A Surface hibridek eladásai a stagnáló piacon is folyamatosan növekednek, az új részletfizetési programok pedig további lendületet adhatnak a Microsoft saját márkás gépeinek.

A Microsoft áprilisi jelentése szerint a Surface termékvonal 1,1 milliárd dolláros bevételt generált 2016 első negyedévében, ami 56 százalékos éves növekedésnek felel meg. Ez az eredmény különösen figyelemreméltó, ha figyelembe vesszük, hogy a tabletpiac egésze stagnál, sőt csökkenni kezdett: a Strategy Analytics adatai alapján például 17,3 millió darab táblagépet adtak el világszerte az év első három hónapjában, vagyis 9,8 százalékkal kevesebbet, mint 2015 megfelelő időszakában.

A Surface gépek kapcsán a Microsoft különös figyelmet fordít a vállalati felhasználásra, amit legújabban a Surface Book, a Surface Pro 4 és a Surface 3 modellekhez kínált részletfizetési megoldások (rendre 80, 52 és 33 dolláros havi részletekkel) is jeleznek. Ez a kis- és közepes vállalkozások számára még akkor is kifejezetten előnyös és megfizethető ajánlatnak számít, ha összességében drágábban jutnak hozzá a Microsoft saját márkás gépeihez.

A Microsoft már nem áll rosszzul az árversenyben

A piaci elemzők egy része már arra hívja fel a figyelmet, hogy a Surface új értékesítési modellje komoly hatással lehet az Apple táblagépeinek amúgy is gyengülő eladásaira. Az iPad és a MacBook gyártója egyelőre csak a csúcstermékének számító iPad Pro modellekhez vezetne be hasonló részletfizetési lehetőséget, ami számottevő hátrányt jelenthet a válallati ügyfelekért vívott harcban.

A Canalys adtai szerint például az Egyesült Királyságban a Surface Pro 4 már most is lényegesen nagyobb mennyiségben fogy: az év első három hónapjában 275 ezer darabot adtak el belőle, szemben az iPad Pro 107 ezer darabos értékesítésével. Amennyiben a részletfizetés más térségekre való kiretjesztése a többi régióban is hasonló folyamatokat indítana el, az egészen nyilvánvaló hatással lenne a teljes tabletpiacra.

A Microsoft az értékesítések volumenét tekintve nincs a táblagép-piac legjelentősebb szereplők között, ugyanakkor a Strategy Analytics statisztikája alapján az eladások értékét tekintve már a harmadik helyen áll. Ez jelenleg 14 százalékos piaci részesedést jelent, ami összehasonlíthatatlanul erősebb pozíció mondjuk a windowsos okostelefonok marginális, 0,7 százalékos eredményénél.

Az Apple lassan elkezdhet aggódhat a MacBook miatt?

Érdekesség, hogy a Surface és az iPad Pro közösen gyengíti a MacBook számítógépek eladásait. A TrendForce májusi információi szerint a MacBookok első negyedéves forgalma éves szinten több mint 40 százalékkal csökkent, amit sokan a vállalati piac preferenciáival magyaráznak: szemben az otthoni felhasználókkal, egy limitált IT-költségvetéssel működő vállalkozásnál észszerűbb döntésnek számít havi 52 dollárért beszerezni egy Surface Pro laptop-tablet hibridet, mint azon mód kifizetni 1150 dollárt egy új MacBook Próért, és még 499 dollárért hozzácsapni egy iPad Air 2-es táblagépet.

A várakozások szerint a részletfizetési program fontos kiterjesztése lehet, ha a legolcsóbb, havi 33 dollárért hazavihető Surface 3 termékekkel a Microsoft megjelenik az oktatási piacon, ahol a Surface 3 konfigurációi mind árban, mind teljesítményben ideális választásnak számíthatnak.

Ezzel párhuzamosan az elemzők a Windows 10 rendszer kapcsán is felhívják a figyelmet egy hasonló részletfizetési program létjogosultságára, ami a Microsoft egyetlen hatékony eszköze lehet az észak-amerikai piacon villámgyorsan teret nyerő Chromebook számítógépek ellen.

Mobilitás

A Tesla bármelyik másik márkánál több halálos balesetben érintett

Az elmúlt években gyártott járműveket vizsgálva kiderült, hogy az amerikai utakon a Teslák az átlagosnál kétszer gyakrabban szerepelnek végzetes ütközésekben a megtett mérföldek arányában.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.