Az eMarketer szerint a fejlett digitális piacokon óriási növekedés előtt áll a mobil hirdetési piac. Magyarország viszont a sereghajtókkal verseng.

Mint azt tegnap megírtuk, a Yahho több száz milliót fizetett a Furry nevű elemző cégért, hogy javítsa a pozícióit a mobil hirdetési piacon. De mekkora is ez a piac, és milyenek a növekedési kilátásai?

Az eMarketer egy friss felmérése szerint óriási a globális reklámpiac: idén meghaladhatja a 545 milliárd dollárt. Ráadásul évi 5 százalékot meghaladó mértékben növekszik, az idei évre például 5,7 százalékos piacbővülést prognosztizáltak, ami több mint duplája a tavalyi ütemnek (2,6 százalék).

Ennek persze csak egy része folyik be a digitális csatornákon, idén várhatóan a teljes költéseknek megközelítőleg a 26 százaléka megy online felületekre. Az már csak hab a tortán, hogy ennek a egy jelentős részét a Google teszi zsebre: tavaly, amikor a globálisan 120 milliárd dollárt költöttek a hirdetők digitális felületeken, a Google több mint 50 milliárdot szakított ebből, míg a Facebook hirdetésből származó bevételei nem érték el a 7 milliárdot, míg a Yahoo-nak meg kellett elégednie valamivel több mint 1,7 milliárddal. Ráadásul míg a két versenytársa növelte az erről a piacról származó bevételeit, a Yahoo-é csökkent, mégpedig elég jelentősen, 9 százalékkal (2012-ben még közel 1,8 milliárd bevétele jött hirdetésekből).

A mobil felületek – szintén az eMarketer szerint egyre inkább felértékelődnek: míg tavaly globálisan a cégek mindössze a digitális csatornákra szánt hirdetési büdzséjüknek mindössze a 14,8 százalék költötték el mobil felületeken, addig ez az arány 2018-ra már meghaladja az 50 százalékot.

Egyenlőtlen fejlődést jósolnak

A digitális hirdetési piac érettségében nagyok az eltérések az egyes régiók és azon belül az egyes országok között is. Jelenleg a legfejlettebb ebből a szempontból az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság. Az USA-ban már az idén is várhatóan a digitális csatornákra szánt hirdetési büdzsé közel 34 százalékát mobil felületeken költik el a cégek, míg az Egyesül Királyságban ez az arány idén várhatóan 28 százalék körül alakul. 2018-ra azonban az USA-ban már arányuk megközelíti a 68 százalék, az Egyesült Királyságban pedig meghaladja a 70 százalékot.

A mobil részesedésének alakulása a digitális hirdetési piacból, 2012-2018 | Create Infographics

A feltörekvő piacok jellemzően gyengébben teljesítenek ezen a téren: például míg Japánban, Dél-Koreában és Ausztráliában jók a mobil hirdetési piac kilátásai, addig Kína és India piaca nagyon fejletlen. Ez egyébként az egész hirdetési piacra is igaz: míg az USA-ban az egy lakosra vetített hirdetési költés idén 560 dollár körül alakul, addig ez Kínában 37, Indiában pedig mindösszesen 5 dollár.

Magyarországon sem mobilra költik a reklámpénzeket

Mint azt korábban megírtuk, az IAB AdEx szerint 2013-ban a teljes digitális reklámköltés 41,17 milliárd forint volt, ami 15 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábban mérthez képest, és a teljes reklámpiac 26,5 százalékát jelentette.

A mobil azonban elenyésző: bár tavaly közel megduplázódott részesedése a digitális költésekből az egy évvel korábbihoz képest, így is csupán a hirdetésre szánt büdzséik 4,7 százalékát költötték erre a cégek (részletes grafikonjainkat lásd egy kattintásnyira).

MI-vel védenék a britek az internetre szabadított óvodásokat

Az illetékes hatóság felmérése szerint egyre több kisgyerek jelenik meg a világhálón, akiknek a szülei is egyre nagyobb szabadságot engednek a digitális térben.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.