A cégek új hirdetési eszközt, az androidosok élő közvetítési lehetőséget kapnak.

Rövid időn belül két olyan szolgáltatást is beindít, vagy kiterjeszt a Facebook, amely eddig is elérhető volt, de nem mindenki számára. Az egyik a felhasználóknak szánt Live funkció, ami a státusz frissítési lehetőségek közé beemeli az élő videóközvetítést is. A másik a cégeknek szánt, látványos, nagy képekkel és videókkal operáló Facebook Canvas.

Az élő adás varázsa

A Live lehetőségét még tavaly decemberben mutatta be a cég, de akkor, és onnantól egy ideig kizárólag az Egyesült Államokban, és azon belül is az iOS használóknak volt elérhető. A Facebook idén januárban további 30 országban tette elérhetővé a funkciót, amibe Magyarország sajnos még mindig nem tartozik bele, a bővítés azonban már több hasznos adattal is szolgált.

Ezek szerint a facebookozók a normál felvételekhez képest háromszor annyi ideig néznek egy videót, ha tudják, hogy élő eseményeket követhetnek nyomon. A másik statisztika már mutatja is, hogy miért nem lehet sokáig halogatni egy-egy új fejlesztés androidos bevezetését: az élő videók nézőinek több mint 50 százaléka Android felhasználó, ami persze az oprendszerek megoszlási arányát tekintve annyira nem nagy meglepetés.

A fentiekből következik tehát, hogy a Facebook jövő héttől Androidra is elérhetővé teszi a Live-ot, de az USA-ra vonatkozó korlátozás egy meg nem nevezett ideig érvényben marad. Ennek letelte után további országok felhasználói is kaphatnak a jóból, amelyeket azonban nem neveztek meg egyelőre. A Facebook Live nem különálló alkalmazás, hanem beépül a mobilos alkalmazásba. A státuszfrissítés lehetőségei (szöveg, fotó, videó) közé bekerül egy Live ikon, aminek megnyomásával elindítható az élő közvetítés.

Szélesvásznú vászon

A hirdetőknek is kínál új terméket Zuckerberg birodalma, ami tavaly még Carouselként mutatkozott be. A mára Canvas néven futó lehetőség jól illeszkedik a vállalat törekvéseibe, melyek arra irányulnak, hogy a felhasználók minél igényesebb, gyorsabban betöltődő, és élményt jelentő tartalmakkal találkozzanak a közösségi oldalon.

A kizárólag mobilos felületre (Android és iOS) tervezett Canvas ezt azzal oldja meg, hogy a hirdetés lekattintása után nem egy egész oldalas reklám, hanem gyakorlatilag egy termék köré felhúzott mini weboldal jelenik meg. A végletekig optimalizált felületen videók, képek, animációk követik egymást, amit a felhasználó több irányban mozgathat, lapozhat és összességében inkább egy cikk, mintsem egy hirdetés érzetét kelti.

A bevezetést hosszas tesztelés előzte meg, amiből az derült ki, hogy felhasználók szeretik az új formátumot. Átlagosan 31 másodpercet töltöttek el egy-egy Canvas alapú hirdetéssel, de a legjobban sikerültek akár 70 másodpercig is képesek voltak lekötni az érdeklődőket. A hirdetések létrehozására egy könnyen használható webes felület szolgál, ami nem igényel programozói képességeket. Az új szolgáltatás folyamatosan válik elérhetővé, amit az érdeklődő cégek a termék weboldalán ingyen is kipróbálhatnak. 

Konzumer tech

42. Körkapcsolás: Mi és az MI

Mekkora teret hagy a projektmenedzsereknek a mesterséges intelligencia? Többek között erre az aktuális kérdésre keresték a választ a PMSZ rendezvényén.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.