Az összes piackutató és elemző cég arról számol be, hogy a fejlett országok piacai telítődtek, így aki növekedni akar, annak kelet felé kell tekintgetnie. Ennek megfelelően Kína és India kiemelt fontosságú a gyártók számára, de a Google is egyértelműen ezt a piacot célozta meg.
India az elsődleges fókusz
Az idei I/O fejlesztői konferencián a Google már beharangozta az Android One néven futó termékcsaládot, pontosabban referencia készüléket, amivel a fejlődő országokat szeretnék meghódítani. A napokban indiai újságíróknak kiküldött sajtómeghívók tanúsága szerint az első, 100 dollár alatti mobilok bemutatására szeptember 15-én kerül sor.
Az Android One nem a Nexus stratégiát követi, azaz nem feltétlenül egy-egy gyártó által létrehozott késszülékről van szó, hanem egy, a Google által megálmodott követelményrendszerről. E szerint azok a mobilok, amelyek az Android One családba tartoznak 100 dollár alatti árcédulát kapnak, dual SIM rendszerűek lesznek, legalább 4,5 colos kijelzőt, FM rádiót kapnak, valamint SD kártya fogadására alkalmasak.
Fő az olcsóság: az Android One mobilok alapjellemzői
A várható partnerek olyan helyi gyártók közül kerülnek ki majd, mint a Micromax, a Karbonn, vagy a Spice. Az egyelőre nem világos, hogy pontosan mi lesz az Android One mobilok további útja, de az biztosnak látszik, hogy az alsó kategória szemszögéből első körben Indiában lát fantáziát a Google.
Túlélhet a Nexus család
Még a One bejelentése előtt merült fel a Silver néven emlegetett stratégia, ami alapvetően változtatott volna a Nexus sorozaton. A One ellenpólusaként értelmezhető, azaz elsősorban fejlett, jó minőségű készülékeknél alkalmazandó referencia alapú gyártás egyelőre nem nyert megerősítést a Google felől, sőt, egyre több helyről az szivárog ki, hogy a Nexus családot a Motorola által gyártott Nexus 6, a tablet formátumot pedig a HTC-nek tulajdonított Nexus 9 folytatja.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak