid időn belül két olyan szolgáltatást is beindít, vagy kiterjeszt a Facebook, amely eddig is elérhető volt, de nem mindenki számára. Az egyik a felhasználóknak szánt Live funkció, ami a státusz frissítési lehetőségek közé beemeli az élő videóközvetítést is. A másik a cégeknek szánt, látványos, nagy képekkel és videókkal operáló Facebook Canvas.
Az élő adás varázsa
A Live lehetőségét még tavaly decemberben mutatta be a cég, de akkor, és onnantól egy ideig kizárólag az Egyesült Államokban, és azon belül is az iOS használóknak volt elérhető. A Facebook idén januárban további 30 országban tette elérhetővé a funkciót, amibe Magyarország sajnos még mindig nem tartozik bele, a bővítés azonban már több hasznos adattal is szolgált.
Ezek szerint a facebookozók a normál felvételekhez képest háromszor annyi ideig néznek egy videót, ha tudják, hogy élő eseményeket követhetnek nyomon. A másik statisztika már mutatja is, hogy miért nem lehet sokáig halogatni egy-egy új fejlesztés androidos bevezetését: az élő videók nézőinek több mint 50 százaléka Android felhasználó, ami persze az oprendszerek megoszlási arányát tekintve annyira nem nagy meglepetés.
A fentiekből következik tehát, hogy a Facebook jövő héttől Androidra is elérhetővé teszi a Live-ot, de az USA-ra vonatkozó korlátozás egy meg nem nevezett ideig érvényben marad. Ennek letelte után további országok felhasználói is kaphatnak a jóból, amelyeket azonban nem neveztek meg egyelőre. A Facebook Live nem különálló alkalmazás, hanem beépül a mobilos alkalmazásba. A státuszfrissítés lehetőségei (szöveg, fotó, videó) közé bekerül egy Live ikon, aminek megnyomásával elindítható az élő közvetítés.
Szélesvásznú vászon
A hirdetőknek is kínál új terméket Zuckerberg birodalma, ami tavaly még Carouselként mutatkozott be. A mára Canvas néven futó lehetőség jól illeszkedik a vállalat törekvéseibe, melyek arra irányulnak, hogy a felhasználók minél igényesebb, gyorsabban betöltődő, és élményt jelentő tartalmakkal találkozzanak a közösségi oldalon.
A kizárólag mobilos felületre (Android és iOS) tervezett Canvas ezt azzal oldja meg, hogy a hirdetés lekattintása után nem egy egész oldalas reklám, hanem gyakorlatilag egy termék köré felhúzott mini weboldal jelenik meg. A végletekig optimalizált felületen videók, képek, animációk követik egymást, amit a felhasználó több irányban mozgathat, lapozhat és összességében inkább egy cikk, mintsem egy hirdetés érzetét kelti.
A bevezetést hosszas tesztelés előzte meg, amiből az derült ki, hogy felhasználók szeretik az új formátumot. Átlagosan 31 másodpercet töltöttek el egy-egy Canvas alapú hirdetéssel, de a legjobban sikerültek akár 70 másodpercig is képesek voltak lekötni az érdeklődőket. A hirdetések létrehozására egy könnyen használható webes felület szolgál, ami nem igényel programozói képességeket. Az új szolgáltatás folyamatosan válik elérhetővé, amit az érdeklődő cégek a termék weboldalán ingyen is kipróbálhatnak.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak