A Google két szakértője egy konferencián beszélt arról, hogy hamarosan mindenki saját bejáratú térképet kaphat a Google Maps használatakor.

A deisgn és a technológia kapcsolatáról szóló Roadmap konferencia keretében beszélgetett a GigaOM alapítója a Google két vezető designerével. A szűk félórás panel a számítógépes térképszolgáltatások kezdetétől a közeljövő lehetőségéig meglehetősen sok témát ölelt fel. Ezek közül értelemszerűen az utóbbiak tartogatnak érdekes elemeket.

Új szintre lépnek

A Google az elmúlt években gyakorlatilag tökéletesre fejlesztette Maps (Térkép) szolgáltatását, amennyiben arról van szó, hogy az utak, helyek pozíciója megfelelően van-e elhelyezve a digitális térképen. A sarkköröktől a nagy bevásárlóközpontok belső elrendezéséig szinte mindenről korrekt információkat tárolnak a cég szerverei. Éppen ezért a továbblépés logikus útja az, ha egy-egy helyszín esetében a felhasználók nem feltétlenül ugyanazokkal az információkkal találkoznak. (Ez nem újdonság a Google működésében, hiszen például a cég keresője is eltérő eredményeket listáz az adott felhasználó korábbi tevékenységére alapozva.)

A nem személyre szabott térképek esetében egy kis területen több üzlet, étterem, múzem, satöbbi is lehet, így amikor a nagyítást csökkenti a felhasználó, a szolgáltatásnak el kell döntenie, melyik maradjon fenn és melyik tűnjön el. Amennyiben azonban valósággá válik a perzonalizáció, úgy az egyes embereknek más és más információ válik elsődlegesen megjeleníthetővé. Nem titok, hogy a Google rengeteg adattal rendelkezik ahhoz, hogy egy adott felhasználó preferenciáját jó hatásfokkal belője annak korábbi digitális előélete alapján. A keresések, a látogatott oldalak, a Google+-on tárolt képek metaadatai, az okostelefon használata, a megvásárolt alkalmazások, e-könyvek, a naptárban eltárolt események mind-mind jó alapot adnak arra, hogy a térképen tényleg olyan információk legyenek, amelyek valószínűleg érdeklik az adott embert.

Kérdés persze, hogy mindez miként illeszkedik majd bele a nagyképbe. A személyes adatok ilyen szembeötlő használata valószínűleg újabb felhördülési hullámot indít el a személyes adatok "üzletszerű" felhasználása miatt. A privát szféra eltűnése azonban nem ezzel a momentummal indult el, és borítékolhatóan nem is a személyre szabott térképekkel fog zárulni. A hangos elégedetlenkedőket pedig bőven ellensúlyozza a titkolózás helyett a kényelemre, praktikumra és nem mellesleg ingyenességre szavazó felhasználók tömege.

Cloud & big data

Lehet, hogy éppen most tesszük tönkre a Föld mágneses mezejét

A műholdcsordákat tenyésztő űrvállalkozók eddig is sikeresen kiakasztották néhány tudományterület képviselőit, de úgy tűnik, hogy a sornak még messze nincs vége.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.