Már a múlt év végén minden tizedik oldalt valamilyen mobil eszközön, okostelefonon vagy táblagépen nézték meg a felhasználók – állapította meg a gemiusMobileTracking. Ez a tendencia az üzleti életre is kihat.
A mobil hirdetési költések 1,943 milliárd forintot tettek ki 2013-ben, ami a digitális reklámpiac 5 százaléka. (Az IAB AdEx szerint a teljes digitális reklámköltés 2013-ban 41,17 milliárd forint volt, ami 15 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábban mérthez képest. Amint azzal korábban foglalkoztunk, ez a szegmens egész Európában gyorsan bővül.) A Gemius tapasztalata azt mutatja, hogy érzékelhetően élénkült a hirdetők és ügynökségek érdeklődése ennek a piacnak a megismerése iránt.
2014 januárjában a magyar internet-felhasználók 57 százaléka rendelkezett okostelefonnal. A kedvezményes árak és a „buta” telefonok fokozatos eltűnése következtében ráadásul töretlenül bővül a piac. A 2015-ös évre várhatóan már a használatban lévő telefonok 67 százaléka lesz okoskészülék az internetezők körében, ami nagyjából 3,25 millió főt jelent. Ez a 15 év feletti magyar lakosság 38,2 százaléka.
Az okostelefon-tulajdonosok 29 százaléka még viszonylag friss a csoportban, ők alig egy éve jutottak okostelefonhoz. A "veteránok" aránya, tehát azoké, akik legalább két éve használnak okostelefont, 43 százalék.
A felhasználók leggyakrabban a keresőket, a navigációs szolgáltatásokat és közösségi oldalakat használják. A legkevésbé népszerűek a szórakozás (buli, moziműsor), az egészség és fitnesz tartalmak, valamint a mobilos vásárlás.
Az iPhone-tulajdonosok képviselik a mobilnetes tartalomfogyasztó "elitet": habár a magyar mobilpiacnak csupán a 10 százaléka az Apple-é, a mobil netezésben felülreprezentált: az oldalletöltések 19 százaléka érkezik iPhone-ról.
A Gemius kutatásának vannak egészen extrém megállapításai is. Például az, hogy minden ötvenedik táblagép tulajdonosa többek között azért vásárolta meg tabletjét, hogy akár háziállatát is lefoglalhassa vele.
Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól
A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.
CIO KUTATÁS
TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?
Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »
Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak