A gemiusMobileTracking szerint minden huszadik forintjukat költik el mobil felületen a hirdetők. Mi pedig minden ötvenedik tabletünket a háziállatunk szórakoztatására vesszük – szintén a Gemius szerint.

Már a múlt év végén minden tizedik oldalt valamilyen mobil eszközön, okostelefonon vagy táblagépen nézték meg a felhasználók – állapította meg a gemiusMobileTracking. Ez a tendencia az üzleti életre is kihat.

A mobil hirdetési költések 1,943 milliárd forintot tettek ki 2013-ben, ami a digitális reklámpiac 5 százaléka. (Az IAB AdEx szerint a teljes digitális reklámköltés 2013-ban 41,17 milliárd forint volt, ami 15 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábban mérthez képest. Amint azzal korábban foglalkoztunk, ez a szegmens egész Európában gyorsan bővül.) A Gemius tapasztalata azt mutatja, hogy érzékelhetően élénkült a hirdetők és ügynökségek érdeklődése ennek a piacnak a megismerése iránt.

2014 januárjában a magyar internet-felhasználók 57 százaléka rendelkezett okostelefonnal. A kedvezményes árak és a „buta” telefonok fokozatos eltűnése következtében ráadásul töretlenül bővül a piac. A 2015-ös évre várhatóan már a használatban lévő telefonok 67 százaléka lesz okoskészülék az internetezők körében, ami nagyjából 3,25 millió főt jelent. Ez a 15 év feletti magyar lakosság 38,2 százaléka.

Az okostelefon-tulajdonosok 29 százaléka még viszonylag friss a csoportban, ők alig egy éve jutottak okostelefonhoz. A "veteránok" aránya, tehát azoké, akik legalább két éve használnak okostelefont, 43 százalék.

A felhasználók leggyakrabban a keresőket, a navigációs szolgáltatásokat és közösségi oldalakat használják. A legkevésbé népszerűek a szórakozás (buli, moziműsor), az egészség és fitnesz tartalmak, valamint a mobilos vásárlás.

Az iPhone-tulajdonosok képviselik a mobilnetes tartalomfogyasztó "elitet": habár a magyar mobilpiacnak csupán a 10 százaléka az Apple-é, a mobil netezésben felülreprezentált: az oldalletöltések 19 százaléka érkezik iPhone-ról.

A Gemius kutatásának vannak egészen extrém megállapításai is. Például az, hogy minden ötvenedik táblagép tulajdonosa többek között azért vásárolta meg tabletjét, hogy akár háziállatát is lefoglalhassa vele.

Digitális reklámköltések megoszlása 2013-ban | Create Infographics
Mobilitás

Közel 14 évnyi börtön lett a zsarolóvírusos hekker jutalma

Az Egyesült Államokban elítélt, mindössze 24 éves ukrán bűnöző több ezer áldozatot szedett a REvil ransomware-rel.
 
Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.