Nem újabb tornyot húznak fel Seattle-ben, hanem ilyen néven analitikai szolgáltatást fejlesztenek az AWS-ben tárolt adatokhoz. Az ötlet jó, de egyelőre még sok a kérdőjel.

Logikusnak tűnik az Amazon Web Services lépése: a The Wall Street Journal értesülései szerint analitikai szolgáltatást indítását tervezi. Elsősorban olyan cégekre gondolva jött az ötlet, melyek adataik jelentős mennyiségét tárolják az AWS-nél, például az Airbnb, a Netflix, a Nike vagy a Pfizer. És ezek mind olyan cégek, melyek üzleti folyamataiban egyre nagyobb szerepet kap a fejlett analitika.

Az új szolgáltatásnak egyelőre csak a kódneve ismert: Space Needle. (A név a cég székhelyének, Seattle-nek az egyik leghíresebb építményére utal. A 158 méter magas torny a jövőbe vetett hitet, az űrkorszak nagyszerűségét volt hivatott szimbolizálni az 1962-es világkiállításon.) A lap megkereste a vállalatot, de nem kívánták kommentálni az értesülést.

Izgalmas, növekvő és jövedelmező piac

Egy a lap által megkérdezett szakértő szerint a globális analitikai piac jövőre megközelítheti a 150 milliárd dolláros értéket. Az Amazonnál pedig ott vannak az adatok, tehát kézenfekvő, hogy olyan szolgáltatást kínál hozzájuk, amellyel rá tudja venni ügyfeleit, hogy még több adatukat hozzák az AWS-be. Emellett a célközönséget is tudná szélesíteni: a jellemzően informatikai döntéshozók körét egy ilyen szolgáltatással ki tudná bővíteni az analitikai szolgáltatások iránt fogékonyabb üzleti döntéshozókkal.

A szolgáltatáshoz várhatóan társul majd egy olyan új módszer is, amely gyorsítja az adatok bejuttatását az AWS-be.

Ha a terv megvalósul, az Amazon nagyon komoly, ezen a piacon már jelentős eredményeket felmutató versenytársakkal lesz kénytelen versenyezni: ott az SAP, az IBM, a Microsoft, valamint egy sor feltörekvő, ám egyre jelentősebb piaci szereplő, mint a Tableau Software vagy a Microstrategy, és egyre több ígéretes startup is rámozdult erre a piacra.

Kétesélyes a Space Needle

Ugyanakkor a piac még mindig éretlennek tekinthető, ami az új szereplőknek, így az Amazonnak is jó kilátásokat biztosít. Az éretlenséget jól mutatja egy foresteres szakértő szerint az, hogy a vállalatok a jellemzően különféle táblázatokban tárolt üzleti adataiknak jó ha a 40 százalékát használják üzleti döntéshozatalhoz.

A fejlett üzleti analitikai és big data megoldások egyik legnagyobb kihívása az, hogy a különféle adatforrások hogyan tehetők alkalmassá a közös feldolgozásra. Ráadásul ma már ez az igény nem csak a jól fizetett specialisták kiváltsága kellene legyen. Az üzleti döntéshozók sok esetben azért csalódnak az analitikai rendszerekben, mert számukra továbbra is nehézkes a hozzáférés ezekhez a megoldásokhoz, amikor például egyben akarják látni az ügyfélmenedzserek találkozóit az értékesítési tranzakciókat és egyéb, az értékesítés folyamatában keletkezett adatokat, hogy abból rajzoljanak ki tendenciákat.

Ezt a lehetőséget kínálhatja az AWS szolgáltatása, de a big data analitikában rendkívül sokrátű adathalmazokat kellene egyben kezelni az üzleti adatoktól a különféle beágyazott rendszerekből és szenzorokból érkező információkig. Ehhez az AWS elemzési szolgáltatása csak annyira tud jó alapot adni, amennyi adatot az ügyfelei hajlandók beletáplálni. É igazából ez a legfőbb kérdés a szolgáltatással kapcsolatban: hogyan lehet majd összekapcsolni a nem az AWS-ben tárolt adatforrásokkal.

Cloud & big data

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.